[acces] items toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 15:08
ik heb een dropdownbox en een text vak.
nu moet er het volgende gebeuren wanneer ik op een knop druk:

de inhoud van het textvak toegevoegd worden aan de tabel.
en daarna de dropdownbox (die de inhoud laat zien van de tabel) updaten met de nieuwe tabel

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Outerspace

Admin General Chat
nou wat lukt er dan niet??
Je wilt dus alles wat je in de inhoud van het textvlak automatisch weer word opgenomen in de tabel.
Dit doe je door eigenschappen textvlak. Besturingelementbron aanklikken en dan op je tabel klikken. Daarna die de dropdownbox opnieuw maken via de wizard. Dan krijg je de optie om de info uit de tabel te halen. Dan ben je volgens mij klaar. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 21-03-2003 11:37 ]

Wauw, een sig!

• Zym0tiC
ja dit werkt wel alleen als ik nu niets in het tekstveld invoer en sluit het formulier af, dan krijg ik een leeg record in mijn tabel :(

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:00

Boss

+1 Overgewaardeerd

Tekstveld opslaan in formulier kan je met een SQL statement doen:
code:
1
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO [tabelnaam] SET [veldnaam] = [waarde];"

Daarna je combobox bijwerken met
code:
1
cboCombobox.Requery

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
kan je dan niet instellen dat je geen lege waarden kan toevoegen. Volgens mij moet dat kunnen. Probeer dat eens

Wauw, een sig!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

OUTerspace schreef op 21 March 2003 @ 12:06:
kan je dan niet instellen dat je geen lege waarden kan toevoegen. Volgens mij moet dat kunnen. Probeer dat eens
Dat kan zeker wel. De recordset-property op SnapShot zetten. Verder vind ik dit een erg slechte topicstart. En eerlijk gezegd ook redelijk basale kennis...?

My personal website

• Zym0tiC
OZ-Gump schreef op 21 March 2003 @ 13:22:
[...]

Dat kan zeker wel. De recordset-property op SnapShot zetten. Verder vind ik dit een erg slechte topicstart. En eerlijk gezegd ook redelijk basale kennis...?
ja je moet wel he als je voor school iets in acces moet maken en je nog nooit les erin hebt gehad en zelfs geen boeken voor acces krijgt

so don't blame me !!! :X

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
het is ook niet de bedoeling dat je je huiswerk hier gaat posten. Je kan genoeg vinden op het internet bijv. je grote vriend google. Check dat dan ook ff

Wauw, een sig!

• Zym0tiC
OUTerspace schreef op 22 March 2003 @ 12:29:
het is ook niet de bedoeling dat je je huiswerk hier gaat posten. Je kan genoeg vinden op het internet bijv. je grote vriend google. Check dat dan ook ff
Ik post hier toch ook niet mijn huiswerk. Dit was maar 1 klein stukje uit een heel groot programma. Als ik nu mijn heel programma door iemand hier liet maken dan had je reden tot klagen. Maar nu vind ik dat je je een beetje aanstelt.

Ik had dus wel al gezocht en van alles geprobeerd met VBA. Maar dit hielp dus niet. En het kan wel eens helpen als je andere mensen om hulp vraagt omdat als je continue op hetzelfde probleem zit, je dingen wel eens over het hoofd ziet.

En dat dit probleem misschien iets te simpel voor jou is ligt gewoon aan het feit dat we op school totaal niets ervan uitgelegt krijgen.
* Zym0tiC werkt nu pas 2 weken met acces :(

Pagina: 1