Tabels sizen mee met tekst :(

Pagina: 1
Acties:

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022
Ben bezig met site voor clan met een klein beetje php/sql erin, maar zit met een klein tabbellen probleem wat ik maar niet voor elkaar krijg :(

De tabellen blijven meesizen met de tekst terwijl de dus 1 groote moeten blijven en dus de tekst moeten verdelen over meerdere regels:

Broncode:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<TABLE width="400" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">
 <TR>
  <TD><?php echo $news['datum'] ?><br><b><?php echo $news['titel'] ?></b></TD>
 </TR>
 <TR>
  <TD><?php echo $news['bericht'] ?></TD>
 </TR>
</TABLE>

Wat ik ook doen ze blijven meesizen met grote berichten! Wat doe ik hieraan?

(Let nog nie op opmaak enzo..ben nog busy)

edit:

FF voorbeeld link gefixed :P http://localhost/ werkt denk niet ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Ebayzo op 21-03-2003 12:55 ]

Default blanke hetero

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
Hoe bedoel je ze blijven meesizen? Ze resizen in de breedte of in de hoogte mee? PS. je voorbeeldje werkt niet

• Ebayzo
ge-flopt schreef op 21 March 2003 @ 10:14:
Hoe bedoel je ze blijven meesizen? Ze resizen in de breedte of in de hoogte mee? PS. je voorbeeldje werkt niet
Wat werkt er niet dan? Want had eerst verkeerde link!

Maar hij sized in de breedte mee...dus de tabbellen worden te breed voor de pagina waardoor je scrollbars krijgt..

Default blanke hetero

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het is niet zo gek dat als jij een tekst hebt die geen spaties bevat, deze niet door IE over meerdere regels verdeeld wordt. Gooi eens de veelzeggende tekst 'bla' vele malen er in. Je zult zien dat ie dan wel de tekst goed verdeelt.

Overigens is het zelfs op GoT zo dat als je veel karakters zonder spatie aan elkaar typt, de tabel waar je message instaat meerekt. Niks geks dus.

• Ebayzo
HunterPro schreef op 21 maart 2003 @ 10:16:
het is niet zo gek dat als jij een tekst hebt die geen spaties bevat, deze niet door IE over meerdere regels verdeeld wordt. Gooi eens de veelzeggende tekst 'bla' vele malen er in. Je zult zien dat ie dan wel de tekst goed verdeelt.

Overigens is het zelfs op GoT zo dat als je veel karakters zonder spatie aan elkaar typt, de tabel waar je message instaat meerekt. Niks geks dus.
Nee, maar is het te fixsen?

Bla test werkt ja :) Maar bij normaal gebruik krijg je natuurlijk ook geen woorden van een hele tabel breedt...

Close topic maar :)

(Maak wel lekkere topics laatste tijd |:( )

[ Voor 17% gewijzigd door Ebayzo op 21-03-2003 10:19 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

bij got is het alleen met
code:
1
fsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkffsadfjasifjasfdkf

maar met gewone text niet, dus moet te fixxen zijn

• HunterPro
  • Niet online
MisteryMan schreef op 21 March 2003 @ 10:17:
[...]

Nee, maar is het te fixsen?

Bla test werkt ja :) Maar bij normaal gebruik krijg je natuurlijk ook geen woorden van een hele tabel breedt...

Close topic maar :)

(Maak wel lekkere topics laatste tijd |:( )
enige wat je zou kunnen doen is via PHP scannen op hele lange series karakters, en bijvoorbeeld na x karakters een dash (-) invoegen; IE ziet dit ook als een afbreek-karakter (waar ie dus het woord mag laten overvloeien naar de volgende regel).

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 10:20:
bij got is het alleen met
code:
1
fsadfjasif^255

maar met gewone text niet, dus moet te fixxen zijn
hee sjaak, anders herhaal je letterlijk wat ik post en ga je ook nog eens de layout grondig vernaggelen.

• ge-flopt
  • Laatst online: 17:40
MisteryMan schreef op 21 maart 2003 @ 10:16:
[...]

Wat werkt er niet dan? Want had eerst verkeerde link!

Maar hij sized in de breedte mee...dus de tabbellen worden te breed voor de pagina waardoor je scrollbars krijgt..
De eerste keer toen ik klikte kreeg ik de localhost versie

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Even aanvulling op HunterPro, als je PHP tot je beschikking hebt kan je het eventueel oplossen met de functie wordwrap().

Maar als je dit probleem hebt is het gebied waar de tekst staat waarschijnlijk gewoon te klein, want voor de rest is er zat te bedenken waardoor dingen wel goed worden verdeelt over meerdere regels zonder dat je onnodige scrollbars krijgt.

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

je moet je de size van je <td> ff aanpassen zodat de tekst niet de tabel groter maakt maar juist op de volgende regel verder gaat je krijgt dus ziets

<td width="breede van de tabel">

Website

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

zou het helpen als je in je css (of in een <style>) het volgende zet:
overflow: scroll
dan krijg je een scrollbar wanneer de data te groot is voor de cel.

voor de hoogte werkt dat wel namelijk.

edit:
net even geprobeerd en het lijkt niet te werken.. sorry :P

[ Voor 18% gewijzigd door Blamm op 21-03-2003 11:28 ]

• Ebayzo
Ja, ik zal wel ff kijken hoe hij het zo doet..als er alsnog problemen komen probeer ik dat php funcietje wel even!

Maar mijn sql ligt nu toch weer plat :( Mysql na herstart (xp) dood??

Default blanke hetero

Pagina: 1