Ati 9500 OC voltage probleem

Pagina: 1
Acties:

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42
Ik had zojuist mijn Ati 9500 weer eens over geclockt maar hoorde toen een piepje, nou bleek dat de Asus Probe te zijn van mijn A7n8x delux bord. Deze gaf aan in een grafiekje dat het voltage over het limiet was gegaan toen ik 3Dmark03 startte.

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~shaflic/voltage.JPG

Zoals je ziet steeg de grafiek ineens. Wat betekent dit? en hoe kan ik dit voorkomen want aangezien er een foutmeldings signaal speelde neem ik aan dat dit niet de bedoeling is.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

het laat zien dat je voeding net niet sterk genoeg is voor je sysje
kijk die 5 V lijn ook eens die is echt niet helemaal ok ;) en die 12 lijn @ bijna 13 V is ook niet helemaal ok
ik raad je aan om een sterkere voeding te kopen :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Shaflic
Shunt schreef op 21 maart 2003 @ 13:29:
het laat zien dat je voeding net niet sterk genoeg is voor je sysje
kijk die 5 V lijn ook eens die is echt niet helemaal ok ;) en die 12 lijn @ bijna 13 V is ook niet helemaal ok
ik raad je aan om een sterkere voeding te kopen :>
:( ben ik dus een oor aangenaaid door xxlcases.nl want die beweerde dat deze voeding mijn systeem met gemak zou kunnen trekken. Het is geen el cheapo voeding, hij kostte me toch 50 eurotjes! Dus ik ga er dan wel vanuit dat hij het trekt. Hoe kan dat eigenlijk?? Ik heb maar:
1 cd-rom 24x
1 HD 7200rpm 40gig
2400+
a7n8x
512 ram

Dit is toch minimaal. Een 300 watt zou dit in principe toch kunnen trekken of heeft het wattage hier helemaal niets mee te maken? Het merk is trouwens levicom/klax

Edit: Kan ik die twee trouwens niet compenseren B)

[ Voor 4% gewijzigd door Shaflic op 21-03-2003 13:38 ]

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
onzin, zo'n klein verschil maakt niks uit. daar komt bij dat asus probe uiterst onbetrouwbaar is, ik had wel eens dalen to 0v en pieken tot boven aan die grafiek, allemaal vals. als je systeem verder niet crashed is het geen probleem.

ik zou dat probe er af gooien en mbm installeren.

edit: hoewel je 5v vrij laag is, maar nogmaals als ie stabiel is..

[ Voor 24% gewijzigd door salvador4 op 21-03-2003 13:42 ]

• Shaflic
salvador4 schreef op 21 March 2003 @ 13:41:
onzin, zo'n klein verschil maakt niks uit. daar komt bij dat asus probe uiterst onbetrouwbaar is, ik had wel eens dalen to 0v en pieken tot boven aan die grafiek, allemaal vals. als je systeem verder niet crashed is het geen probleem.

ik zou dat probe er af gooien en mbm installeren.

edit: hoewel je 5v vrij laag is, maar nogmaals als ie stabiel is..
Klopt, bij CPU temp ga ik zowieso niet daarvan uit want daar kan ik nog 10 graden bij tellen als ik vergelijk met de bios. Maar de temps en voltages in de bios, zijn die wel nauwkeurig/betrouwbaar?
Ik zal mbm eens proberen.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
bios temps kloppen praktisch altijd, maar een goed software monitor tooltje zal exact het zelfde weer geven. Het zijn ook maar sensors die uitgelezen worden.
Pagina: 1