[Photoshop] Not enough RAM to load photoshop

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem: Na het installeren van een nieuwe harde schijf (80gb maxtor, had ik eerst ook al, maar omgewisseld voor de 8mb cache versie) had ik besloten om maar meteen een verse windows install te doen.
Toen ik photoshop 5.5 (ja, ik ben niet zo rijk dat ik 7.0 kan kopen, en warez daar doen wij niet aan ;)) daarna geïnstalleerd had, en ik het wilde opstarten, kreeg ik de melding dat ik niet genoeg RAM heb om photoshop te laden.
Nu heb ik 512mb DDR, waarvan nog geen 100 in gebruik is, dus daar kan het niet aan liggen. Imageready doet het overigens wel gewoon. Hoe los ik dit nu op? Vind het wel erg vervelend dat ik m'n favoriete fotobewerkingsprogramma zo niet kan gebruiken ;(

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
HD bijna vol?

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 17:23

JF_

Heb je soms je swapfile uitgeschakeld? Ik meen me te herinneren dat Photoshop per se een swapfile wil zien, ook al heb je 2Gig intern.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

al op de support site van Adobe gezocht op die melding ?
Laatste updated geïnstallerd ?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Nope. Een aantal gb vrij op de partitie waar Photoshop op geïnstalleerd staat, en 1 gb swapfile op z'n eigen partitie.
JF_ schreef op 21 March 2003 @ 11:59:
Heb je soms je swapfile uitgeschakeld? Ik meen me te herinneren dat Photoshop per se een swapfile wil zien, ook al heb je 2Gig intern.
Dat klopt je, maar ik heb dus een swapfile van 1gb
TheRookie schreef op 21 March 2003 @ 12:00:
al op de support site van Adobe gezocht op die melding ?
Laatste updated geïnstallerd ?
Adobe support niet zo veel meer voor oudere versies. Zal nog eens proberen. Geen updates geïnstalleerd. Vreemd genoeg werkte alles wel op m'n vorige windows installatie.

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb inmiddels al zowat alles geprobeerd. Ik heb 'm op andere partities gezet, helemaal kaal geïnstalleerd, alles.
Niets lijkt te werken. ;(

micheljansen.org

Pagina: 1