WLAN i.c.m. LAN?

Pagina: 1
Acties:

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:35
Hoi,

Mijn situatie is als volgt. In onze meterkast ligt een 8 poort switch. Aan die switch zitten 3 pc's aangesloten met gewone UTP kabels (alle 3 op 100Mbps)

Daarnaast hebben wij in de garage een kantoor met 2 pc's. Deze wil ik ook op die switch aansluiten (aan de switch hangt een getweakd ADSL Modem zodat iedereen aan de switch kan internetten :)) Mijn vraag is nu, bestaan er een soort zender - ontvanger plugjes waarmee ik draadloos (Kabels naar de garage is geen optie) de 2 pc's in de garage kan aansluiten. Alle pc's (dus ook die in de garage) beschikken over een simpele 10/100Mbps NIC (Realtek 8129 meen ik).

Bvd :)

Ontspan.

Verwijderd

Dat kan helaas niet, je zult een Accesspoint moeten aanshaffen en 2 WLAN adapters.
Het accesspoint zorgt voor de koppeling met je switch

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ja, die bestaan. Dat heten Wireless Access Points, en die sluit je gewoon aan je Switch aan. In de PC's stop je dan een WLAN PCI Kaartje (soort PCMCIA SLeuf op een PCI Kaart) waar dan weer een WLAN kaartje in gaat, en webben maar. Die laatste zijn er ook al in USB uitvoering. Kijk eens bij NetGear, daar heb ik zelf hele goede ervaringen mee.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik zou gaan voor de linksys AP`s kan je direct op je switchen hangen en daarmee maak je een draadloze brug tussen switch 1 en switch 2.

Moet je wel snel zijn want ze worden waarschijnlijk een stuk duurder zie

nieuws: Cisco neemt Linksys voor 500 miljoen dollar over

[ Voor 3% gewijzigd door raymonvdm op 21-03-2003 04:14 ]

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:35
hmmm ok, als ik het goed begrijp komt het er als volgt uit te zien

switch -> utp kabeltje -> Acces point
pc | | | | |
1 2 3 4 5

waar van pc 1 t/m 3 een gewone NIC op 100Mbps zit en pc 4 en 5 zit een WLAN kaart in die contact maakt met het acces point dus van pc 1 naar pc 3 wordt het 100Mbps en van pc 1 naar pc 5 wordt het 11Mbps?

Ook misschien is een optie om een kabel van uit de switch (dat kan misschien nog lukken een kabel) naar een server pc te leggen en in de server pc, 2 gewone andere NIC's te zetten om de pc's 4 en 5 rechtstreeks op de server aan te sluiten?

Ontspan.