Pendrive bootable maken

Pagina: 1
Acties:

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 21:49
Aangezien de floppy drive in de nabije toekomst zullen verdwijnen zoek (voor mn werk) alternatieven.

Ik heb nu een pendrive en je kunt er al van booten. Bij bootdevices in de bios komt bij harddrives keurig sony usb media te staan. Deze kun je dan als bootdevice kiezen.
Echter moet je dan wel de systeem bestanden op de pendrive zetten zodat je ook in dos de pendrive kan benaderen.

Met w2k lukt het niet, met xp kun je diskettes via het msdos principe bootable maken, maar als ik de pendrive wil formateren krijg ik die optie niet.

Sys a: (of andere drive lettter) werkt alleen met windows98 en daar wordt deze media nog niet goed herkend.

Windows 98 ziet wel dat er iets aan de usb hangt maar je als via devicemanger dit aanklikt dan zegt ie dat ie deze usb media niet ondersteunt. Ik heb drivers voor 98 maar die werken niet.

Maar goed heeft er iemand een programmatje waarmee je dit in w2k of winxp kan doen? (bootable maken dus)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoek voor de grap eens op 'pendrive bootable' of 'pendrive booten'

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tmaster
Exirion schreef op 21 March 2003 @ 12:34:
Zoek voor de grap eens op 'pendrive bootable' of 'pendrive booten'
Duh alsof ik dat nog niet gedaan had.
Je krijgt 1 resultaat en dat geeft geen antwoord op mijn vraag.

Ik vraag me niet of of je er kunt van booten, want dat kan wel. Kwestie van in de bios instellen.

Waar het mij om gaat is de pendrive BOOTABLE te maken dmv system files (dus io.sys/msdos.sys/command.com en nog eentje die ik nu ff vergeten ben)

• E-Rick
  • Laatst online: 01-03 10:43

E-Rick

I love it :7

Kan je niet gewoon alle bestanden van een bootable floppy op je pendrive kopieren? Als je dan in de bios aangeeft dat ie van pendrive moet booten zou het goed moeten gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door E-Rick op 21-03-2003 12:48 ]

Choose life

• Tmaster
nee dat gaat niet.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:39

Dido

heforshe

Wat gebeurt er precies met format /s ? Geeft ie een foutmelding?

Wat betekent mijn avatar?

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 19:13
E-Rick schreef op 21 March 2003 @ 12:47:
Kan je niet gewoon alle bestanden van een bootable floppy op je pendrive kopieren? Als je dan in de bios aangeeft dat ie van pendrive moet booten zou het goed moeten gaan.
Dat gaat niet
Weet je zeker dat je alle systeem en verborgen bestanden hebt meegekopieerd en daarna weer de juiste attributen teruggeven?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
win98 doos, DOS-box -> Sys [schijfletter:] ?

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-03 20:37
Bij mijn Pendrive moet je specifiek hiervoor een tooltje op je PC installeren dat de Pendrive hiervoor geschikt maakt. Ik heb het nog niet geprobeert maar neem aan dat die tool dit doet. Zat er een CD bij je stick?

• Dido
  • Laatst online: 18:39

Dido

heforshe

MoZe schreef op 21 March 2003 @ 12:58:
Weet je zeker dat je alle systeem en verborgen bestanden hebt meegekopieerd en daarna weer de juiste attributen teruggeven?

Kopieren van systeembestanden heeft geen zin aangezien ze op de juiste sector op je schijf terecht moeten komen. Daarom gebruik je sys ipv copy. Als dat niet werkt moet je een andere oplossing zoeken.

Wat betekent mijn avatar?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

How do I make my Pen Drive bootable?
Insert the driver CD which comes with your Pen Drive, also plug in the Pen Drive. Explore the driver CD, go to "Utility" folder, double click the "UDReset" file, type "Y", unplug Pen Drive, then plug it back in. Go to the "Utility" folder again, double click "Mformat", check "Quick Format" and make sure the "Bootable" box is checked. Format the drive. Unplug it, when you plug it back in again, your Pen Drive should be bootable. Please keep in mind that after this process, all data that you have previously save on Pen Drive will be erased. Therefore, make sure save your important files before you make your Pen Drive bootable.
Bron
edit:

Mformat

[ Voor 18% gewijzigd door Hermanvh op 21-03-2003 13:09 ]

webOS all the way!

• Tmaster
Thanks!

De pendrive is van een collega van mij op mn werk, Heeft heeft hem vandaag meegenomen maar zonder die cd..

• Richie Boy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-02 08:53

Richie Boy

not SUBed

Was ook al enige tijd aan het zoeken naar deze oplossing. (want geen driver CD bij mijn pendrive :+ , standaard herkend door W2K)
Nu ik de tools gevonden en getest heb, kom ik helaas tot de conclusie dat mijn PENDrive niet gezien wordt door beide tooltjes. :( :( :(

Iemand hier misschien een tip voor? _/-\o_

<edit> typo </edit>

[ Voor 7% gewijzigd door Richie Boy op 21-03-2003 14:14 ]

• MrC4u
  • Laatst online: 09-02 19:20
Dido schreef op 21 maart 2003 @ 12:55:
Wat gebeurt er precies met format /s ?
Ja, bij moet idd
code:
1
Format [station pendrive] /s
zijn. Ik kan ervan opstarten door in het bios te kiezen voor USB-ZIP als 1e boot device (was ooit bezig met een project om Windows 3.11 ervan op te starten, maar dat liep niet helemaal goed af :( )

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Pagina: 1