Toon posts:

[Pinnacle PCTV] Krijg CNN niet ingesteld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Het probleem lijkt me duidelijk uit de topictitel.

Specs:

Kaart: Pinnacle PCTV (non pro)
Driver 5.01 webinstaller + 5.10 upgrade
Vision versie 2.50
Sys: Gigabyte 7vrx KT333, XP1800+, 512 Mb PC2100 DDR, GF4 Ti4200 64Mb, onboard audio.
Kabel: in mijn kabelpakket zit zeker CNN. Mijn buurman zit op dezelfde kabel en ontvangt het wel op zijn tv.

Geprobeerd:

Ik heb eerst zonder dat ik de 5.10 upgrade geinstalleerd had kanalen gezocht met de volgende instellingen:
- country: Netherlands
- video standard: PAL
- quick scan: uit
- no duplicate stations: aan
- signal type: antenna

Ik krijg met deze instellingen geen CNN helaas en volgens mij mis ik nog een aantal zenders, maar dat weet ik niet zeker.
Later heb ik de 5.10 upgrade geinstalleerd en bovenstaande scan nog een keer uitgevoerd. Dit leverde precies dezelfde kanalen op als zonder de upgrade.

Met 'add channel' onder de channels tab, kun je kanalen toevoegen. Ik kan kiezen uit een lijst van ruim 60 kanalen. Ik heb ze allemaal geprobeerd en gefinetuned, maar geen CNN.

Ik heb cable gescanned ipv antenna, maar dat leverde minder kanalen op en geen CNN.

Heeft iemand een idee hoe ik CNN kan instellen. Ik lees in dit topic dat je de frequenties handmatig kan instellen, maar ik zie dat nergens :?
Bovendien zou de scanner van Pinnacle CNn zelf moeten vinden.

Verwijderd

Probeer de 5.11 driver versie eens of de 5.20 beta mischien lossen die je probleem op, in jou versie zitten een hoop bugs waaronder dat je zender niet vast blijft staan of eraf schiet

5.20 beta ftp://ftp.pinnaclesys.de/...PinnaclePCTVUpdate520.exe

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Probeer DSCaler eens. Hiermee kun je je zenders via een textbestandje instellen. Hierin kun je gewoon de kabelfreq van CNN opgeven.

Verwijderd

CNN is irrelevant, je software kan een bepaalde frequentie niet ontvangen dan wel er niet op instellen.
Toevallig is het nu CNN, lullig zo met die war.
Het probleem is denk dat het kanaal zich op een + of - kanaalnummer zit.
Kun je echt niet met 'scherpstellen' de boel goed krijgen :? of de frequentie MHz'en instellen :?
Zo nee pak dan Dscaler, versie 4.1.6 is uit, het beeld smoelt ook nog eens beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad DScaler geprobeerd en gewoon de hele boel handmatig afgescand en nu heb ik CNN :) Joy. Bedankt voor de tips.

Nog even een korte uitleg:

Je moet in DSCALER aangeven (hardware > setup hardware) wat voor tuner er op je kaartje zit. Als het goed is staat dat op het kaartje. Bij mij stond er Temic 3x7 865. Deze kwam niet voor in het menu, dus ik heb Temic PAL * auto (4006 FN5) gekozen en dat werkt.

Dan bij Channels > Channel setup kan je handmatig scannen. Ik heb European Air Frequency gekozen en 'keyed numbers are channels.......' staat uit. Je moet op 'copy' drukken om het gevonden kanaal vast te zetten en door te gaan met de volgende.

Ik vind het wel vreemd dat Pinnacle zelf zulke fucksoftware meelevert. Er staan echt veel topics van gefrustreerde gebruikers op GoT. Maar goed. Dank :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 13:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 13:42:

Ik vind het wel vreemd dat Pinnacle zelf zulke fucksoftware meelevert. :)
HOe kun je dat nou zeggen als je niet eens naar de laatste driver heb geprobeerd. hier werkt de software perfect met de laatste drivers :) Geen bugs kunnen ontdekken ook zeer stabiel nog nooit een crash meegemaakt

• Quitter3
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 14:17:
[...]

HOe kun je dat nou zeggen als je niet eens naar de laatste driver heb geprobeerd. hier werkt de software perfect met de laatste drivers :) Geen bugs kunnen ontdekken ook zeer stabiel nog nooit een crash meegemaakt
Als je eenmaal met DSCaler gewerkt hebt en een poosje naar dat beeld gekeken hebt, denk je er waarschijnlijk net zo over.

Verwijderd

Quitter3 schreef op 21 March 2003 @ 16:03:
[...]

Als je eenmaal met DSCaler gewerkt hebt en een poosje naar dat beeld gekeken hebt, denk je er waarschijnlijk net zo over.
Ik heb dscaler geprobeerd maar krijg het niet werken, geen enkele tuner werkt. :(
Heb een pctv-pro kaart van pinnacale

• Quitter3
Philips tuner (Secam Pal) geloof ik. Deze gebruik ik volgens mij.
Zit nu op werk, dus is uit mijn hoofd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 14:17:
[...]

Toen ik dit kaartje net gebruikte was mijn huidige driver nog niet eens uit en CNN kreeg ik toen ook al niet. Mocht het heel eventueel met 5.11 of die beta wel werken (aangenomen dat ze het 'scan-onderdeel' van de software aangepast hebben, wat bij 5.01 ---> 5.10 niet het geval was), dan is dat nog rijkelijk aan de late kant. Desalniettemin bedankt voor de tip :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 18:29 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik vind vooral de de-interlace filter van Pinnacle waardeloos. Ik heb onder andere een 30-dagen trial van TheFlyDS gebruikt, en met die software heb ik de best beelden ooit gehad. Jammer van die 30-dagen trial ;(

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

The fly DS hebben hier meer mensen goede ervaringen mee ? want dscaler gaat echt niet werken hier :'(
En voor betere beeld kwaliteit wil ik wel iets anders uit proberen :)
Pagina: 1