Toon posts:

[Excel] Functionaliteit rechtermuisknop toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!!!
Ik maak nogal veel gebruik van de plakken--> Speciaal --> Waarden functie in excel. Dit doe ik meestal via de rechtermuisknop, waarna je het plakken speciaal menuutje krijgt te zien en "waarden" moet selecteren waarna op ok gedrukt moet worden.
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om aan het rechtermuisknopmenu een item toe te voegen waarin deze "waarden" optie direct wordt geactiveerd. Dus een "Plakken waarden" optie.
Is er iemand die weet hoe dit moet???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hai!!!

Er is iemand die dat weet :P

Maak een macro aan (PasteSpecial etc., zie macro opnemen) in je persoonlijke werkmap en maak een knop in je balk die naar deze macro verwijst :)

edit:

Crap, ik zie nu pas dat je het voor de r.muisknop wilde. [s]Hoe het context menu aanpassen weet ik uit m'n hoofd eigenlijk niet.
[edit2= Woei FizGig. Zo leer ik weer eens wat]

En een macro is misschien stoerder, maar niet per se efficienter :+

[ Voor 45% gewijzigd door F_J_K op 21-03-2003 16:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Dit kan veel makkelijker:

Rechterklik op je taakbalken --> customize --> Commands --> Edit --> knopje "Paste Values" toevoegen aan een van je taakbalken (of je maakt zelf een taakbalk aan).

Maar met een macro is natuurlijk wel veel stoerder... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CoRrRan op 21-03-2003 13:07 ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!!! Hier heb ik al heel veel aan!!! Maar is er ook een mogelijkheid om dat muis-menuutje aan te passen?????

Verwijderd

Ja dat kan. Op een heel erg simpele manier zelfs.
Zie http://cgi.ethz.ch/~ubreu/cgi-bin/VBA/contextmenu.php