[Xvid] Codecs werken niet...

Pagina: 1
Acties:

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Tot nu toe nooit problemen gehad met divx,xvid en ac3 codecs. Ik installeer altijd Nimo Codec Pack, ffdshow voor xvid en een aparte ac3 codec.
Zo ook deze keer onder Windows 2000. Daarnaast heb ik omdat het nog niet goed werkt ook Divx Pro 5.0.3 geinstalleerd. Netjes rebooten om de codecs te registreren en het werkt nog steeds niet.

Het gelui flipt bij sommige films (Xvid). Het is een hoog zeurend geluid zoals je wel eens hoort als je een radiozender net niet goed ontvangt. Ik heb inmiddels alles geprobeerd maar weet echt niet meer wat ik kan doen.
Zodra ik de film afsluit blijft het gepiep ook doorrgaan. Als ik dan winamp opstart en eem mp3 start verdwijnt het weer en hoor ik de muziek gewoon goed. Start ik de film weer op, keert het terug. Sluit de film af en het gepiep blijft doorgaan, totdat ik winamp weer opstart.

Wellicht dat iemand deze vage klachten herkent en me kan helpen. Ik gebruik Windows 2000 Professional Edition Service Pack 3, ben ingelogd als admin.
Heb Nimo Codec Pack Build 7 (heb niet hoger gepakt omdat ik hoorde over problemen daarmee), Ac3 codec, Divx Pro 5.0.3 en Xvid geinstalleerd.
Het systeem is een Pentium 400Mhz met een SoundBlaster16 geluidskaart en een Matrox videokaartje. Oude rommel maar tot nu toe heeft ie altijd vlekkeloos divx afgespeeld.

Het ligt niet aan de films zelf, dat heb ik op mijn laptop getest.

[ Voor 15% gewijzigd door Pietert op 21-03-2003 13:19 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Zeurpiet :+

OK. Hardware acceleration uitzetten hielp niet..

Probeer de soundcard (Creative Soundblaster 16) eens uit de device manager te verwijderen en daarna opnieuw te laten installeren.

Heb je toevallig de 'Moonlight Odio dekoda' geinstalleerd met Nimo? Die wil nog wel eens de output in de war schoppen als je de plugin verkeert instelt.

Probeer ook eens opnieuw directX te installeren, soms wil nimo nog wel eens iets installeren wat met de gebruikt directx versie conflicteerd.

Kijk ook eens wat voor geluid er bij die films zit (MP3? met welke bitrate), en kijk of je een patroon ziet. (Dus dat een bepaalde combinatie van codec met instellingen je soundcard laat flippen).

Je kan met VirtualDub 't geluidsspoor onder de film vandaan rippen. Als je die dan afspeeld heb je 't dan nog?

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Een voorbeeldje van waar ie bij flipt, dit is een aflevering van JAG:

°²ÛÛÛÛ²° Source : High Definition °²ÛÛÛÛ²°
°²ÛÛÛÛ²° Video Format : XviD °²ÛÛÛÛ²°
°²ÛÛÛÛ²° Video Resolution : 640x352 (23.976 fps) °²ÛÛÛÛ²°
°²ÛÛÛÛ²° Video Bitrate : 2 Pass @ 1001 kb/s AVG °²ÛÛÛÛ²°
°²ÛÛÛÛ²° Audio Bitrate : MP3 ABR @ 119 kb/s AVG °²ÛÛÛÛ²°
°²ÛÛÛÛ²° Sample Rate : 44.1 kHz °²ÛÛÛÛ²°
°²ÛÛÛÛ²° Length : 42 MiN 29 SEC °²ÛÛÛÛ²°
°²ÛÛÛÛ²° Size : 365.545.472 Bytes °²ÛÛÛÛ²°

Dat is gewoon MP3 geluid dat er onder zit en dat moet werken want met gewone mp3's heb ik geen problemen. Kzal directx eens de nieuwste versie installeren en kijken of dat helpt...

Even over de klacht die ik heb:
ik hoor het geluid van de film zacht op de achtergrond en daar doorheen een soort geluid van een heftig storende radio. erg onaangenaam geluidje :(

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Dat heftig storende geluid doet me sterk denken aan digitale output.. Dan hoor je ook sterke ruis met 't originele geluid op de achtergrond. (Toch die Moonlight Odio Dekoda?)

Maar jij hebt niet eens een digitale output op je SB16.. :?

Misschien een goed plan ook even de mp3-codecs te verfrissen?

Verwijderd

Gooi al die codecs eraf en probeer eens K-Lite Codec Pack versie 2.00

(ik kan helaas geen linkje geven)
Pagina: 1