Toon posts:

PC boot niet, krakend gepiep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het begon zo: op een gegeven moment ging een mp3tje dat ik afspeelde ineens heel traag lopen, daarna een filmpje op de mediaspeler vertraagde gewoon (Ja heel raar!). Toen proberen te rebooten, maar bleef steeds hangen voordat ie ook maar windows ging opstarten. Er kwam eerst een aanhoudend piepgeluid uit, volgens de handleiding moest dat betekenen dat er iets met het DRAM was, toen een andere module geprobeerd maar hetzelfde. De aanhoudende piep veranderde steeds meer in een krakende piep. Er verschenen errors als "bios checksum error" op het scherm. Bios resetten had geen zin. Zelf ben ik van mening dat het aan het moederbord ligt, CPU en DRAM geeft ie gewoon goed weer, daarna hangt ie...

iemand dit al eens meegemaakt?

P4 1.7, 256DDR, jetway mobo, temps zijn prima, voltages ook

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm waarschijnlijk een virus dat het bios aantast

hoe fix je dat?

of is het mobo nu rip

Verwijderd

Ik denk dat het idd je moederbord is. Lees de FAQ over opstart problemen eens door. Probeer eens de boel op te starten met enkel cpu+geheugen op het moederbord dus zonder alle andere spullen erin.

Probeer het geheugen eens in een ander pc enz.

Ik denk dat je moederbord idd kapot is, maar het kan ook je harde schijf zijn.

Ohwjah, schoppen binnen 24 uur is een no-no

Gebruik de edit knop. Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 13:42 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42

Shunt

Boe

virus unlikly :P

mare wat kan is dat je geheugen tog dood is hoor ;)
fftjes memtest downloaden (die kan je vinden in het geheugen faq gedeelte )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

virus unlikely?
praktisch onmogelijk is een betere bewoording, aangezien je virus dan vele megabytes groot zou moeten zijn om voor elk type bios een stuk code aan boord te hebben.

denk dat het moederbord aan gort is, of anders de harddisk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Kan misschien aan de battarij liggen... Misschien moet je die vervangen...

Komt de piep uit je PC speeker.????

(Als het uit je Boxen komt... Kan het zijn dat je gluidskaart te dicht op een grafische of netwerkkaart zit... Dat geeft wel een storingen en rare gluiden..)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die piep komt zeker uit de PC Speaker, en ik denk niet dat het de harde schijf is want hij komt niet aan booten toen, terwijl ie CPU en RAM correct weergeeft, hoor je een krakend soms onafgebroken gepiep.. heel erg random. Mem heb ik getest niks mee aan de hand, CPU zal ook wel in orde zijn.

conclusie: Mobo brak

Verwijderd

drop je mobo langs bij je lokale pc store en laat hem door mete bij goede winkel zal het niet meer dan 10 euro koste:P te minste bij mijn op de hoek:>
Pagina: 1