com21 modem stuk??

Pagina: 1
Acties:

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi, ik heb hier internet via casema, maar hij valt telkens offline en als je dan modem ff uitzet en dan weer aan dan verbind hij weer gewoon en na een tijdje verbreekt hij weer en gaat het lampje op modem knipperen. en als je naar download snelheid kijkt dan merk je dat de snelheid afneemt en dan ineens weg :'(

waar kan dat aan liggen?
casema storing? (geen werkzaamheden)
kabel stuk?
modem stuk?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:50
Zelfde gehad op mn werk. XP gaf gewoon aan : Lan verbinding verbroken. Modem ging resetten, deed ie t weer.. na een paar minuten: Lan verbinding verbroken, weer reset, deed ie t weer ff... en zo maar door

Modem vervangen door UPC, en werken....

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Yep. Heb ik ook gehad hier thuis. Ff bellen met UPC en je krijgt binnen een maand een nieuwe.(zeg: na een maand) Stelletje *piep*lijers!!! :(
Heb ik dus een maand zonder inet gezeten. :'(
Na heel veel bellen kwamen ze pas.
Verder geen problemen hoor. 8)7

• Martink
nah ik bel wel met casema dan mischien helpen die beter :P

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Martink schreef op 21 maart 2003 @ 00:54:
nah ik bel wel met casema dan mischien helpen die beter :P
Veel plezier, de helpdesk van Casema is ronduit verschrikkelijk :'(...

Verwijderd

Neman schreef op 21 March 2003 @ 01:55:
[...]

Veel plezier, de helpdesk van Casema is ronduit verschrikkelijk :'(...
En op dit tijdstip zullen ze je nog minder helpen... ;)

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

misschien is de software in je modem niet goed meer dus wat kun je doen:

Doe je modem in een plastic zak en knoop em goed dicht gooi hem een nacht in de vriezer (daarbij gaat je rommetje leeg) en haal em er weer uit.

laat em een paar uur aclimatiseren en installeer dat ding weer als hij aanmeld download hij zelf de software voor het modem en je hebt weer een goeie software in dat ding.

hopen dat het probleem dan opgelost is...
Klinkt een beetje raar maar het werkt wel :)

Dit werkt trouwens ook met Surfboards van motorola

[ Voor 6% gewijzigd door sjorsfeenema op 21-03-2003 03:48 ]

die van hen is mooi....

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sjorsfeenema schreef op 21 maart 2003 @ 03:48:
... een nacht in de vriezer ...
Lol :D
Maar, als Casema ziet dat je je modem in de vriezer hebt gedaan, dan zouden ze wel eens moeilijk kunnen doen qua kosten, lijkt me? Of zie je dat niet? :?

🌞🍃

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:21
Wat een stellertje hobby oplossingen. Een modem kijkt toch bij aanmelden of ie de niieuwste software versie heeft en gaat dan gewoon downloaden als het niet zo is? Is bij mijn futere modempje van quicknet wel zo...

En waarom bel je niet eerst de helpdesk? Die zitten voor zulke problemen...

Verwijderd

Nou AMESAC (CASEMA) heeft de naam verschrikkelijke dodo's op de helpdesk of waar dan ook te zitten. probeer het vriezer gedoe en als dat niet helpt bel dan pas, ze kunnen echt niet zien dat jij dat ding in de vriezer hebt gemikt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens RASPPOE ipv je standaard NTS software, tenminste als je een COM21 modem hebt. DIe is een heel stuk stabieler als die NTS-software. Vriezer lijkt me nou niet echt te helpen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Vliegt de verbinding er alleen uit als je het modem belast?? of ook gewoon ??
als hij er uit knalt als je hem belast, kan het de voeding zijn van de com21
(bekent probleem bij dit modem :'( )

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde gehad. Bij mij was het probleem dat er een te lange COAX kabel tussen de aansluiting van het huis tussen het modem zat. Chello wordt steeds drukker en het signaal van de COAX wordt daarom steeds zwakker (aka de uitleg van de monteur)
In een ideale situatie zit je modem direct bij de aansluiting waar de kabel het huis binnen komt. Dat heb ik dus nu ook, en ik internet hier vrolijk met 170 kb/s.

Overigens; een Com21 moet je koesteren _/-\o_
Je hebt een vast ip, geen gezeik, je kan doodeenvoudig je linux server eraan hangen zonder MAC-adressen gedram :*)

Als je belt met chello en ze komen langs, zal je waarschijnlijk een nieuw modem krijgen dat het signaal van de COAX beter kan oppikken; daarmee verhelp je ook het probleem.

• Martink
ow casema help desk is gebelt en daarbij hoor je liedje van internal flame of hoe je dat ook schrijft. 2x gebelt zelfte liedje (saai)

maar ze zouden terug bellen ofzo maar nu lijkt het wel of hij geen storing meer heeft :S
mischien hebben ze iets verandert daar.
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 20:28:
Overigens; een Com21 moet je koesteren _/-\o_
Je hebt een vast ip, geen gezeik, je kan doodeenvoudig je linux server eraan hangen zonder MAC-adressen gedram :*)
geen vast ip heb elke keer een andere als modem reconnect heb ook veel ip's voorbij zien gaan de laaste dagen :P

[ Voor 43% gewijzigd door Martink op 22-03-2003 00:07 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Martink schreef op 22 March 2003 @ 00:06:
geen vast ip heb elke keer een andere als modem reconnect heb ook veel ip's voorbij zien gaan de laaste dagen :P
Dan zijn er mischien toch werkzaamheden en pluggen ze je om, normaal moet je een vast ip krijgen...

Alle proemn in n drek

• Martink
neehoor casema is raar is normaal bij casema dat we telkens een ander ip krijgen. maar hij is nu nog steeds niet offline geweest volgens mij zat er toch iets fout bij casema
Pagina: 1