[versterker] info Denon PMA 1060

Pagina: 1
Acties:
  • 3.045 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79103

Topicstarter
Ik lees al geruime tijd topics op dit forum, maar dit is de eerste keer dat ik wat post.

Ik heb even een vraag over deze versterker. Weet iemand er iets meer van? Ik heb namelijk het forum hier al doorgezocht, op internet gezocht en ik kan nergens echt zinnige info vinden, ook niet op www.denon.co.uk en hun andere sites. Ik kon daar wel iets vinden over de Denon PMA 1055R, maar dat is dus een andere versterker, hij lijkt er wel op, maar de productnaam is ook anders dus er zullen wel verschillen in zitten neem ik aan.

Ik kan er 1 kopen tweedehands voor 175 euro, is dat (te) duur? En is het uberhaupt aan te raden om een tweedehands versterker te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 19:39

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik geloof dan de 1060 een verouderd model is. Ik heb gelezen dat het een 105Watt versterker is... maar verdere specs vind ik niet, dus je hebt er weinig aan. Heb je de mogelijkheid te gaan luisteren? Persoonlijk vind ik 175 redelijk... maar toen ik mijn PMA735R voor die prijs aanbood kreeg ik heb niet verkocht... Ik denk dat je op marktplaats voor €175 wel wat mooiers kan krijgen. Aan de andere kant... mensen vragen hoge prijzen tegenwoordig :(

[ Voor 11% gewijzigd door Adonias op 21-03-2003 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 10:39
ik heb er hier ook 1 staan
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/XdesipleX/jvn06.jpg
Hij doet het iig nog prima en ik weet dat hij nu circa 11 jaar oud is, vermogen was 2x 105 w bij 8 ohm en 180 w bij 4 ohm , Hij koste destijds rond de 1500 gulden.
Verder had een verkoper ooit eens gezegt (weet niet ofdat het klets is) dat onze reciever beneden (Onkyo TX-DS787) bijna net zo goed was als deze versterker, omdat dit gewoon puur een vesterker zonder als die extra zooi ( zit ook niks digitaals in behalve ledjes). :)
Wat ik er nog meer over kan vertellen is dat hij achter 4 aansluitingen heeft voor speakers, namelijk een A en een B groep en verder zitten er de nodige tulp stekkers op, hij heeft wel geen opticale ingang (terwijl de cd-speler (ook denon) die ook uit die tijd stamt dat wel heeft) ik hoop dat ik je hierbij genoeg geinformeert heb, als je nog vragen heb stel ze maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is dus al een vrij oud model. Tot in hoeverre zijn versterkers aan slijtage onderhevigd?

Komend schooljaar ga ik op kamers in Utrecht en mijn doel is dat ik tegen die tijd een beetje een versterker+boxen+dvd-speler heb. Is deze versterker dan nog wel geschikt? Als boxen zit ik te denken aan een zelfbouwset van Speakerland of zo. DVD-speler weet ik nog niet precies. Met vragen daarover ga ik jullie een andere keer nog wel lastig vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias

Adonias

denon's blijven prima klinken hoor.. je hebt er geen miskoop aan.... enne.. dattie geen optical in heeft is logisch.. het is gewoon een 2 kanaals versterker... geen geneuzel met DACs enzo

De enige slijtage zou bij de potmeters kunnen zijn voor volume en balans (met als gevolg gekraak als je eraan draait)... maar als je die schoonmaakt dan is het weer prima.

[ Voor 36% gewijzigd door Adonias op 21-03-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 10:39
Adonias schreef op 21 March 2003 @ 13:51:
denon's blijven prima klinken hoor.. je hebt er geen miskoop aan.... enne.. dattie geen optical in heeft is logisch.. het is gewoon een 2 kanaals versterker... geen geneuzel met DACs enzo

De enige slijtage zou bij de potmeters kunnen zijn voor volume en balans (met als gevolg gekraak als je eraan draait)... maar als je die schoonmaakt dan is het weer prima.
zou je dan eens willen zeggen waar ik die potmeters zitten(of er uit zien) want ik heb idd gekraak als ik aan de balans draai.

[ Voor 16% gewijzigd door Matjas op 21-03-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar is dit apparaat een beetje goed te combineren met een DVD-speler of is ie daar aan de oude kant voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias

Adonias

XdesipleX schreef op 21 March 2003 @ 15:23:
[...]

zou je dan eens willen zeggen waar ik die potmeters zitten(of er uit zien) want ik heb idd gekraak als ik aan de balans draai.
Direct achter de knop zit een trommeltje met een draaipookje eraan waar je knop aan vast zit. Dat is de potmeter. Als je die eruit kunt halen, stofvrijmaakt en ev in de olie zet (dat weet ik niet zeker) zou dat moeten helpen.
Anoniem: 79103 schreef op 21 March 2003 @ 15:36:
Maar is dit apparaat een beetje goed te combineren met een DVD-speler of is ie daar aan de oude kant voor?
Zeer zeker... dat maakt niet uit... een DVD speler kun je overal aan hangen, maar je hebt geen surround geluid. Maar voor een stereo versterker is het een prima bak.

[ Voor 29% gewijzigd door Adonias op 21-03-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Het is dus al een vrij oud model. Tot in hoeverre zijn versterkers aan slijtage onderhevigd?
Behalve de vervuiling van de potmeters zijn deze ook onderhevig aan mechanische slijtage bij veel gebruik. Hetzelfde geldt natuurlijk voor knoppen zoals de input selector. Mijn vaders laatste drie amps (twee Sony's en een Marantz) zijn om deze reden vervangen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00
De elektische componenten kunnen zeker ook slijten, versterkers van > 10 jaar oud heb ik meerdere malen gedeeltelijk kapot zien gaan, dat sommige aansluitingen het bijvoorbeeld niet meer doen en het geluid ook achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 21:53
Zo te zien komt de layout van het front zeer goed overeen (zoniet identiek) met m'n PMA-980. Hierdoor denk ik dat het enkel gaat om iets zwaarde eindtrappen en dat ie dus meer vermogen kan leveren.

Mijn ervaringen met PMA-980:
* weinig versterker voor veel geld. --> zie m'n topic denon pma-980 brom.
* kleine probleempjes:
- zoals volumeknop waar speling op zit
- speaker en input-selector die regelmatig verspringen
- snel stof in de knoppen --> kraking bij verdraaiing

Moest ie goed klinken en geen andere mankementen vertonen zou ik het toch overwegen (misschien nog 25€ af doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zijn idd weinig details over te vinden (had hetzelfde probleem met mijn Denon PMA-1560). Als je er eentje zoekt (€ 272) waar wel specs van zijn (Denon PMA 100m) , check deze specs:
http://www.avland.co.uk/denon/pma100m/

Edit: Oeps winkel vergeten 8)7 http://www.bender-piano-hifi.nl/pages_hi/aanb.html

[ Voor 51% gewijzigd door eNaSnI op 21-03-2003 19:20 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal nog even vragen naar de leeftijd van dat ding, maar ik begin eigenlijk steeds meer te twijfelen... want om na een maand dat ding al open te moeten maken om potmeters schoon te maken dat zie ik ook niet echt zitten eigenlijk.

Maar goed, bedankt voor jullie info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Beetje OT, maar als ik een nieuwe amp nodig had, niet teveel wilde betalen en toch een fantastisch presterend degelijk apparaat wilde hebben:

http://www.nad.co.uk/hifi_amplifiers/C320BEE_framset.htm

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik ben even wezen kijken en luisteren en dat is dus zo'n beetje 2 keer niets! Kraken om het leven en zo... Maar goed, ik kijk nog wel even om me heen naar een ander leuk apparaat.

THNX iedereen voor de info!
Pagina: 1