Win98 NT domain login omzeilen

Pagina: 1
Acties:

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 17:07
PC=client dat normaliter inlogd op een win2k server

Er waren wat problemen met client pc in de hardware dus heb ik hem meegenomen naar de werkplaats, maar daar aangekomen kan ik natuurlijk niet inloggen op het NT domain, in veilige modus kan ik ook geen Domain login uitzetten, Ben ik nu verplicht in te loggen op dat domain of kan ik deze ook omzeilen ?

Verwijderd

bij login scherm [esc] indrukken. krijg je dan de melding dat je je aan moet melden bij netwerk, opnieuw opstarten in veilige modus. via regedit de hotkey local machine- netwerk- mustbevalidated weghalen. Opnieuw opstarten en met [esc] aanmelden annuleren.

Als je werkplaats in hetzelfde pand is zou ik snel een paar netwerkaansluitingen regelen. Kun je tenminste in alle rust dingen testen m.b.t het netwerk

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 11:13 ]

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 17:07
;) jammergenoeg niet

De PC is van een basisschool

Als ik voor de eerste keer opstart doe ik [ESC] moet ik dan op OK(hij geeft dan die fout dat je in moet loggen met user+pass) klikken en rebooten, of meteen uitzetten ?

[update] Als ik doe wat je beschfijft, krijg ik geen uitvoeren optie in het startmenu, ook wordt de C schijf niet getoond, wel de A: dus heb ik op een andere PC een snelkoppeling op de flop gezet naar het path van regedit. Hij zegt dat de beheerder het bewerken van het register heeft geklokkeerd

[ Voor 47% gewijzigd door boswandeling op 21-03-2003 11:42 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Wat je dan kan doen is een .reg bestandje maken met de key erin.
Deze dan vanaf flop inlezen in je registry.
Maar ik twijfel een beetje of dat wel mag.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53
In veilige modus opstarten, aanmelden op domein uitschakelen ;)

@iMartien

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Remc0 schreef op 21 March 2003 @ 14:11:
Wat je dan kan doen is een .reg bestandje maken met de key erin.
Deze dan vanaf flop inlezen in je registry.
Maar ik twijfel een beetje of dat wel mag.
Meestal werkt dat inderdaad goed; maak even een export van je registry vanaf een andere pc om de syntax goed te hebben; ik zelf heb ooit de gehele policy key verwijderd; maar weet niet precies waar deze in het register zit. Dan kun je meestal alles weer :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
[knip]?

[ Voor 104% gewijzigd door Remco op 21-03-2003 14:56 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1