Probleem Sitecom CN-014 USB 2.0 Card

Pagina: 1
Acties:

• Medicalwaste
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-03 21:35
Gisteren heb ik een Sitecom CN-014 USB 2.0 Card gekocht.
Na de installatie de computer uitgedaan, kaart erin en opgestart. Zodra windows gaat zoeken naar de nieuwe hardware en deze probeert te installeren krijg ik de volgende foutmelding:

Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. De gegevens zijn ongeldig.
:?

De computer draait onder Windows XP Pro en is geheel bijgewerkt met windows update.
Mobo: Abit Kr7a met AMD Athlon XP 2000+, 512 Mb DDR

Heb de volgende dingen geprobeerd:
- Verschillende pci sloten
- Andere pci kaarten eruit en alleen de usb kaart erin
- bios geupdate
- 4 verschillende versies drivers
- veilige modus van xp
- alle usb apparatuur die geïnstalleerd stond verwijderd
- de kaart in een andere computer geprobeerd (werkt perfect, maar in de verkeerde computer) :'(

Heeft iemand nog een idee of helemaal leuk DE oplossing?

Verwijderd

Wat voor chipset zit erop ?

Misschien dat je dan een ander driversetje kan gebruiken.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-03 07:38
Xp heeft na SP1 eigenlijk helemaal geen driver nodig voor usb 2.0
Je kan de intel driver gebruiken, heb ik ook wel voor div. kaartjes gebruikt gehad voor dat sp1 er was.

gr 78

• Medicalwaste
Ik heb al gezocht naar andere drivers, maar bleek dat ze allemaal dezelfde waren. Verschillende bedrijven gebruiken dezelfde drivers. Zo zou de driver voor USB die in maart vrijkwam van Microsoft ook moeten werken, maar helaas niet dus.

Iemand een idee wat in Windows zou kunnen zorgen dat ik m'n USB kaart niet kan installeren?

Alvast bedankt.
Greetz.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-03 07:38
De driver van asus ook al geprobeerd?
Die werkt volgens mij ook goed.
Kun je mischien in andere pc met xp/2k proberen?
anders is de kaart niet goed denk ik.

• Medicalwaste
Van asus ook geprobeerd, hoewel dit eigenlijk is voor een kaart van Adaptec. Krijg dezelfde melding.

Ik heb geen andere computer die draait onder W2K of WinXP om de kaart uit te proberen. De kaart doet het echter wel in een Compaq 5240 die draait onder Win ME. Daar wordt de kaart meteen onder geïnstalleerd en ook de USB 2.0 mogelijkheid na installatie van de drivers.

Verwijderd

Als je voortaan de search gebruikt was het al opgelost, maar vooruit:

Ga met regedit naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI

Onder ieder VEN..... mapje staat altijd 1 mapje(soms meerdere)
In ieder mapje staat DeviceDesc.

Spoor het mapje op waar DeviceDesc PCI Universal Serial Bus Controller
is.
Ga op die DeviceDesc staan en kies voor Bewerken-Machtigingen en zet daar volledige toegang aan.
Installeer hierna de drivers opniew.

Alstu...

• Medicalwaste
Bedankt en ik verontschuldig mezelf, maar ik heb de search gebruikt, maar niks kunnen vinden over de Sitecom CN 014 USB 2.0 kaart.
De oplossing kreeg ik toevallig vanmorgen ook gemaild van m'n computerwinkel, het werkt!!! :*)

Voor de zekerheid hun uitleg:
Oplossing:

Deze fout schijnt veroorzaakt te worden door een beveiligings probleem in het Windows register, en kan zich voordoen bij een grote reeks hardware devices.
Om dit probleem op te lossen doe je het volgende.

Eerst een nieuwe gebruiker aanmaken (bijv: beheerder) met Admin rechten, nu deze gebruiker selecteren. Als het goed is vind Windows nu opnieuw de kaarten die niet geïnstalleerd kunnen worden. Deze kan je allemaal annuleren.
Nu met REGEDIT de registry editor starten.

Navigeer naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI

Daar zie je een aantal subkeys in de vorm "VEN_xxxx" waar xxxx staat voor bijvoorbeeld
"1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04&"

Onder ieder van deze keys vind je een subkey met een lange nummerieke naam.
Open iedere subkey en zoek in het rechter venster naar de "DeviceDesc" sleutel met de omschrijving van het apparaat dat je maar niet geïnstalleerd krijgt (bijvoorbeeld "ethernet controller").

Klik met de rechter muisknop op de "VEN_xxxx"van dit apparaat en kies "machtigingen" (of "permissions") en vink "volledig beheer" "toestaan" aan.

Sluit de register editor en installeer vervolgens probleemloos alsnog het stuurprogramma voor het apparaat via apparaatbeheer.

Andere gebruiker aanmaken is niet nodig als je al een gebruiker bent met admin. rechten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 02:05:
Oplossing:

Deze fout schijnt veroorzaakt te worden door een beveiligings probleem in het Windows register, en kan zich voordoen bij een grote reeks hardware devices.
Om dit probleem op te lossen doe je het volgende.

Eerst een nieuwe gebruiker aanmaken (bijv: beheerder) met Admin rechten, nu deze gebruiker selecteren. Als het goed is vind Windows nu opnieuw de kaarten die niet geïnstalleerd kunnen worden. Deze kan je allemaal annuleren.
Nu met REGEDIT de registry editor starten.

Navigeer naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI

Daar zie je een aantal subkeys in de vorm "VEN_xxxx" waar xxxx staat voor bijvoorbeeld
"1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04&"

Onder ieder van deze keys vind je een subkey met een lange nummerieke naam.
Open iedere subkey en zoek in het rechter venster naar de "DeviceDesc" sleutel met de omschrijving van het apparaat dat je maar niet geïnstalleerd krijgt (bijvoorbeeld "ethernet controller").

Klik met de rechter muisknop op de "VEN_xxxx"van dit apparaat en kies "machtigingen" (of "permissions") en vink "volledig beheer" "toestaan" aan.

Sluit de register editor en installeer vervolgens probleemloos alsnog het stuurprogramma voor het apparaat via apparaatbeheer.
.
Dat zeg ik toch ook :?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 20:45 ]

Pagina: 1