Slackware9 naar Win2k via remote control

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 21:55
Ik ga nu zo slackware 9.0 installeren met kde enzo.
Maar nu draait er nog een oude p3 bak met win2k(freelancer server), aangezien mijn 120 gig nu in de reparatie is(kapote motortje) moet ik het ff doen met een 20 gig scsi dualboot kan dus niet.
Maar nu komt de vraag:

Ik wil dus met slackware inloggen op die win2k pc en dan deze op afstand besturen(beeld van andere pc met muis en keyboard etc..) :D
Soort van windows Remote Desktop connection dus, is dit er of moet er toch echt linux op die andere pc?

PS: search al geprobeerd maar daar is het juist omgekeerd windows ----> linux dus.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:46
Jawel, dat kan bijvoorbeeld heel goed met VNC.

Een ander alternatief is rdesktop.

[ Voor 66% gewijzigd door Wilke op 21-03-2003 00:13 ]

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

VNC als je echt beeld wil, webmin of putty als je alleen die linux bak wil overnemen ;)

Alle proemn in n drek

• Wilke
  • Laatst online: 10:46
Bierkameel schreef op 21 March 2003 @ 00:06:
VNC als je echt beeld wil, webmin of putty als je alleen die linux bak wil overnemen ;)

Andersom, zegt 'ie er dus nadrukkelijk bij (Windows beheren vanuit Linux).

Lees de draad, voor je ....

• RickDB
Ok VNC it is, deze zal dan ook wel het keyboard en muis overnemen neem ik aan ;)
De site van rdesktop geeft iets te weinig info en screenies, en die van VNC is stukken duidelijker :)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het goed is neemt VNC ook je toetsenbord en muis over ja ;)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
je zegt dat die site van rdesktop te weinig info geeft, terwijl een binary (als die er is voor je distri) installeren, en dan rdesktop <ipvanjewin2kbak> de klus al doet als je de terminal server hebt draaien op de win2k server. Doe dat voor remote beheer (samen met een vpn uiteraard) voor zeker 15 servers. Dus zo moeilijk is dat niet ;)

edit:

hier staat overigens de source-code. Is heel makkelijk te compilen

[ Voor 21% gewijzigd door Zwerver op 21-03-2003 08:31 . Reden: url erbij ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
vnc is volgens mij ook wel trager dan rdesktop :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dat zowiezo, maar ik zie het nut van VNC ook niet in als je toch naar een win2k bak gaat met terminal server aan. Dan ga je alleen maar meer zut op die win2k gooien, en dat ding gaat al snel tegen de grond (in vergelijking met Linux dan he)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• RickDB
Tja ik wil wel wat windows servers kunnen draaien.
Installeren doe ik niet veel maar tis toch wel handig als ik bij de pc kan :D
Ben niet pro windows ofzo maar win2k (adv server) is nog zo slecht niet.
Pagina: 1