• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Automatische woordherkenning op Nokia 6610 werkt niet of nauwelijks met T9 invoertaal ingesteld op Nederlands.
Herkent vrijwel geen enkel woord en moet zelf alles toevoegen aan woordenboek. Daarnaast is het telkens lastig om de juiste letter in te vullen, hij springt vaak zelf een letter in het alfabet verder dan gewenst. (dus van a naar c ipv b, etc.)
Wie weet een oplossing of kent het probleem?. Toestel staat overal ingesteld op Nederlands als standaardtaal. Software is 4.18 (7-12-02)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mag ik vragen waar je je 6610 aangeschaft heb ?

Het lijkt er namelijk gewoon op dat de nederlandse taal er helemaal niet inzit als ik je goed begrijp. Ik had ook wel een aantal woorden die je zelf moet toevoegen, maar dat is normaal bij elke telefoon.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:45
denk idd dat de nederlandse taal er bij jou helemaal dan niet in zit als je gewoon normale nederlandse woorden gebruikt
alleen wat altijd nog leuk is dat T9 lieverd altijd alleen nog met een t kent dus lievert en niet lieverd dit is al van al de 3210 en heb nu ook een 6610

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon in Tilburg gekocht bij Vodafone winkel.

Verwijderd

Op min 6610 werkt T9 juist prima! Ik zou gewoon teruggaan naar de winkel en proberen een nieuwe te krijgen.