Frames verwijderen als nodig

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:40
Ik hoop dat de titel duidelijk is.

Ik ben bezig met een web site en wilde eerst alles doen met een tabel, maar kom uit eindelijk tot de conclusie dat het toch met frames moet. (Er worden nl. pagina's opgevraagd die links hebben naar onderdelen uit zichzelf en zo opnieuw de pagina laden, zonder mijn pagina, dit is bv. met rc5 stats)

Wat ik nu wil is 3 frames, 1 menu frame, 1 info frame en een redelijk statisch frame, waar info instaat die niet vaak veranderd (een beetje alla tweakers.net en dan de software updates etc.) Nu zijn er stukken info die veel ruimte vragen en dan zou ik willen dat het statische frame erbij betrokken word, zodat de info frame eigenlijk de statische frame overlapt of weg haalt en de info frame verbreed.

Is hier een simpele/doeltreffende manier vor. Ik heb mijn hersens er gisteren over lopen breken en google vandaag, maar kan er niet op komen hoe het kan.

1 van de dingen waar ik wel al uit ben is dat je bv 2 files maakt met de 2 verschillende indelingen, maar dit heeft alleen als laatste uitvlucht mijn voorkeur.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
target="_top" of "_parent" ?

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:56
HunterPro schreef op 21 March 2003 @ 10:14:
target="_top" of "_parent" ?
Dat bedoelt ie dus niet, hij wilt een frameset dynamisch aanpassen, en volgens mij kan dat niet :? ?

Enige mogelijkheid lijkt mij om te werken met aparte framesets of voor je info en je statische frame geen frames maar tabellen te gebruiken :)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:40
Dat is inderdaad wel een idee... 2 frames (menu en info) en in die info met een table werken. die je dan met een ?frames=(1of2) of zoiets kunt laten toveren. Zal dat eens proberen :) THX

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LiToKi schreef op 21 March 2003 @ 10:26:
[...]

Dat bedoelt ie dus niet, hij wilt een frameset dynamisch aanpassen, en volgens mij kan dat niet :? ?

Enige mogelijkheid lijkt mij om te werken met aparte framesets of voor je info en je statische frame geen frames maar tabellen te gebruiken :)
tuuuurlijk kan dat wel, en toch ook met de tip die ik hierboven gaf :)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

ff een gokje:

JavaScript:
1
parent.document.getElementById('id_van_frameset').rows = '50%, 50%';

Aan te roepen vanuit een pagina in de frameset, waarbij je de frameset een id hebt gegeven.

Er was iig iets met de cols en rows properties. Weet alleen zo niet of dat nu een property was van het document, het window of van de frameset zelf.
* Annie heeft ff geen tijd om het uit te proberen of op te zoeken

Today's subliminal thought is:

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Een niet zo net voorbeeld van Annie z'n oplossing heb ik online staan op http://www.mcviruss.nl/got/framesresizen. Volgens mij is dit IE only...maar weet ik niet helemaal zeker. Ik heb ook een NS4 versie erin zitten die de frameset gewoon opnieuw schrijft.

Nou ja, iig succes ermee.

Verwijderd

Ik heb zoiets ook gedaan ..

kijk op

http://www.sdgn.nl

Ergens linksboven in staat een knopje 'menu' . Als je daar op klikt , dan 'verdwijnt' het menu .... zoiets bedoel je ?

oh ja ... Die resizen werkt dus alleen in IE ...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 13:30 ]

Pagina: 1