[PHP/MySQL] HTTP POST data van internet naar intranet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 20:14
Goeiedag allemaal,

Voor de website van mijn bedrijf heb ik een online support formulier ontwikkeld die de klant kan invullen bij support vragen. De gegevens worden na invullen naar een PHP script gepost die de ingevulde gegevens vervolgens in een database plaatst.

Probleem
De gegevens van de support aanvraag worden opgeslagen bij onze webhost, omdat daar de HTTP POST binnenkomt.

Deze gegevens moeten eigenlijk op ons intranet worden opgeslagen (ook in een MySQL database). Probleem is echter dat onze MySQL server niet publiek toegankelijk is. We hebben ook geen publieke webserver draaien.

Nu vraag ik mij af hoe ik die gegevens van internet naar intranet kan krijgen. Ik zat te denken om in het PHP script een XML of CSV file te laten genereren met de gegevens en deze files naar een specifieke mailbox van ons te laten mailen.

Nu zou exchange bij het ontvangen van zo'n mail een of ander script moeten starten die de CSV of XML file in de database invoegt.

Is dit mogelijk en hebben jullie misschien nog betere ideeën?

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Waarom draai je het zaakje niet om? Ik neem aan dat je vanuit het intranet wel op het internet kan komen. Maak een script die via een cronjob oid de database gegevens vanuit internet op het intranet zet... Als je echter de aanvragen a la minute geupdate wilt zien (ook in de db op het intranet), dan zul je een andere oplossing moeten bedenken, anders laat je gewoon het script 1x per (half)uur oid runnen...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 20:14
Rotjeknor schreef op 21 maart 2003 @ 14:09:
Waarom draai je het zaakje niet om? Ik neem aan dat je vanuit het intranet wel op het internet kan komen. Maak een script die via een cronjob oid de database gegevens vanuit internet op het intranet zet... Als je echter de aanvragen a la minute geupdate wilt zien (ook in de db op het intranet), dan zul je een andere oplossing moeten bedenken, anders laat je gewoon het script 1x per (half)uur oid runnen...
Daar heb ik inderdaad ook aangedacht.
Het zijn echter allemaal windows servers dus ik kan geen cronjobs gebruiken.

En daarbij neemt het draaien van zo'n script misschien weer extra load van de server in gebruik.
Is het niet mogelijk om in Exchange automatisch een script te starten indien een mail binnenkomt op een specifieke mailbox? Dat lijkt me een stuk efficienter dan een script die constant de webserver pulled op nieuwe entries.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
JonkieXL schreef op 21 maart 2003 @ 14:17:
[...]

Daar heb ik inderdaad ook aangedacht.
Het zijn echter allemaal windows servers dus ik kan geen cronjobs gebruiken.
Uhm, task scheduler + IE?
En daarbij neemt het draaien van zo'n script misschien weer extra load van de server in gebruik.
Mwa, een keer per x tijd iets uit een dbase halen en in een andere dbase zetten?
Is het niet mogelijk om in Exchange automatisch een script te starten indien een mail binnenkomt op een specifieke mailbox? Dat lijkt me een stuk efficienter dan een script die constant de webserver pulled op nieuwe entries.
Geen idee, moet je niet bij mij zijn (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!