[W2K] + NWClient 483SP1 + Group Policies

Pagina: 1
Acties:

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08-2025
Na lang zoeken op GOT en op support.novell.com kan ik niet op het juiste antwoord komen, maar voordat ik met iets onzinnigs naar de klant ga, wil ik hier toch nog even vragen of iemand misschien weet of het inderdaad nodig is dat de microsoft client en file en print sharing nodig is, om (goed) gebruik te kunnen maken van group policies van Zen for Desktops 3.2 en hoger voor W2K.
Waarom vraag ik dit? Ik ben bezig geweest voor een klant met Netware 5.1, ZfD 3.2, XP clients en group policies i.p.v. User Extensible Policies. Tijdens het inloggen met de XP clients op Novell, krijg ik op XP clients een vage melding in het eventlog over de rsop, de Resultant Set Of Policies, ook aan te roepen als rsop.msc, waarmee je kan zien welke gp's er aktief zijn doorgevoerd. Bij et debuggen van de userenv krijg je exact te zien waar dit in zit, namelijk dat de grouppolicies vanuit ZfD worden geapplied naar de admin$, wat volgens mij inhoud dat minimaal file en printsharing aan moet staan, anders valt er niks te connecten naar een share, nietwaar? Ik heb de client voor Microsoft Netwerken aangezet, en file en printsharing, en ineens geen foutmeldingen meer.. Nu wil een andere klant over stappen van netware 5.1 naar netware 6, en van user extensible polcies naar group policies, maar ze willen perse niet de microsoft client aanzetten, en al helemaal niet file en printsharing. Nu klagen ze dus dat de grouppolicies het niet of nauwelijks doen, en waarop ik dus afga op mijn ervaring met XP, zet die client voor microsoft netwerken aan, en file en printsharing. Maar de hamvraag is dus, is dit ook werkelijk nodig voor W2K clients? Iemand ervaring mee?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Windows Operated Systems => Professional Networking & Servers
Mocht Koffie of Predator het hier niet mee eens zijn, zullen zij vast wel weten waar het dan wel het beste past ;).

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Kleine opmerking Newpowerr

Als je je text indeelt in alinea's en de [ENTER] toets gebruikt, wordt het prettiger leesbaar voor diegene die je helpen :)
krijg ik op XP clients een vage melding in het eventlog over de rsop, de Resultant Set Of Policies, ook aan te roepen als rsop.msc, waarmee je kan zien welke gp's er aktief zijn doorgevoerd
Met die foutmelding van de eventvwr.msc ook op www.microsoft.com/technet gezocht, op www.eventid.net :?

Geeft de Novell Netware (hoi Koffie :P) en / of ZEN ook logs over wat er fout gaat bij het uitrollen van de policies :?

[ Voor 47% gewijzigd door aReaRe op 21-03-2003 12:24 . Reden: typo's ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 18:40

Jaymz

Keep on moving !

Kan het niet zijn dat de zgn. Administrative shares zijn uitgezet op de betreffende werkstations. Dat zou kunnen verklaren waarom Admin$ niet gevonden kan worden. Volgens mij heb je geen MS-Client nodig om die shares te benaderen, hier (dan wel NT 4.0) gebruiken we ook alleen de Novellclient (4.80 en 4.83 SP1) en daar kan ik de Adminsitrative shares gewoon benaderen.

Maar volgens mij maakt ZEN geen gebruik van de shares aangezien de policies door "SYSTEM' worden geapplied op de werkstations, kijk eens naar de impersonation van de betreffende policy, die zou op system moeten staan :)

Wat is trouwens de foutmelding in je eventlog ?

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
Zonder MS file en print sharing kun je NOOIT op geen enkele manier bij de admin shares komen. Dus ook niet bij de ADMIN$ of C$. Wat ZENworks doet is een GPO ophalen vanaf een bepaalde door de beheerder aangegeven plaats op het netwerk en zet dit via de Workstation manager en WMGRPPOL.DLL in je %systemroot%\security folder. Windows applied deze settings en voila je GPO's zijn actief. Je hebt er dus geen MS Client en MS F&P Sharing voor nodig.

Let wel op dat GPO's onder ZfD3.0 voor geen meter werken. Pas vanaf ZfD3.2 en hoger werkt dit pas goed bij W2k. Je hebt ook de laatste client patches nodig. v4.83 Sp1 + Pt6.
Windows XP wordt pas in ZfD4 helemaal gesupport mbt. GPO's. In ZfD 3.2 Sp1 zit beperkte XP GPO support. Let daar wel op.

Mochten er nog problemen die niet op te lossen zijn kun je ze ook aanmelden bij Novell Support natuurlijk.

[ Voor 2% gewijzigd door LeNNy op 23-03-2003 14:36 . Reden: Tiep Voud ]