Hallo, ik gebruik AC3filter 0.66b (http://www.tweakers.net/meuktracker/3787 en Bsplay 0.86.
Nu had ik laatst mijn DVD van Lord Of The Rings Extended Edition geript naar Divx 3.11 + AC3 5.1 geluid (geript van de originele 6 channels stream van de DVD).
Nu heb ik een probleem om dit surround te krijgen op mijn Creative 4.1 boxen (geluidskaart: audigy 2 player). Ik weet wel, het is geen 5.1, maar bij het afspelen van de DVD met PowerDvd heb ik duidelijk wél surround.
Ik heb al vanalles zitten klooien in de instellingen van zowel Bsplay als AC3filter, het lukt mij niet.
Weet iemand wat de juiste instellingen zijn?
Bijvoorbeeld bij de volgende opties:
BSPLAY preferences:
* general: - don't load ac3 settings
* audio: - welke ac3 decoder? Cyberlink of Intervideo?
* Intervideo AC3: 4 speaker mode + both vocal (dit is juist denk ik)
AC3FILTER config:
* main:
- speakers: staat nu op: 2/2+SW 4.1 Quadro
- sample format: staat op 16bit
* mixer:
- options: ??? wat moet hier allemaal aan- of uitgevinkt worden?
- speakers: uiteraard ook op 2/2+SW 4.1 Quadro
Dit is het zowat, meer informatie kan ik niet geven voor zover ik weet. Ohja, ik hoor dus wel geluid, maar geen 4.1 surround. Gewoon stereo (denk ik).
Het zou mij verbazen als er iemand antwoordt, want dit is nogal een detailprobleem ...
Maar ik ga toch een poging doen
Nu had ik laatst mijn DVD van Lord Of The Rings Extended Edition geript naar Divx 3.11 + AC3 5.1 geluid (geript van de originele 6 channels stream van de DVD).
Nu heb ik een probleem om dit surround te krijgen op mijn Creative 4.1 boxen (geluidskaart: audigy 2 player). Ik weet wel, het is geen 5.1, maar bij het afspelen van de DVD met PowerDvd heb ik duidelijk wél surround.
Ik heb al vanalles zitten klooien in de instellingen van zowel Bsplay als AC3filter, het lukt mij niet.
Weet iemand wat de juiste instellingen zijn?
Bijvoorbeeld bij de volgende opties:
BSPLAY preferences:
* general: - don't load ac3 settings
* audio: - welke ac3 decoder? Cyberlink of Intervideo?
* Intervideo AC3: 4 speaker mode + both vocal (dit is juist denk ik)
AC3FILTER config:
* main:
- speakers: staat nu op: 2/2+SW 4.1 Quadro
- sample format: staat op 16bit
* mixer:
- options: ??? wat moet hier allemaal aan- of uitgevinkt worden?
- speakers: uiteraard ook op 2/2+SW 4.1 Quadro
Dit is het zowat, meer informatie kan ik niet geven voor zover ik weet. Ohja, ik hoor dus wel geluid, maar geen 4.1 surround. Gewoon stereo (denk ik).
Het zou mij verbazen als er iemand antwoordt, want dit is nogal een detailprobleem ...
Maar ik ga toch een poging doen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 00:40 ]