Toon posts:

[photoshop] batchen, hoe resize ik met een minimal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een photoshop resize batch, werkt prima maar ik heb een vraag, hoe krijg ik het voor elkaar dat hij bij een resize500 plaatjes van 250 x 200 niet naar 500 x 400 omzet maar gewoon 250 x 200 houdt?

ik ben ook met een batch bezig waarbij automatisch een stempel op pics worden gezet [heel wat dirs] maar daar het probleem: hoe kan ik zo'n stempel relatief erop laten zetten bv 90% van links

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kan nadat je je action hebt gemaakt deze met de hand bijwerken en daar ook dingen als relatieve waarden in kwijt voor zover ik weet. Je 1e probleem weet ik ff geen antwoord op (maar lijkt me wel interessant)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

die eerste snap ik niet helemaal, je wil een resize batch waarbij hij niet resized :?

Flickr

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Hij wil alleen plaatjes resizen die groter zijn dan een bepaalde waarde. Zodat je niet van die uitgereikte plaatjes krijgt, snapie DeFeCt?

Verder weet ik dat ook niet 1-2-3 :)

[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 21-03-2003 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry niet helemaal goed uitgelegd

waarden > 500 wel resizen
waarden <500 NIET resizen

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 21 maart 2003 @ 13:59:
je kan nadat je je action hebt gemaakt deze met de hand bijwerken en daar ook dingen als relatieve waarden in kwijt voor zover ik weet. Je 1e probleem weet ik ff geen antwoord op (maar lijkt me wel interessant)
je bedoelt met de hand : plaatje voor plaatje? Ik heb zo'n 1000 plaatjes te veranderen :?

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Hij zegt dat je het action script kan bewerken met de hand.... niet de plaatjes.

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 14:12
Hehehehe, grappig... maar hier ben ik ook wel benieuwd naar, die stempel dan... enig idee waar ik daar info over kan vinden? Sites met info die onzin?

Als ik photoshop.pagina.nl bekijk krijg je de meest ranzinge sites waar allemaal tutorials staan over hoe ik mijn tekst 3D kan maken, bevelled, chrome, roest, enz... dat boeit me voor geen METER! Ik wil info zoals wat hier gevraagd wordt...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Misschien tijd dat je je gaat verdiepen in de scripting mogelijkheden binnen photoshop?

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=1536

Flickr

Pagina: 1