Toon posts:

[ms access project + vba] master check functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een module aangemaakt in m'n access project met masterfuncties. Ik wil nu graag een check functie inbouwen die het volgende moet doen.

Hij wordt aangeroepen met de naam van een texbox en de functie moet dan kijken of er een waarde in staat of niet. Zoiets als

public function CheckTextbox (strTextbox As String)

If strTextbox.OmgebouwdNaarTextBox <> "" Then

'prima!

Else
'shit!
End If

Nu vroeg ik me af of iemand weet hoe ik dit aan kan pakken omdat het natuurlijk fout gaat op het gebied van het omzetten van een string naar een textbox item. Ook moet ik waarschijnlijk nog de formnaam mee geven. Iemand id'en?

Tnx alvast!

Verwijderd

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
public function CheckTextBox( DoorgegevenTextBox as TextBox )
  If DoorgegevenTextBox.text <> "" Then
    ' prima
  Else
    'shit!
  End If

Verwijderd

Topicstarter
:) tnx

soms voel ik me wel eens dom...

Verwijderd

Topicstarter
Vraag ik me alleen nog wel ff af hoe ik die functie aan kan roepen, de errors blijven me om m'n hoofd vliegen.

Ik maak nu gebruik van
Visual Basic:
1
CheckTextBox(Forms!<formnaam>.Controls!<textboxnaam>)

maar dit gaat niet goed, ook niet als ik er eerst de focus op gooi...

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wellicht is het dan in ieder geval verstandig om je foutmelding eens te geven? Ik mag van mijn vriendin deze maand niet meer aan mijn glazen bol komen...

Verder kun je overigens ook [form_NaamFormulier].NaamTextbox gebruiken. Wat gebeurt er als je dat probeert...?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 21 March 2003 @ 11:08:
Wellicht is het dan in ieder geval verstandig om je foutmelding eens te geven? Ik mag van mijn vriendin deze maand niet meer aan mijn glazen bol komen...

Verder kun je overigens ook [form_NaamFormulier].NaamTextbox gebruiken. Wat gebeurt er als je dat probeert...?
Je zit wel erg onder de plak dan zeg... :P

Maar goed, ik krijg bij jou optie dezelfde als bij de mijne, 'Object required'

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

hij wil dus dat je een object meegeeft...
Ik ga er zo eens ff naar kijken.

Enne... probeer jij maar eens elke keer dat het nodig is een nieuwe opmerking te vinden over een glazen bol ... ;)

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 21 March 2003 @ 11:25:
hij wil dus dat je een object meegeeft...
Ik had zo'n voorgevoel 8)
Enne... probeer jij maar eens elke keer dat het nodig is een nieuwe opmerking te vinden over een glazen bol ... ;)
die snap ik niet, misschien omdat ik er geen heb...

ps. bedankt alvast, ik kijk zo weer ff, kheb geen internet op m'n werkplek. WAT EEN HEL!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 11:30 ]

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wat een beetje rustig kijken al niet allemaal kan doen... :D
Het ding dat je gebruikt is een functie. Ennem.... als je een functie aanroept moet je de haakjes weghalen. Dus: delete haakjes en KLAAR!

PS Over die glazen bol: onduidelijke posts = paranormale gaven benodigd = glazen bol raadplegen = elke keer dat er een onduidelijke post is een smoes bedenken om je glazen bol niet te hoeven/mogen gebruiken. Erg flauw, maar nu weet je waar 't vandaan komt...

My personal website

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

code:
1

gaat niet werken, tenminste, als je control op een tabblad staat of een subformulier. Dan is de verwijzing nl. forms!<formnaam>,controls<tabblad>.controls<textboxnaam>.

Probeer anders eens met CurrentObject.Name (weet ff niet zeker of het zo heet, maar zo'n eigenschap bestaat).

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 21 March 2003 @ 12:03:
Wat een beetje rustig kijken al niet allemaal kan doen... :D
Het ding dat je gebruikt is een functie. Ennem.... als je een functie aanroept moet je de haakjes weghalen. Dus: delete haakjes en KLAAR!

PS Over die glazen bol: onduidelijke posts = paranormale gaven benodigd = glazen bol raadplegen = elke keer dat er een onduidelijke post is een smoes bedenken om je glazen bol niet te hoeven/mogen gebruiken. Erg flauw, maar nu weet je waar 't vandaan komt...
2 x wat geleerd :) tnx!

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 21 March 2003 @ 12:09:
code:
1

gaat niet werken, tenminste, als je control op een tabblad staat of een subformulier. Dan is de verwijzing nl. forms!<formnaam>,controls<tabblad>.controls<textboxnaam>.

Probeer anders eens met CurrentObject.Name (weet ff niet zeker of het zo heet, maar zo'n eigenschap bestaat).
en toch werkt het...
CheckTextBox Forms!<formnaam>.Controls!<textboxnaam>

wel eerst ff de focus zette op Forms!<formnaam>.Controls!<textboxnaam>
Pagina: 1