Toon posts:

Andere netwerkkaart op UPC kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het zoeken vond ik alleen oudere topics en omdat ik graag wil weten hoe de actuele situatie is:

bij het verwisselen van de netwerkkaart op een UPC aansluiting in Zaandam, is het dan voldoende om het modem te resetten (stekker er uit) of is er meer voor nodig?

Deze vraag omdat ik dit volgende week voor een kennis in orde moet maken, ik zit zelf niet op UPC.

Verwijderd

Nee modem resseten is niet voldoende. Het MAC adres van de nieuwe netwerkkaart moet aan Chello door gegeven worden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik ben de UPC site al aan het doorspitten maar ik krijg momenteel foutmeldingen. Is er een telefoonnummer bekent?

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 12:09:
Bedankt ik ben de UPC site al aan het doorspitten maar ik krijg momenteel foutmeldingen. Is er een telefoonnummer bekent?
ja op http://www.upc.nl

do or do not, there is no try

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Ik denk dat je hier je antwoord wel kan vinden: forum op chelloo.com

Verwijderd

Topicstarter
do or do not, there is no try
Harkelaar:
als je niks te zeggen hebt, zwijg dan.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
je moet dan toch naar provisioning.upc.nl ??
staat als het goed is ook in je handleiding

Mijn rig

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 12:09:
0900 1580

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

hier in dordrecht is dat geen probleem iig. (regio rotterdam). mischien dat t bij jou anders is.

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Hangt er vanaf. Als je kennis een Motorola Surfboard heeft (wit modem) kun je het zelf doen, zorg alleen wel dat je de gegevens van het modem ook bij de hand heb (Mac adres modem & cust. serial number- staat ook op het modem, en de doos)

Sluit hiervoor de computer af, en haal de spanning van het modem voor zo'n 30 minuten. Dan spanning er weer op, computer starten, browser openen, en dan zou je als alles goed gaat op provisioning.upc.nl terecht komen (anders even handmatig intikken)

Als er een lancity modem aanwezig is, UPC bellen en mac adres van de nieuwe ethernetkaart doorgeven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 12:01:
Nee modem resseten is niet voldoende. Het MAC adres van de nieuwe netwerkkaart moet aan Chello door gegeven worden.
Schrijf gewoon even je Mac adres op van de huidige netwerkkaart. Die voer je later bij de nieuwe weer in en de modem denkt nog steeds dati ie met de 'oude' kaart communiceert....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 12:43:
[...]

Schrijf gewoon even je Mac adres op van de huidige netwerkkaart. Die voer je later bij de nieuwe weer in en de modem denkt nog steeds dati ie met de 'oude' kaart communiceert....
Ja, dat gaat dus niet werken in de regio Zaanstreek.. Het modem ziet dat er een ander, nieuw ethernet kaart eraan zit en geeft je vervolgens een onbruikbaar ip adres. :z

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 12:47 ]

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Hangt van het modem af, zoals al gemeld in regio dordt dan prik je kabel gewoon in andere netwerkkaart en het werkt gelijk

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

Heb er hier nog nooit problemen mee gehad, even snel kabeltje in een andere computer en het werkt.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 11:56:
Bij het zoeken vond ik alleen oudere topics en omdat ik graag wil weten hoe de actuele situatie is:
...
Het staat allemaal in de FAQ's :z Chello + nieuwe netwerkkaart?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

er is ook software (in ieder geval onder linux) waarmee je het mac adress kunt veranderen dan ziet je modem het als dezelfde ethernetkaart

weet iemand nog een leuke signature?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Mja, bekijk ook even de FAQ, waarnaar GerbenW linkt. En de tip van snooze, kijk daar ook even naar.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.