Toon posts:

[AC3 5.1] Geen surround te horen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik gebruik AC3filter 0.66b (http://www.tweakers.net/meuktracker/3787 en Bsplay 0.86.

Nu had ik laatst mijn DVD van Lord Of The Rings Extended Edition geript naar Divx 3.11 + AC3 5.1 geluid (geript van de originele 6 channels stream van de DVD).

Nu heb ik een probleem om dit surround te krijgen op mijn Creative 4.1 boxen (geluidskaart: audigy 2 player). Ik weet wel, het is geen 5.1, maar bij het afspelen van de DVD met PowerDvd heb ik duidelijk wél surround.

Ik heb al vanalles zitten klooien in de instellingen van zowel Bsplay als AC3filter, het lukt mij niet.
Weet iemand wat de juiste instellingen zijn?

Bijvoorbeeld bij de volgende opties:

BSPLAY preferences:
* general: - don't load ac3 settings
* audio: - welke ac3 decoder? Cyberlink of Intervideo?
* Intervideo AC3: 4 speaker mode + both vocal (dit is juist denk ik)

AC3FILTER config:
* main:
- speakers: staat nu op: 2/2+SW 4.1 Quadro
- sample format: staat op 16bit
* mixer:
- options: ??? wat moet hier allemaal aan- of uitgevinkt worden?
- speakers: uiteraard ook op 2/2+SW 4.1 Quadro

Dit is het zowat, meer informatie kan ik niet geven voor zover ik weet. Ohja, ik hoor dus wel geluid, maar geen 4.1 surround. Gewoon stereo (denk ik).
Het zou mij verbazen als er iemand antwoordt, want dit is nogal een detailprobleem ...

Maar ik ga toch een poging doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 00:40 ]

Verwijderd

edited

Ow, dat sloeg helemaal nergens op, want je hebt geen echt 5.1 er aan hangen
ik las ff te snel sorry. Maar ik denk niet dat je mooi discreet surround geluid kan krijgen met een 4.1 set

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wildweazel, zoals gezegd, wanneer ik de DVD afspeel, hoor ik wel (min of meer) surround geluid ...
Echter wanneer ik met Bsplay een Divx met AC3 afspeel, is het niet meer dan stereo ... ondanks de AC3filter volgens mij wel in staat is om een 4.1 set surround te geven (downmix van 5.1 naar 4.1)

Verwijderd

Ow, en krijg je ook min of meer surround geluid als je die divx file met PowerDVD of WinDVD afspeeld ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 18:32:
Ow, en krijg je ook min of meer surround geluid als je die divx file met PowerDVD of WinDVD afspeeld ?
Met PowerDVD kan je geen divx afspelen, enkel DVD's bij mijn weten.

Maar om te testen heb ik eens geprobeerd met een andere divxplayer, Core Media Player ... hetzelfde probleem als bij Bsplay.

Kan erop wijzen dat het probleem ligt bij de AC3filter-instellingen.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
*kick* thx.

Verwijderd

nimo installen, windows mediaplayer 6.4 gebruiken, rehctermuis in beeld, properties, ac3, en dan ff spdif aanzetten

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 14:35
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 00:38:

[...]

BSPLAY preferences:
* general: - don't load ac3 settings
* Intervideo AC3: 4 speaker mode + both vocal (dit is juist denk ik)

Bij AC3-decoder zou je toch die AC3Filter moeten kunnen kiezen? Anders ben je er toch niks mee?

[...]

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 20:45
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 00:38:

geen van beide, gewoon -- dus
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 16:09:
nimo installen, windows mediaplayer 6.4 gebruiken, rehctermuis in beeld, properties, ac3, en dan ff spdif aanzetten
ik neem aan dat hij zn boxen rechtstreeks op zn kaart heeft aangesloten dus hij heeft helemaal niks aan spdif

en nimo heeft er ook niks mee te maken denk ik aangezien ie bij powrdvd al wel surround krijgt en hij ookal een ac3filter heeft.

[ Voor 55% gewijzigd door Hertog_Martin op 27-03-2003 19:48 ]

Verwijderd

zo werkt het op een SB live 5.1 en hoger (audigys) met divx'en met ac3 meer dan ideaal....

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 20:45
en heeft hij dat? precies..

Verwijderd

(geluidskaart: audigy 2 player).
dank u...je kan het dan instellen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle replies, maar ik ben er eerlijk gezegd nog niet veel wijzer uit geworden ...

Als ik in Bsplay (zou daarmee ook moeten gaan hoor) rechtsklik in beeld > properties > dan kan ik daar cyberlink audio decoder én AC3 filter kiezen.

Bij cyberlink stel ik SPDIF in, waarom snap ik niet maar kom, en bij AC3 filter stel ik 2/2+SW 4.1 Quadro in.

Geen effect ... nog altijd geen surround (zelfs niet close to).

Verwijderd

Topicstarter
*kick* thx.

Verwijderd

Topicstarter
*kick* Komaan, waar zitten de experts :?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 04:53:
*kick* Komaan, waar zitten de experts :?
Geen idee, ik kan je alleen vertellen dat je met PowerDVD wel degelijk andere formaten dan DVD kan afspelen :)
Dus dat kan je toch proberen :)

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1