Toon posts:

PC start heel even op en gaat meteen weer uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam vanochtend op het werk en toen wilde ik een pc aanzetten maar de lampjes gaan heel even branden en dan slaatie meteen weer uit...
Ik heb de kast al open gemaakt en alle kabels er opnieuw ingedaan maar dat heeft niet geholpen.
Ik ga nu proberen de voeding te verwisselen kijken of dat iets uitmaakt.

Iemand anders nog een idee waar het aan zou kunnen liggen ?

Gister deed die pc het nog gewoon :/

Verwijderd

Misschien is het verstandig om eerst te leren hoe je een duidelijke post moet maken ;)
Post eens wat meer info over je pc en de onderdelen die erin zitten.

Misschien heb je hier wat aan: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 09:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
processor: PIII DUAL 600 Mhz
geheugen: 768 Mb 100Mhz
hardeschijf: 15 Gb IDE
moederbord: Asus P2b-D
videokaart: GEFORCE TNT2 DDR

250 w voeding. Die heb ik net verwisseld en dat hielp ook niet.
ik ga nu even wat proberen met he geheugen maar ik denk eerlijk gezegd dat het iets met het moederbord is.

Nu dan enige id ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 09:45:
processor: PIII DUAL 600 Mhz
geheugen: 768 Mb 100Mhz
hardeschijf: 15 Gb IDE
moederbord: Asus P2b-D
videokaart: GEFORCE TNT2 DDR

250 w voeding. Die heb ik net verwisseld en dat hielp ook niet.
ik ga nu even wat proberen met he geheugen maar ik denk eerlijk gezegd dat het iets met het moederbord is.

Nu dan enige id ?
Geen id sorry,

Ben alleen benieuwd wat een Geforce TNT2 is :P :z >:)

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05
Ik zou zeggen, als je daar een vergelijkbare pc hebt, een voor een onderdelen wisselen. 1e onderdeel wat in mij opkwam was de voeding maar die heb je al gewisseld. succes!

Verwijderd

mjah, is alles aangesloten met een randaarde ?

misschien maakt ie ergens korsluiting ofzow,

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 09:45:

..maar ik denk eerlijk gezegd dat het iets met het moederbord is....

Nu dan enige id ?
Jah, ik geef het mobo ook een grote kans dat ie het aan het begeven is en zuchtend en steunend z'n laatste adem aan het uitblazen is. Als je toch onderdelen aan het verwisselen bent, werp eens een serieuze blik op het moederbord. Let op elco's, chips enz. alle 'losse' onderdelen op het moederbord, of er iets echt los zit/beschadigd is. Of misschien een beetje zwartgeblakerd is vanwege doorbranden.

Misschien ook een idee om alle onderdelen BEHALVE dus dat mobo te testen in een andere machine. Als dat dan allemaal netjes blijft werken, weet je het zeker dat het het mobo is. Succes dermee.

edit: check! wat Airwalker ook meldt hierboven, kortsluiting! Wordt heel vaak vergeten. Je voeding kan de power volautomatisch uitschakelen om zichzelf en andere onderdelen te beschermen als er kortsluiting ontstaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Remy op 21-03-2003 10:00 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Even een opmerking over de posts van Enigma. :(
Iemand zoekt hulp, is het dan aan Tweakers om die persoon meteen af te zeiken?
Bijzonder kinderachtig als je dan nog geen normaal antwoord kunt geven.
Misschien beter om dan niet te reageren of wachten tot je volwassen bent?

Verwijderd

Gaat je processor fan wel draaien als je die PC aanzet. Alle moderne ATX borden hebben een beveiliging waardoor ze zichzelf weer uitzetten als ze niet detecteren dat de fan gaat draaien

Verwijderd

Topicstarter
Qua moederbord's ben ik niet zo'n expert maar alle kabeltjes zitten iig goed vast...

Om alles in een andere pc te gaan testen is hier geen pc voor beschikbaar helaas omdat iedereen druk aan het werk is op ze pc.

Kortsluiting jah als dat zo is hoe kan ik dat dan oplossen en hoe kom ik erachter want die pc heeft het hier al aardig wat jaartjes goed gedaan dus ik neem aan dat alles via randaarde zit...

Kan het niet zijn dat de processoren te warm worden dat ik de coolertjes op de processoren moet vervangen...

[edit]
de stopcontacten zijn geaard en de fan's gaan allemaal wel draaien van de koelers/voeding. Helaas heb ik niet een voeding met meer watt hier anders had ik die nog kunnen proberen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is hoogst waarschijnlijk het moederbord.
Er is 1 van die 4 rode opstaande "cilindertjes" verkoolt :(
Pagina: 1