Radeon 9700 Pro nu kadoek?

Pagina: 1
Acties:

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Wil waterkoeling kopen morgen, dus ik dacht, ga es ff kijken hoe dat te monteren. Komt dus ook op de videokaart, is kompleet setje n.l. Ik haal de kaart eruit, en haal de ventilator eraf,,en zit zo es te kijken hoe dat zwarte koelelement eraf te halen. Ik doe voorzichtich zo dus kijken, en dan valt er iets van de kaart af. Zo een heel klein lichtbruin blokje! ik zie waar die moest zitten, heeft 2 soldeer puntjes. 8)7
Ik kreeg het heel erg warm,,en met spanning zet ik de kaart terug. Alles doet het gelukkig nog! :9~
Kaart er weer uit, en heb een heel klein beetje contactlijm, niet op de soldeerpuntjes dus, gedaan, en dat blokje terug gezet. :7
Nu is mijn vraag, kan ik dat met een fijn soldeer apparaatje solderen, of kan het geen kwaad dat het blokje eraf is. Alles doet het nog perfect, heb net ff vet zitten gamen, en 3dmark gedraaid.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Ik zou hem persoonlijk gewoon weer terug zetten dmv solderen. :) Kheb niet echt ervaring met videokaarten solderen, maar iets wat erop zat, hoort er denk ik ook echt wel op te zitten. Daar denken die mannen die die kaart hebben ontworpen echt wel overna denk'k. :7

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15
Dan moet je wel een ontzettend vaste hand hebben om dat er weer op te lijmen. Je zegt dat alles het goed doet, why bother ?

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:08
niet om het 1 of ander, maar euhhh... geloof nie dat z'n ding er voor de lol opzit......

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

D3LTA schreef op 21 March 2003 @ 00:48:
niet om het 1 of ander, maar euhhh... geloof nie dat z'n ding er voor de lol opzit......
Precies. Dat zei ik ook! ;)

edit:
Ach ja. Tis al laat he, D3LTA! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door megaleo op 21-03-2003 01:01 ]

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:08
megaleo schreef op 21 March 2003 @ 00:52:
[...]

Precies. Dat zei ik ook! ;)
ik vond het ook, denk deel het ff mee O-)

• Snipisnap
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb ook een keer zoiets doms gedaan met een GF2 (V7700 deluxe). Ik ramde een condensator van het arme kaartje (ook ik zat met koeling te klooien btw...). Booten ging vervolgens prima, maar in windows kreeg ik telkens een crash. Ik vermoed dat als je je kaart nu laat zoals ie is, dat je vroeger of later tegen "onverklaarbare" problemen aan zult lopen.
Dat bruine blokje is waarschijnlijk een condensator (of weerstand?). Hoe dan ook zal je kaart er niet stabieler op worden als je dat ding weglaat.
Mijn advies is dat je het blokje heel voorzichtig er weer op soldeert. Je garantie is nu toch al verlopen.

"It certainly appears so..."

Verwijderd

erop lijmen is idd prima denk ik, maar gebruik een beetje geleidende zilver inkt, achterruitverwarming reparatie spul of bison electro ofzo om weer een goede geleiding te krijgen.
Aanbrengen met een haar werkt goed voor de inkt, ik had het van stuut en bruin (den haag) voor @9700 en tualatin@bx mods en kost €5, ze versturen ook maar ik woon in dh.

• Bollebout
Ik laat dat drupje contactlijm vannacht goed harden, en morgen toch maar om die verbindingen zeker te krijgen solderen. ff shoppen voor een goed soldeer apparaatje,,
Heeft iemand ervaring met dit, en dus ook meegemaakt?

[ Voor 15% gewijzigd door Bollebout op 21-03-2003 01:14 ]

• Snipisnap
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb een redelijk stille hand, en heb het met een vrij lomp standaard soldeerbout gedaan.
Oefen wel ff op een oude ISA kaart oid, want echt makkelijk is het niet.
Suc6.

"It certainly appears so..."

Verwijderd

wat je het beste kan doen is effe naar een technisch installatie bureau met wat broodjes van bakker bart of tien euro en effe vragen of iemand het daar wilt doen... scheelt je een hoop ellende op zo'n duure kaart

• Bollebout
Ik zal es ff zoeken, waar een bij mij in de buurt zit

Verwijderd

Bollebout schreef op 21 maart 2003 @ 00:34:
Wil waterkoeling kopen morgen, dus ik dacht, ga es ff kijken hoe dat te monteren. Komt dus ook op de videokaart, is kompleet setje n.l. Ik haal de kaart eruit, en haal de ventilator eraf,,en zit zo es te kijken hoe dat zwarte koelelement eraf te halen. Ik doe voorzichtich zo dus kijken, en dan valt er iets van de kaart af. Zo een heel klein lichtbruin blokje! ik zie waar die moest zitten, heeft 2 soldeer puntjes. 8)7
Ik kreeg het heel erg warm,,en met spanning zet ik de kaart terug. Alles doet het gelukkig nog! :9~
Kaart er weer uit, en heb een heel klein beetje contactlijm, niet op de soldeerpuntjes dus, gedaan, en dat blokje terug gezet. :7
Nu is mijn vraag, kan ik dat met een fijn soldeer apparaatje solderen, of kan het geen kwaad dat het blokje eraf is. Alles doet het nog perfect, heb net ff vet zitten gamen, en 3dmark gedraaid.
Garantie claimen :)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat ik ook weleens als tip heb gezien:

Koperdraadje om je soldeerpunt heen draaien, op die manier kun je een hele fijne punt creeeren, was als tip bij SMD solderen.
Maar goed, meestal hou ik het bij normale contactjes :P

• Bollebout
Ik heb echt veel geluk gahad!! Vanmorgen zette ik pc aan, er niet aan denkende dat ik nog niet gesoldeerd had, zat alleen nog vast met dat druppie lijm, en ga ff gamen. Ineens een vonk op de kast!! Ik gauw alles uit gezet. Toen op gemakkie gaan solderen, er was genoeg ruimte, maar moest wel heel precies werken. Dat lukte (vaker gedaan), en even gewcht. Alles weer erin, en met spanning gaan gamen. Master Rally, gaaf, en zwaar belastend voor de kaart.
En gelukkig, alles werkt perfect, en is heel gebleven. Transistortje is beetje verkleurt, maar niet kadoek gefikt dus..... :9~
Dit is dus iets voor het toppic, wat is het stomste wat je ooit hebt gedaan met je pc 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Bollebout op 21-03-2003 14:32 ]

Pagina: 1