[os x 10.2]Connect to server, ook externe machines

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 21:54
Hoi,

Ja ja, weer een OS X topic van mij. Ik heb hier een probleem waar ik waarschijnlijk niet uit kom:

Situatie:
We hebben hier op het bedrijf een Interne IP range van: 193.0.1.x. Ja, ik weet het, dit is niet goed, maar ja, ik heb het niet gedaan in ieder geval.

Er liggen plannen klaar om dit aan te gaan passen, maar een kleine 200 machines (incl. webservers en High - end systemen) aan passen qua ip-range duurt nog wel even :)

Nu ben ik applicaties e.d. aan het testen voor OS X 10.2 hier voor de toekomstige overstap ofcourse.

Ik wil uiteraard ook alle OS X machines in het pc network hebben. Dat lukt in principe wel alleen nu komt het:

Door die rare ip-range krijg ik, als ik Connect to server doe, ook allerlei "rare" en "onbekende" machines in het lijstje. Dit zijn machines van ripe.net.

Nu de hamvraag: Is er een mogelijkheid om alleen de machines in onze workgroup te tonen, en niet de machines van ripe.net?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

Je range overlapt volgens mij sowieso met Rendezvous (maar dat zou je eens moeten nazoeken). Maar nee, het lijkt me niet dat je dat kan aanpassen...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• TeeDee
Wat bedoel je met overlappen van Rendezvous?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47
:X :X :X
$ host ripe.net
ripe.net has address 193.0.0.203
Je mag blij zijn dat jullie internet-provider je niet afsluit!

De enige oplossing die in de buurt komt van een werkbare oplossing, is de interne en externe adres-range te scheiden door een router (bv. een linux-computer) die de interne adressen converteert naar jullie internet-IP bij een ISP.

Je zult dan alleen de sites van ripe.net niet kunnen bereiken (vast niet heel erg, aangezien jullie daar niets mee te maken hebben).

Maar dit is een netwerk-misconfiguratie van de eerste orde, die beter gisteren dan vandaag opgelost kan worden.

• TeeDee
1. Wij hebben geen provider, huurlijnen ("provider" is er ook mee bekend, dus we zullen er niet afgeknikkerd worden!)
2. We hebben al een proxy, router e.d.
3. Ben bekend met het feit dat er een misconfiguratie is en zoals ik al zei liggen er al plannen klaar om dit aan te passen!

Magoe, ik neuzel nog wel wat meer op inet.

[ Voor 42% gewijzigd door TeeDee op 21-03-2003 13:21 . Reden: /nuance ]