[ADSL] Poweradsl(XS4ALL-BBNED) i.c.m. Speedtouch 510 v4.

Pagina: 1
Acties:

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Eindelijk is mijn lijn opgeleverd van XS4ALL voor Poweradsl.

Nu heb ik niet gekozen voor de Draytek 2600 die zij standaard bijleveren maar heb elders een Alcatal Speedtouch 510 v4 gekocht. Nu krijg ik het niet voor elkaar om deze modem aan het adslnetwerk te knopen. Het apparaat geeft aan dat alles goed is, dat zijn DSL verbinding er is etc.

Alleen blijft mijn state down nadat ik gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevoerd. Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die deze combinatie werkend heeft en mij zijn user.ini ofzo zou willen toezenden. (gebruikersnaam + wachtwoord leegmaken!)

Iemand enig idee hoe ik dit aan de praat krijg.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dit al gedaan? http://www.xs4all.nl/help...ethernet/power/modem.html
Het is dan wel voor een speedtouch home maar het komt op hetzelfde neer, je moet iig de vpi en vci waardes gelijk hebben.
En kijk of je line sync lampje niet knippert.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• intert0y
Ik weet inmiddels dat er naar alle waarschijnlijkheid problemen zijn met de authenticatieserver en de radiusserver. Als je de aller eerste keer jezelf aanmeld op het ADSL netwerk dan moet hier iets gebeuren maar dit lijkt fout te gaan.

De speedtouchhome en speedtouch 510 v4 lijken inderdaad op elkaar en mijn VPI en VCI waardes zijn goed. Het line sync lampje knippert niet en geeft gewoon aan wat hij moet aangeven. (alle lampjes branden netjes en geven status okay).

en uhmz, die speedtouch home lijkt kwa configuratie helemaal niet op een 510 v4. Waar je bij de speedtouch home alles op de modem kunt doen moet je hier alles via een of andere config tool doen waar je dit soort dingen NIET kan kiezen.

[ Voor 21% gewijzigd door intert0y op 21-03-2003 15:43 ]

• intert0y
problem solved.

foutje in mijn profiel bij xs4all, niet mijn fout dus.

[ Voor 99% gewijzigd door intert0y op 28-03-2003 09:48 ]

• intert0y
Status op dit moment:

XS4ALL gesproken. Ik heb al wel een IP toegewezen gekregen en hun systeem geeft aan dat alles is opgeleverd, ik heb de splitter al ontvangen en bevestigingsbrief gekregen ALLEEN hij kan in het systeem zien dat de wijkcentrale nog niet klaar is voor mijn adslverbindinkje. Gaat lekker :)

Maandag maar weer bellen en vragen wanneer ze dit in orde denken te hebben, aanvraagprocedure loopt nu sinds 20-1-2003.