Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Press-n-Peel PCB Blue Transfer Film

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Ik weet niet of ik het hier goed post .. maar ik kon in de faq niks vinden (ook de winkels die daar vermeld werden konden mij voorzover ik begreep niet helpen)

PnP tranfer film is een goedje waarmee je printontwerpjes op een printplaat kan drukken .. zonder belichting en dergelijke. .. daarna kan je gaan etsen op de gewonen gebruikelijke manier.

Nu is mijn vraag weet iemand of je dat ook in NL kan kopen en zo ja waar.
Ik heb wel al een distributeur in Italie gevonden .. maardie snappen mij niet en ik hun niet :(

Verwijderd

Ik denk dat je beter een persoon zoekt die thuis zo'n machine heeft. Je kan het ook frezen in plaats van ertsen. ik denk dat je daar beter achter kan zoeken. Als je zo'n ding moet laten maken door een firma ga je je blauw betalen hoor.

Verwijderd

Ken je niemand die een etsmachine heeft? Of een of andere school waar ze elektronica geven ofzo?

Bij ons in school kun je nl tegen een zacht prijsje een printplaat laten etsen.

Verwijderd

Ik weet welk spul je bedoelt, je moet een er strijkbout bij gebruiken. Ik heb een paar vellen bij een electronicawinkel in indonesie gekocht via mijn schoonfamilie. Het idee is aardig, maar de temperatuur van de strijkbout en hoe hard je drukt speelt een grote rol.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
.. het voordeel van dat press and peel is dat je geen UV lampen nodig hebt om een printje te maken .. NU loopt het spaak bij mij omdat ik geeb zonnebank heb .. en ook niemand ken met een zonnebank ...
Of kan je die plaatjes ook belichten door het gewoon een uurtje of wat in de zon te leggen?
Of onder een gewone gloeilamp?

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
hendrikjan schreef op 22 March 2003 @ 12:04:
.. het voordeel van dat press and peel is dat je geen UV lampen nodig hebt om een printje te maken .. NU loopt het spaak bij mij omdat ik geeb zonnebank heb .. en ook niemand ken met een zonnebank ...
Of kan je die plaatjes ook belichten door het gewoon een uurtje of wat in de zon te leggen?
Je moet een gezichtbruiner kopen op de markt of nieuw. Kosten niet zo veel en werken super. In de zon kan ook wel, ligt dan aan hoe fel die schijnt zal maar zeggen, en een gewone lamp ook maar dat gaat wel heel erg lang duren.
Ik heb zelf een belichtingsbak gemaakt van hout met daarin 3 CCFL blacklight lampen, werkt ook perfect. 5 minuten is mijn belichtingstijd.

Belichten van printjes is helemaal niet lastig. Eerder het etsen, maar daar is ook wel overheen te komen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Lamborghini op 22-03-2003 12:28 ]

Verwijderd

hendrikjan schreef op 22 March 2003 @ 12:04:
je gaat naar de kringloop , je koopt een gezichtsbruiner.
je laat hem heel of bouwt de tl uv balkjes in een kistje , plaatje glas/plexi er op en belichten maar :)
hmm, te laat :P

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
hmm .. dan ga ik maar eens zoeken .. .. kijken of ik ergens voor veel te weing een instant kanker machine kan krijgen
een black light werkt ook?? Die zijn vrij makkelijk te krijgen .. misschien ga ik dat dan gebruiken :)
Pagina: 1