Toon posts:

Problems AutoNew en AutoOpen met VB in Word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mn stage bedrijf netwerkje ben ik bezig met sjablonen maken voor word. Als je deze Sjablonen opstart krijg je een invoer scherm kun jealles invullen druk op ok en alles staat goed.

Het probleem is, Dit alles gaat alleen lokaal goed als ik het .dot bestandje handmatig opstart (gewoon dubbelklikken) alsik ik de sjablonen op start via een (intranet)website opent hij dat invul scherm niet meer.

ik gebruik om mn (intra)web site de volgen de code om het sjabloon op te strarten:

<UL>
<LI>b><a href="#" onclick="briefalg()">Brief Algemeen</a>.</b> </font>
</UL>

<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
Sub briefalg()
Set ss = CreateObject("WScript.Shell")
ss.run "winword.exe C:\WINDOWS\Desktop\Sjablo\briefalg.dot"
End Sub
</SCIPT>

in VB (in word 2000) gebruik ik de volgende module

Sub AutoNew()
Load INVForm
INVForm.Show
End Sub

Alis deze dot lokaal open gaat alles goed als ik hem via bovenstaande code html open start hij de invform (invulscherm) niet op.

ikke zoeken op internet toen vond ik AutoOpen
nieuw vb script

Sub AutoOpen()
Load INVForm
INVForm.Show
End Sub

Nu opent hij vanaf het netwerk. Alleenmaakt hij geen nieuw bestand aan (domument1.doc) als je nu wat aan past. staat hij het op in de briefalg.dot file en dat moet niet.

ikheb de microsoft site al nagezocht maar ze komen elke keer met OF AutoOpen() OF AutoNew. is er nu niets wat dit combineert en eerst een nieuw bestand aanmaakt (een doc) en het invul formulier laat zien)

Kan iemand mij helpen

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Probeer eens niet word op te starten met het shell object, maar met het word.application object. Dit geeft je veel meer controlle over de manier waarop word wordt gestart (wat er bijvoorbeeld moet gebeuren als word al open staat)
Meer info vind je hier: http://msdn.microsoft.com...deovrobjectmodelguide.asp

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
ik zal kijken alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd dit is mn code

Sub briefalg()

Set wrd = CreateObject( "Word.Application")
wrd.Visible = True
wrd.Documents.Open " C:\WINDOWS\Desktop\Sjablo\brief.dot"
Set wrd = Nothing

End Sub

hij opent hem wel maar hij maakt geen leeg bestand aan moet ik er dan code tussen zetten of mn dot file aanpassen