Toon posts:

Port Royale

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie speelt dit fantastische spel nog meer?
Handel drijven in de Cariben tot je erbij neer valt (of een piraat je een handje helpt). Kies zelf hoe je het spel wilt spelen. Word je een succesvol handelaar of een bloeddorstige piraat?

Site :http://www.ascaron.com

En een paar screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.ascaron.com/bilder/prod/portroyale/shots/shot13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ascaron.com/bilder/prod/portroyale/shots/shot12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ascaron.com/bilder/prod/portroyale/shots/shot17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ascaron.com/bilder/prod/portroyale/shots/shot15.jpg

Het spel is er in een aantal talen, waaronder duits en nederlands. Godzijdank heb ik de nederlandse versie kunnen krijgen. Ken je dit spel nog niet? Zeker even proberen, ook als de screenshots je niet bevallen. Het spel zelf namelijk speelt ontzettend lekker weg.

Verwijderd

ziet er settler achtig uit
mischien nog ietspietsie meer info :?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 13:53 ]

Verwijderd

ik speel t niet.
en nu? met andere woorden: waarom heb je dit topic gestart?
;)

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Het is een soort handelsspel. Je begint met een bootje en je kan in de ene haven goederen kopen en in een andere haven verkopen met winst. Je kan ook je eigen vloot maken en bijvoorbeeld op piratenjacht gaan en de buit van hun jatten. Of je kan als opdracht krijgen andere havens aan te vallen dat uiteraard ook dik veel geld oplevert.

De haven waar je een hoofdkantoor hebt kan je gebouwen neerzetten en je eigen industrie maken zodat je je goederen weer aan andere kan verkopen. Als je goederen verkoopt aan een haven die dat toevallig hard nodig heeft stijgt je aanzien. Via veel handelen krijg je ervaring en kan je meer winst uit halen.

Het is een erg geinig spel. Het lijkt heel erg op Patrician 2, ook van de zelfde makers. Dit jaar zou Patrician 3 uitmoeten komen.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2025
Heb het spel gereviewed en het is inderdaad een heel leuk en verslavend handelsspelletje.. aanrader als je van dat soort games houdt..

Verwijderd

ziet er erg leuk uit en denk wel uren speel plezier.. eens kijken of ik hem via de legale weg kan krijgen.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er niet ergens een demo van te downen? Het type spel spreekt me namelijk aan.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Iemand hier die ook anno 1602 of de demo van anno 1503 heeft gespeelt ?

zo ja is het net zo verslavend als dat spel ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 19:38:
Iemand hier die ook anno 1602 of de demo van anno 1503 heeft gespeelt ?

zo ja is het net zo verslavend als dat spel ?
anno 1602 heb ik hier nog wel liggen , heb het vroeger erg veel gespeeld :)

Verwijderd

Ik speel Port Royale ook sinds 2 weken :) Ik speel het samen met een vriend van me over het netwerk.
Alleen in het begin begreep ik niet echt hoe je die handelsroutes moest maken. Maar als je dat eenmaal door heb, dan gaat het opeens veel makkelijker en maak je veel meer winst.
Ik ben ook al getrouwd in het spel, met iemand uit Engeland en ik speel zelf met Nederland :D

Verwijderd

Topicstarter
Handelsroutes lopen niet echt lekker bij mij. Ik geef de beheerder van mijn pakhuizen altijd de opdracht automatisch in te kopen tot een bepaalde prijs en te verkopen vanaf een bepaalde prijs. Als er veel goederen in mijn pakhuizen liggen, laad ik er een schip vol mee en kijk of andere steden er wat aan hebben. Als handelaar wil het dus nog niet echt vlotten, maar als kaper heb ik dik succes. Met een vloot van 5 galjoenen afgeladen met kanonnen, soldaten en matrozen ben ik de gesel van de 7 zeeen. Af en toe een stad aanvallen om geld te verdienen en schepen aanvallen om een mooie vloot te bouwen. Jaaaaa het kapersleven is erg ok.

Verwijderd

klinkt en ziet er uit als een mooie versie van Anno 1602

Verwijderd

Toen dit spel nog niet gereleased was volgde ik het wel, maar ik ben het daarna uit het oog verloren en heb het nog niet gespeeld.
Ik speelde wel graag anno 1602 maar na een tijdje sprak het mij niet meer aan, bij dit spel zal dit wel een beetje hetzelfde zijn denk ik. Dat je rap bent uitgekeken op al dat handelen :O

• wcduck
  • Niet online
Niemand weet dus of er een Demo te downen valt?

Verwijderd

wcduck schreef op 22 March 2003 @ 19:42:
Niemand weet dus of er een Demo te downen valt?
Zoek mss even met google. Met google vond ik vooral duitse sites met een demoversie van rond de 14Mb maar lijkt mij nogal klein voor een demo :?

Probeer mss eens de volgende link. Er staat toch demo dusja het proberen waard. Maar ik denk wel dat de demo in het duits is..

demo

Verwijderd

Topicstarter
Die demo heb ik zelf ook geprobeerd, maar dat is gewoon een lekker-makertje. De demo is een klein spelletje op zich waarin je met een kanon langsvarende schepen kapot moet schieten... that's it. Zover ik weet is er geen demo van Port Royale te downloaden. Gewoon even de volledige downloaden. Zeer de moeite waard!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Anders download je de demo van Patrician 2, die is er wel. Ze lijken sprekend op elkaar. Alleen Patrician 2 is meer op handelen gericht. Maar als je die probeert weet je het idee van Port royale wel.

Verwijderd

Als je echt wil weten hoe het spel speelt, gewoon de volledige versie eens downloaden. En als je het graag speelt het spel kopen natuurlijk :P
Het is idd wel jammer dater geen demo van het spel is mss konden ze zo meer mensen overtuigen het spel te kopen...

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 01:00:
Die demo heb ik zelf ook geprobeerd, maar dat is gewoon een lekker-makertje. De demo is een klein spelletje op zich waarin je met een kanon langsvarende schepen kapot moet schieten... that's it. Zover ik weet is er geen demo van Port Royale te downloaden. Gewoon even de volledige downloaden. Zeer de moeite waard!
Sja, ik heb weinig keus. Ik ga niet een spel kopen wat ik nog nooit heb gezien(eigenlijk heb ik alleen nog maar adventures gekocht). Jammer dat de makers je op deze manier weinig keus laten. Als het me bevalt koop ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een mooie kapersvloot van 5 galjoenen en 1 linieschip. Helemaal afgeladen met soldaten uiteraard. Ik ben nu de missies aan het volbrengen en als ik geld tekort kom, val ik even een stad van een van mijn vele vijanden aan. Prachtig spel dit. Lekker erop los vechten en als dat je gaat vervelen, sleutel je verder aan de perfecte handels-strategie.

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-01 00:23
Het lijkt precies op Patrician 2. Of is dit hetzelfde? Ik heb niet alle reply's gelezen. :O

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb patrician 2 zelf nooit gespeeld, dus daar kan ik niks over zeggen. Ik hoor alleen van velen dat in Patrician de nadruk op het handelen ligt. In Port Royale kan je flink matten.
Pagina: 1