beveilig pagina tegen opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
ik ben bezig om mijn html pagina zoveel mogelijk dicht te gooien.
ik weet dat dat nooit helemaal waterdicht zal lukken, maar ik wil het zoveel mogelijk doen.

rechtermuisknop uit, html encrypten nog een keer toepassen.

nu wil ik graag het volgende doen,
als men de pagina wil opslaan wil ik of dan wel dat er een lege pagina word opgeslagen, of dan wel dat er een foutmelding komt.

is dit mogelijk met javascript of dan wel met html???

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

als ik de zooi ín m'n browser heb dan heb ik de code toch al binnen, daar kan je niks tegen doen.
Enige wat je zou kunnen doen is de boel als png voorschotelen maar dan heb je dus geen mogelijkheid tot knopjes enzo, gewoon platte tekst en plaatjes zonder mogelijkheid om ergens op te drukken :p

Verwijderd

een html pagina wordt toch al voordatie bekeken kan worden opgeslagen ?????

Volgens mij kan dat dut niet tenzij je bijv naar HTTPS gaat. (maar wellicht dat ik heir iets over het hoofd zie)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Alsof je je hele huis dicht aan het timmeren ben terwijl je weet dat er altijd een paar ramen open blijven staan die je niet dicht kan doen...

Afdeling nutteloze bezigheden :?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mr._Anderson schreef op 21 March 2003 @ 13:09:
ik ben bezig om mijn html pagina zoveel mogelijk dicht te gooien.
ik weet dat dat nooit helemaal waterdicht zal lukken, maar ik wil het zoveel mogelijk doen.

rechtermuisknop uit, html encrypten nog een keer toepassen.

nu wil ik graag het volgende doen,
als men de pagina wil opslaan wil ik of dan wel dat er een lege pagina word opgeslagen, of dan wel dat er een foutmelding komt.

is dit mogelijk met javascript of dan wel met html???
gebruik de search, er was ooit eens iemand die wat deed met msxmlhttp object, betekende wel dat je pagina enkel in msie op de pc werkte en waren alsnog methodes eromheen.

maar als je zo dom (en kleinzielig) wilt zijn om je tijd eraan te vergooien kan dat je helpen, is een topic van anderhalf of twee jaar terug in W&G
[rml][ BC3] echt geen source?[/rml]
hmm is een BC3 topic en aldus een rommeltje geworden, bovendien staan veel van de sources niet meer online

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 21-03-2003 13:18 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Sick Nick schreef op 21 maart 2003 @ 13:13:
als ik de zooi ín m'n browser heb dan heb ik de code toch al binnen, daar kan je niks tegen doen.
Enige wat je zou kunnen doen is de boel als png voorschotelen maar dan heb je dus geen mogelijkheid tot knopjes enzo, gewoon platte tekst en plaatjes zonder mogelijkheid om ergens op te drukken :p
ik weet dat het niet waterdicht te maken is, zoals ik al zei, het gaat er mij om de 'noobs' het wat moeilijker te maken.

geen rechtermuisklik, bij view source krijg je via die encryption andere code te zien (en ja die kan weer omgezet worden, maar dat weten noobs toch niet), en als je bij opslaan een lege page krijgt....

ik zou gewoon graag willen weten of ik in javascript of in html een page kan beveiligen tegen opslaan, of ervoor kan zorgen dat er een lege page komt...

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• crisp
  • Laatst online: 01:05

crisp

Devver

Pixelated

Dan maak je je site toch in flash oid. Ik kan me echter niet voorstellen dat jouw html zo bijzonder is dat iedereen het zou willen jatten...
Nutteloos dus idd... (en rechtermuisknop afvangen is superirritant voor gebruikers die gewend zijn via het contextmenu te surfen)

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Je zegt het zelf: De enige die je ervan weerhoudt zijn 'noobs'. En wat zouden 'noobs' nu met je html moeten? Als er echt iets bijzonders in staat dan krijgt degene die het wil het toch wel.

Zo werkt het internet nu eenmaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 21-03-2003 13:20 ]

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
mr._Anderson schreef op 21 March 2003 @ 13:16:
[...]

ik weet dat het niet waterdicht te maken is, zoals ik al zei, het gaat er mij om de 'noobs' het wat moeilijker te maken.

geen rechtermuisklik, bij view source krijg je via die encryption andere code te zien (en ja die kan weer omgezet worden, maar dat weten noobs toch niet), en als je bij opslaan een lege page krijgt....

ik zou gewoon graag willen weten of ik in javascript of in html een page kan beveiligen tegen opslaan, of ervoor kan zorgen dat er een lege page komt...
Maaruhhh .. als die NOOBS dat toch niet weten hoef je het ook niet te beveiligen tegen hun ... toch :?
De slimmerikken krijgen het toch wel, moeite voor niks dus :/

edit:

Bosmonster was me al voor zag ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door NuKeFaCe op 21-03-2003 13:21 ]

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
crisp schreef op 21 March 2003 @ 13:17:
Dan maak je je site toch in flash oid. Ik kan me echter niet voorstellen dat jouw html zo bijzonder is dat iedereen het zou willen jatten...
Nutteloos dus idd... (en rechtermuisknop afvangen is superirritant voor gebruikers die gewend zijn via het contextmenu te surfen)
mja, backspace is ook zo gedrukt,
en zeg ik dat mijn code zo speciaal is?
ik zou het gewoon graag willen beveiligen, misschien alleen maar om uit te vinden hoe het kan, kennis verbreding heet zoiets...

magoed, flash kan wel, maar ik ga niet mijn hele site in flash maken...waarom niet? gewoon niet, html is toch nog net ff iets breeder ondersteund dan flash...

Verwijderd

Nope beveiligen van een HTML pagina gaat je niet lukken, rechtermuisknop afvangen heeft ook geen nut:
1> pagina staat toch al in de cache
2> kies je gewoon uit het menu van je browser voor Viewsource
3> kies je in IE gewoon voor save as MHT

Je kunt in Javascript ook wel iets in elkaar beunen met framesetmasking etc. waardoor viewsource een lege pagina laat zien en de rechtermuis afvangen maar dat gaat voor Netscape weer anders als voor IE of Opera, ennuh gebruikers kunnen Javascript uitschakelen dus ook daar moet je weer een detectie inbouwen.
Dit kun je doen door je pagina een unieke naam die bijv. via een radius authenticatie aan een sessie gekoppeld kan worden (en daardoor dus elke refresh via die loader pagina moet worden aangeroepen). Anders zou je gewoon direct die pagina kunnen aanspreken maar goed.

Ik zeg: wil je een hogere drempel voor de voeten van de NOOB's gooien dan ga je een hele hoop romslomp op je hals halen terwijl de drempel echt niet dermate hoog komt leggen: ofwel: JA je kunt het bemoeilijken maar ik denk niet dat het de moeite is!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 13:37:
Nope beveiligen van een HTML pagina gaat je niet lukken, rechtermuisknop afvangen heeft ook geen nut:
1> pagina staat toch al in de cache
2> kies je gewoon uit het menu van je browser voor Viewsource
3> kies je in IE gewoon voor save as MHT

Je kunt in Javascript ook wel iets in elkaar beunen met framesetmasking etc. waardoor viewsource een lege pagina laat zien en de rechtermuis afvangen maar dat gaat voor Netscape weer anders als voor IE of Opera, ennuh gebruikers kunnen Javascript uitschakelen dus ook daar moet je weer een detectie inbouwen.
Dit kun je doen door je pagina een unieke naam die bijv. via een radius authenticatie aan een sessie gekoppeld kan worden (en daardoor dus elke refresh via die loader pagina moet worden aangeroepen). Anders zou je gewoon direct die pagina kunnen aanspreken maar goed.

Ik zeg: wil je een hogere drempel voor de voeten van de NOOB's gooien dan ga je een hele hoop romslomp op je hals halen terwijl de drempel echt niet dermate hoog komt leggen: ofwel: JA je kunt het bemoeilijken maar ik denk niet dat het de moeite is!
Ja, daarmee ben ik het wel eens, je noemt een hele rompslomp daarom, toch net iets te veel, voor iets wat toch maar 'half' werkt.

anywayss, thx for reaction

• HunterPro
  • Niet online
... en anders is er altijd nog wget om jouw paginaatje neer te halen :)

Verwijderd

Ik had een tijd geleden wel een soort van scrambler gezien voor HTML... het was iets met DHTML of javascript of zo, en werkte maar soms in een beperkt aantal browsers.
/me gaat voor je op zoek :)

[edit]
Dit is 'm voor de right-click, het is een 'stille' dus je krijgt geen popups of zo :)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<script language=JavaScript>
<!--
var message="";
function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
function clickNS(e) {if 
(document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
if (document.layers) 
{document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}

document.oncontextmenu=new Function("return false")

</script>

Deze is zodat je gebruikers geen tekst kunnen selecteren :)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<script language="JavaScript1.2">
function disableselect(e){
return false
}

function reEnable(){
return true
}

//voor IE4+
document.onselectstart=new Function ("return false")

//voor NS6
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disableselect
document.onclick=reEnable
}
</script>

/me heeft de hoofdprijs nog niet gevonden, maar blijft zoeken...

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 21:58 ]

Verwijderd

Okee dan! Ik heb hem gevonden! Ik heb het even in een standaard-pagina gezet, je moet die overnemen in je site.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
<html>
<head>
<title>Source Code Encrypter</title>
</head>
<script language=JavaScript>
<!--
//////////////////////////////////////////////////////////////////
// Source Code Encrypter v1.0 //
// //
// This JavaScript can be freely used as long as this message //
// stays here in the header of the script. Any modifications //
// and bugs found (and fixed) are appreciated. //
// Svetlin Staev, svetlins@yahoo.com //

var i=0;
var ie=(document.all)?1:0;
var ns=(document.layers)?1:0;

function initStyleElements() /* Styles for Buttons Init */
{
var c = document.pad;
if (ie)
{
//c.text.style.backgroundColor="#DDDDDD";
c.compileIt.style.backgroundColor="#C0C0A8";
c.compileIt.style.cursor="hand";
c.select.style.backgroundColor="#C0C0A8";
c.select.style.cursor="hand";
c.view.style.backgroundColor="#C0C0A8";
c.view.style.cursor="hand";
c.retur.style.backgroundColor="#C0C0A8";
c.retur.style.cursor="hand";
c.clear.style.backgroundColor="#C0C0A8";
c.clear.style.cursor="hand";
}
else return;
}

/* Buttons Enlightment of "Compilation" panel */
function LightOn(what)
{
if (ie) what.style.backgroundColor = '#E0E0D0';
else return;
}
function FocusOn(what)
{
if (ie) what.style.backgroundColor = '#EBEBEB';
else return;
}
function LightOut(what)
{
if (ie) what.style.backgroundColor = '#C0C0A8';
else return;
}
function FocusOff(what)
{
if (ie) what.style.backgroundColor = '#DDDDDD';
else return;
}
/* Buttons Enlightment of "Compilation" panel */

function generate() /* Generation of "Compilation" */
{
code = document.pad.text.value;
if (code)
{
document.pad.text.value='Compiling...Please wait!';
setTimeout("compile()",1000);
}
else alert('First enter something to compile and then press CompileIt')
}
function compile() /* The "Compilation" */
{
document.pad.text.value='';
compilation=escape(code);
document.pad.text.value="<script>\n<!--\ndocument.write(unescape(\""+compilation+"\"));\n//-->\n<\/script>";
i++;
if (i=1) alert("Page compiled 1 time!");
else alert("Page compiled "+i+" times!");
}
function selectCode() /* Selecting "Compilation" for Copying */
{
if(document.pad.text.value.length>0)
{
document.pad.text.focus();
document.pad.text.select();
}
else alert('Nothing for be selected!')
}
function preview() /* Preview for the "Compilation" */
{
if(document.pad.text.value.length>0)
{
pr=window.open("","Preview","scrollbars=1,menubar=1,status=1,width=700,height=320,left=50,top=110");
pr.document.write(document.pad.text.value);
}
else alert('Nothing for be previewed!')
}
function uncompile() /* Decompiling a "Compilation" */
{
if (document.pad.text.value.length>0)
{
source=unescape(document.pad.text.value);
document.pad.text.value=""+source+"";
}
else alert('You need compiled code to uncompile it!')
}
// -->
</script>
<body bgcolor=white topmargin=0 leftmargin=0 marginheight=0 marginwidth=0 onload=initStyleElements()>
<table border=0 width=100% cellspacing=0 cellpadding=0>
<tr>
<td width=100% height="23"></td>
</tr>
<tr>
<td width=100% height=23></td>
</tr>
<tr>
<td width=100%>

<!-- Compilation Panel -->
<form method=post name=pad align=center>
<textarea rows=11 name=text cols=58 style="background-color:#EBEBEB;width:95%"></textarea><br>
<input type=button value=Encrypt name=compileIt onClick=generate() onMouseOver=LightOn(this) onMouseOut=LightOut(this)>
<input type=button value=Select name=select onClick=selectCode() onMouseOver=LightOn(this) onMouseOut=LightOut(this)>
<input type=button value=Preview name=view onClick=preview() onMouseOver=LightOn(this) onMouseOut=LightOut(this)>
<input type=button value=Source name=retur onClick=uncompile() onMouseOver=LightOn(this) onMouseOut=LightOut(this)>
<input type=reset value=Clear name=clear onMouseOver=LightOn(this) onMouseOut=LightOut(this)>
</form>
<!-- Compilation Panel -->

</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

Hij is dus geschreven door Svetlin Staev, gelieve dus ook zijn bericht bovenin te laten staan :)

Verwacht trouwens niet dat het 100% werkt, het is javascript en dus redelijk makkelijk te kraken (maar niet voor n00bs ;))

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 22:04 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
Waarom al die voorzorgsmaatregelen nemen dat ze je code niet kunnen nemen. Ziet er een beetje uit naar een amateuristische site (of een van Micro$oft). Wat kunnen ze in hemelsnaam met je HTML code doen? Alles wat je ziet kun je toch zelf gemakkelijk (na)maken met Dreamweaver, Strontpage, notepad en andere. HTML is een open standaard, leave it like that.
Vanaf dat het zichtbaar is in de browser is het zichtbaar in HTML code. Waar je moet op letten is dat je PHP code niet zichtbaar wordt en dat die code geaudit is. (maar ik denk niet dat je je hiermee bezig houdt adhv de vraag)
BTW: die JavaScript oplossingen helpen ook niet: Je kunt gewoon Java uitschakelen in je browser :p

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Guru Evi schreef op 21 March 2003 @ 22:06:
BTW: die JavaScript oplossingen helpen ook niet: Je kunt gewoon Java uitschakelen in je browser :p
En dan krijg je een gescramblede pagina ja :7
Zó makkelijk is het scriptje nou ook weer niet te kraken...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 22:07:
[...]

En dan krijg je een gescramblede pagina ja :7
Zó makkelijk is het scriptje nou ook weer niet te kraken...
javascript:alert(document.body.outerHTML) in je location-bar invoeren en je krijgt heel netjes de sourcecode

overigens wel humor dat iemand een source-code-scramble-script schrijft, maar wel wil dat zijn naam erin vermeld blijft, geeft te denken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

RM-rf schreef op 21 maart 2003 @ 22:21:
[...]

javascript:alert(document.body.outerHTML) in je location-bar invoeren en je krijgt heel netjes de sourcecode
Maar jij bent geen noob ;)
overigens wel humor dat iemand een source-code-scramble-script schrijft, maar wel wil dat zijn naam erin vermeld blijft, geeft te denken.
Dat is zodat als iemand het script weer aan iemand anders doorgeeft etc. etc... denk ik :)

• Dark Blue
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Guru Evi schreef op 21 maart 2003 @ 22:06:
...of een van Micro$oft...Strontpage...
Never mind als je een Linux of Mac fanaat bent, maar waarom zeik je Microsoft producten af, als je toch blij bent dat je pc elke dag weer braaf werkt...?

Overigens, zo'n scramble scriptje is leuk, maar een wat lichtere aanpak is gewoon je hele code met een text-editor op 1 regel zetten. Het is dan niet zo leuk meer voor een html jatter om die code te ontrafelen... hoewel de control-f nog altijd wel werkt he.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• crisp
  • Laatst online: 01:05

crisp

Devver

Pixelated

Dark Blue schreef op 21 March 2003 @ 22:29:
[...]

Never mind als je een Linux of Mac fanaat bent, maar waarom zeik je Microsoft producten af, als je toch blij bent dat je pc elke dag weer braaf werkt...?

Overigens, zo'n scramble scriptje is leuk, maar een wat lichtere aanpak is gewoon je hele code met een text-editor op 1 regel zetten. Het is dan niet zo leuk meer voor een html jatter om die code te ontrafelen... hoewel de control-f nog altijd wel werkt he.
http://www.xs4all.nl/~crisp/tidycode.html :Y)

Intentionally left blank

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

mr._Anderson schreef op 21 March 2003 @ 13:20:
..misschien alleen maar om uit te vinden hoe het kan, kennis verbreding heet zoiets...
Het kan niet.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, het kan niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.