XP2000+ wél met Spire cooler, niet met Zalman

Pagina: 1
Acties:

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja dit vind ik echt vreemd..
Ik heb de volgende setup:

ECS-K7S5AL
AMD XP2000+
Zalman CNPS6000-Cu
Geforce 2 MX 400
Maxtor 80gb
Liteon 52x cdrom
A-Open 1232? 16x brander

Op het moment dat ik de Zalman cooler gebruik, komt WindowsXP met een BSOD, als ik 'm dan reset komt ie niet verder dan het geheugen tellen..
Als ik in de bios het aantal Mhz op 1250 zet doet ie het goed..

Doe ik er een Spire coolertje op (die mega veel herrie maakt) dan doet ie het prima op 1.66 Ghz en wordt ie niet warmer dan 45 graden

Waar kan dit aan liggen?

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

Uh, misschien wordt 'ie een beetje te warm met die Zalman erop? Die dingen zien er leuk uit, maar koelen voor geen meter.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

JF_ schreef op 21 March 2003 @ 09:19:
Uh, misschien wordt 'ie een beetje te warm met die Zalman erop? Die dingen zien er leuk uit, maar koelen voor geen meter.
Eigen ervaringen ermee? Ik heb een 1700+ overgeclockt van 1463 naar 2100, gekoeld door een CNPS 6000Cu, en die komt niet boven de 38 graden uit. Als ze echt voor geen meter zouden koelen, dan zou Zalman niet zo geliefd zijn. Misschien is het een idee voor de TS om de manier van bevestigen van de koeler goed te controleren, want een Zalman werkt vaak net ff anders (clip) dan een gewone koeler.

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 21-03-2003 09:24 ]

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

JF_ schreef op 21 maart 2003 @ 09:19:
Ik raad je aan om eens wat aan jouw postniveau te doen. Ik zie nérgens onderbouwing, beargumentatie, etc.. Zo komt het over alsof je maar wat rondblaat.. :|

Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) rustig edoch vooral aandachtig door voor zekere richtlijnen mbt postgedrag hier op GoT :)

• Puntslash
  • Niet online
ReemF schreef op 21 March 2003 @ 09:23:
[...]

Eigen ervaringen ermee? Ik heb een 1700+ overgeclockt van 1463 naar 2100, gekoeld door een CNPS 6000Cu, en die komt niet boven de 38 graden uit. Als ze echt voor geen meter zouden koelen, dan zou Zalman niet zo geliefd zijn. Misschien is het een idee voor de TS om de manier van bevestigen van de koeler goed te controleren, want een Zalman werkt vaak net ff anders (clip) dan een gewone koeler.
En wat zou de goede manier an bevestigen zijn dan?

Verwijderd

Nu is de XP2000+ de op twee na warmste proc die AMD ooit gemaakt heeft, dus daar heb je wel een goede koeler voor nodig. Toch kan ik me niet voorstellen dat die Zalman meteen bij het opstarten al een bsod geeft. Dat zou betekenen dat er helemaal geen koeling is.
Heb je de onderkant van die Zalman goed bekeken ? Zitten er geen oneffenheden op die er voor kunnen zorgen dat de cpu niet goed geraakt wordt ?
Dat is nml een veel voorkomend probleem bij Zalman cu koelers. Beetje schuurpapier doet dan wonderen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

xxplosiefje schreef op 21 maart 2003 @ 09:28:
Check de Zalman homepage :z
http://www.zalman.co.kr/english/intro.htm

Ze hebben zelfs per koeler een heus SWF'je van de installatievoorschrift gemaakt B)

Verwijderd

xxplosiefje schreef op 21 March 2003 @ 09:28:
[...]

Kijk hier maar eens
http://www.zalman.co.kr/images/swimages/0201/6500B.swf

• Puntslash
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 09:29:
Nu is de XP2000+ de op twee na warmste proc die AMD ooit gemaakt heeft, dus daar heb je wel een goede koeler voor nodig. Toch kan ik me niet voorstellen dat die Zalman meteen bij het opstarten al een bsod geeft. Dat zou betekenen dat er helemaal geen koeling is.
Heb je de onderkant van die Zalman goed bekeken ? Zitten er geen oneffenheden op die er voor kunnen zorgen dat de cpu niet goed geraakt wordt ?
Dat is nml een veel voorkomend probleem bij Zalman cu koelers. Beetje schuurpapier doet dan wonderen.
Ik zie geen oneffenheden, mooi egaal.. behalve die klodder koelpasta dan ;)
Maar goed, ik ga vanmiddag ff naar de winkel waar ik hem heb gekocht even vragen wat zij er van vinden..

• Puntslash
  • Niet online
Dit is niet het model dat ik heb, de manier van bevestigen is dan idd heel anders..

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Dan is dit de directe page :). Bij Components staat het SWFje waarin stap voor stap de installatie staat uitgelegd.

LinkedIn
Instagram

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

BalusC schreef op 21 maart 2003 @ 09:26:

[...]
Ik raad je aan om eens wat aan jouw postniveau te doen. Ik zie nérgens onderbouwing, beargumentatie, etc.. Zo komt het over alsof je maar wat rondblaat.. :|
Jippie, m'n eerste moderator-feedback _/-\o_ >:) Sorry hoor, maar de TS geeft 'm nogal duidelijk aan - met Spire werkt alles prima, met Zalman niet, ergo, die Zalman koelt niet genoeg.
Maar je hebt ergens wel gelijk, en ik zal me voortaan beter gedragen O-)

Overigens is die zm6000Cu niet zo slecht als ik eerst dacht - mits je die losse ventilator er goed bij monteert, en zorgt dat die fan ook nog wat ruimte heeft om lucht aan te zuigen.
http://www.dansdata.com/coolercomp_p8.htm#cnps6000cu
6000Cu fullpower - 0.73 C/W
6000Cu minpower - 0.95 C/W
Zelfde website, bijvoorbeeld een Spire Falconrock II - 0.63 C/W,
Tussen de rest van de koelers is 0.73 een (iets boven-)gemiddelde waarde, dus de koeler kan het wel - misschien moet TS eens naar de montage van het ding kijken, en of 'ie de fan niet per ongeluk is vergeten aan te zetten.

Verwijderd

je hebt de zallman omgedraait, heb hetzelfde probleem gehad, je core zit nu voor eenderde bedekt door de chroomkleurige balk

ik kon alleen booten bij 100 mhz core

er zit een nokje op de klem van de koeler, die asymmetrisch

succes

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 03:31

Nobby

Nuts!

xxplosiefje schreef op 21 maart 2003 @ 09:32:
[...]

Ik zie geen oneffenheden, mooi egaal.. behalve die klodder koelpasta dan ;)
Maar goed, ik ga vanmiddag ff naar de winkel waar ik hem heb gekocht even vragen wat zij er van vinden..
Je moet er ook geen klodder opsmeren :) Je moet maar een heel klein beetje er op doen, zoek maar ff in de search hoeveel en hoe je het erop moetsmeren.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

ik heb die zalman 9x9 fan vervangen door een enermax 9x9, voor de looks en voor de grotere airflow.
Hij zou het gewoon met de orginele kunnen trekken.

Ohja en die zalman is zo slecht nog niet: http://www.digit-life.com...hootout-feb2k3-part4.html (van eht nieuws op tweakers.net)

0,5 C/W in normal mode >:)
de spire falcon rock II staat op 0,56 C/W

Bij de coolers uit deze test presteert ie als een van de beste. De volcano 7+ staat 1 plaatsje hoger maar die maakt met 6000 toeren dan ook wel een megalawaai. De zalman is gewoon stil.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 10:30 ]

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Wat ik uit ervaring weet is dat Zalman zich vooral concentreerd op het geluid. ze koelen wel daar niet van.. maar het zijn geen OC monsters.

Ik denk dat of er geen goed contact is tussen de proc en de zalman, of je te weinig airflow in je case hebt en dus de 92mm :? oid fan warme lucht op je waaier blaast

2e stelling
De spire coolers (met name de ...Rock's) zijn zeer degelijke koelers. voor dat geld vind je echt nergens beter.
Een vriend van mij draait nl een 2000+ palomino (best warme cores) op 1680Mhz @ 45graadjes stressed.. best netjes als je kijkt dat mijn Volcano7 (toen nog met tt fan) mijn 1800+ palomino @ 1680Mhz op zelfs 51graden stresde.
offtopic:
nu zit er enermax adjustable op, die met een geringe geluidsproductie de proc op 35idle en 40stressed houd

Wat ik zou zeggen.. heb je ergens een degelijke stille fan? zet die op je spire rock (denk ik dan) en gaan met die hap ;)

}:O typo }:O

[ Voor 6% gewijzigd door SmauG op 21-03-2003 12:22 ]

• Puntslash
  • Niet online
Bedankt voor de replys, ik ga iig nog even kijken naar het gene wat Brainless1976 vertelde over het verkeerd plaatsen.

Verwijderd

laat het ons weten, ik zag het na twee keer pas, de afdruk van de cpu stond voor een deel in die balk gebrand :|
Pagina: 1