Te lage 12V en 5V, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 16:34
Mijn hardware monitor geeft lage 12V en 5V aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~prstout/12.JPG

Hoe komt dit? Wat kan ik eraan doen? Is het slecht?

Edit: Mijn systeem
- ECS mobo
- Duron 1300
- Geforce 2 MX
- 40 GIG Maxtor
- 1 Netwerkkaart
- 300 Watt voeding

[ Voor 31% gewijzigd door verytallman op 21-03-2003 00:12 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
12V die 6V is???? Lijkt me niet echt dat je PC dan normaal zou lopen, dat scheelt te veel.

Voedingsproblemen komen iig vaak door een simpelweg te zwakke voeding

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
euhm, dit is geen voedingsprobleem maar OF een software probleem, of een sensor chip fout
want je systeem draait simpelweg nooit als je 12volt minder dan 10 is en 4volt op 5 is ook ERG weinig

edit:

Edit1:
Check ook je fan speed :P

Edit2:
Check ook je corevoltage :P Die's 2x teveel

[ Voor 24% gewijzigd door OverSoft op 21-03-2003 00:11 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat geeft het in je bios aan? Als je die optie hebt. Vind de Rpm van de ventilator ook een beetje hoog (bijna 60.000 toeren per minuut, dat moet een herrie geven) dus volgens mij klopt je progje niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

probeer een MBM5 of Speedfan :) bijde met Google wel te vinden :)

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ben ik nou zo |:( of zou ik minimaal verwachtten dat je er ff bij zet wat voor een voeding je hebt (merk & hoeveel watt)

tips
- probeer ander programma
- kijk in je bios
- probeer een andere voeding
- doe een stresstest (als de computer het normaal doet hoef je je er niets van aan te trekken)
- gebruik de search

en vertel ff of je eruit bent gekomen(/probleem opgelost hebt)

[ Voor 10% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 21-03-2003 00:16 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• verytallman
  • Laatst online: 08-06 16:34
Jongens ik denk dat het programmatje een bug bevat....wanneer ikbij google zoek naar dit proggie zie ik allemaal berichten met hetzelfde probleem. Toch vind ik het schandelijk want dit is een officieel programma dat bijgeleverd zit met het mobo!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
verytallman schreef op 21 maart 2003 @ 00:19:
Jongens ik denk dat het programmatje een bug bevat....wanneer ikbij google zoek naar dit proggie zie ik allemaal berichten met hetzelfde probleem. Toch vind ik het schandelijk want dit is een officieel programma dat bijgeleverd zit met het mobo!
weet je wel zeker dat je fan niet op 60000 toeren per minuut draait?
:+

offtopic:
maareh, het is normaal hier op got dat je _eerst_ zelf even zoekt en daarna pas hier een vraag stelt.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Meten is weten....

Een multimeter kost weinig en is bij iedere bouwhandel, hobbywinkel tot aan de benzinepomp aan toe te koop....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

/overbodig :+

Ga nóóit af op 3rd party progseltjes.. Ik had ook op z'n minst van je verwacht dat je diverse progseltjes zou uitproberen (MBM .. Speedfan .. Sandra .. etc) én dat je via de BIOS zou verifiëren. Dit topic komt nou echt over alsof je het in schijnbare paniek direct hebt geopend nadat je dit euvel ontdekte. En dat is helemaal fout. Heel Tweaker-onwaardig. Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette), mocht je weer zo'n topic te willen openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.