[XP Media Center] Nederlandse TV gids?

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 17:56

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Na grondig uitzoek werk heb ik gekozen voor Windows XP Media Center (omdat er geen goede drivers zijn die de hardwarematige mpeg onder steunen op mijn Via Epia M10000 onder linux)... Alles lijkt goed te gaan werken, helaas krijg ik alleen de TV gids niet werkend.
Hoe kan je in Windows XP Media Center een Nederlandse postcode opgeven? Weet iemand anders misschien een andere oplossing?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Omdat Media Center volgens mij nog niet uit is in Europa zijn er volgens mij ook geen TV gids voorzieningen hier?

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 20:15
Coppertop schreef op 21 March 2003 @ 00:23:
Omdat Media Center volgens mij nog niet uit is in Europa zijn er volgens mij ook geen TV gids voorzieningen hier?
Dat klopt. Je hebt met MCE wel de mogelijkheid om externe applicaties (zoals een TV gids) te starten. Helaas knalt MCE zichzelf dan af. Dit maakt het heen en weer zappen tussen de MCE applicatie en een TV gids traag en het ziet er niet zo fraai uit. Er zijn zoals gezegd wel mogelijkheden voor gebruik van een NL TV gids. Zie bijv. het MyHTPC forum op http://www.myhtpc.net

Vraag aan de topicstarter: heb je al eens een DVD afgespeeld in MCE. Zo ja, welke codec gebruik je dan en zie je het beeld stotteren of niet? Ik heb nl. met mijn M9000 problemen in MCE om de MPEG2 hardware acceleratie te gebruiken.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 17:56

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Vraag aan de topicstarter: heb je al eens een DVD afgespeeld in MCE. Zo ja, welke codec gebruik je dan en zie je het beeld stotteren of niet? Ik heb nl. met mijn M9000 problemen in MCE om de MPEG2 hardware acceleratie te gebruiken.
Ik heb wel een dvd speler erin zitten, maar nog geen dvd codec gevonden met mpeg2 die ik kon downloaden.

Verwijderd

Er zijn zoals gezegd wel mogelijkheden voor gebruik van een NL TV gids.
Bedoel je nu binnen MCE of gewoon myhtpc gebruiken ipv. MCE...

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 11:35

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

je moet gewoon een dvd proggie installen, dan heb je de codec ook...
en dan werkt t wel.

Proffesioneel Platzak

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Mr_Gee schreef op 27 May 2003 @ 12:59:
je moet gewoon een dvd proggie installen, dan heb je de codec ook...
en dan werkt t wel.
pardon? het gaat hier om een tv-gids hoor O-)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 11:48
G33rt schreef op 27 mei 2003 @ 16:14:
[...]

pardon? het gaat hier om een tv-gids hoor O-)
lees jij alles voor je iets zegt?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Mayco2 schreef op 27 May 2003 @ 19:31:
[...]

lees jij alles voor je iets zegt?
ja, lijkt me wel zo slim op een tech forum, jij niet dan? als niemand dat zou doen zou een TS tientallen keren dezelfde voor de hand liggende tip krijgen :X

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-04 21:02

Namu

Silver Wings Of Morning

je kan het via een site doen... hxxp://www.tvgids.nl

Verwijderd

Goh zegt die man tegen de verkoper, doe me dan toch maar die 24 balpennen..

Oftewel lekkere wazige thread is dit aan het worden

Verwijderd

en is het iemand gelukt om de nederlandse tv gids in mce te krijgen?

ik heb MCE 1.5 update en deze werkt met pal tv, alleen niet de guide..

Verwijderd

Bas, is dit een upgrade, of een geheel nieuwe installatie? En als het een upgrade is, waar staat hij dan?

Verwijderd

Dat gaat gewoon niet by design...
Het is namelijk GEEN europees product dus nogo!!!

Heel mischien ergens een 3rd party plug-in maar officiël gaat het gewoon niet...

Ik zou zeggen gebruik http://www.tvgids.nl deze site is snel, makelijk en overzichtelijk!

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 13:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 13:24:
Dat gaat gewoon niet by design...
Het is namelijk GEEN europees product dus nogo!!!

Heel mischien ergens een 3rd party plug-in maar officiël gaat het gewoon niet...

Ik zou zeggen gebruik http://www.tvgids.nl deze site is snel, makelijk en overzichtelijk!
Yeah yeah yeah... En daarom hebben ze zeker ook PAL ingebouwd. Dit was namelijk tot deze upghrade ook niet zo... Misschien maakt MCE wel gewoon gebruik van XML zodat je met XMLTV je guide kan downloaden...

En www.tvgids.nl heb je natuurlijk geen ruk aan onder MCE, kan je nóg beter de veronica gids nemen, hoeft niet eerst op te starten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 13:35:
[...]

Yeah yeah yeah... En daarom hebben ze zeker ook PAL ingebouwd. Dit was namelijk tot deze upghrade ook niet zo... Misschien maakt MCE wel gewoon gebruik van XML zodat je met XMLTV je guide kan downloaden...

En www.tvgids.nl heb je natuurlijk geen ruk aan onder MCE, kan je nóg beter de veronica gids nemen, hoeft niet eerst op te starten...
Lees dan beter!
Ik post toch: STANDAARD NIET mogelijk met een 3RD PARTY PLUG-IN...
Dus ik zeg niet kan niet!!!!

In de volgende post zie je een oplossing...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 13:42 ]

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
Voor de geintreseerden onder ons. Release 23 van myHTPC is uit. Hierin zit een fix voor de weermodule. myHTPC is dus te gebruiken i.p.v. MCE en een nederlandse TV gids werkt daar in ieder geval wel prima in.

www.myhtpc.net

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 13:39:
[...]

Lees dan beter!
Ik post toch: STANDAARD NIET mogelijk met een 3RD PARTY PLUG-IN...
Dus ik zeg niet kan niet!!!!

In de volgende post zie je een oplossing...
Rustig... Rustig.. Heb jij de nieuwste MCE versie al dan? En in de vorige post zie ik echt geen oplossing, alleen een compleet ander produkt, welke mij dus niet trekt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 17:00 ]

Verwijderd

waarom zijn hier altijd mensen die nergens de ballen wat van weten en dan toch met van allerlei stellingen komen,

de MCE update 1.5 is wel bedoelt en bestemt voor europa: voor duitsland, frankrijk, engeland maar ook voor amerika.

Ik heb deze upgrade draaien op mijn computer, ik kan wel bijvoorbeeld de duitse tv
gids downloaden maar dus niet een nederlandse, simpelweg om dat mce nog niet voor nederland is gemaakt.

Nu mijn vraag is daarom ook, weet iemand hoe je dit kan hacken? hoe kan ik een xml aan mce toevoegen of veranderen?

thanks

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 13:15:
Bas, is dit een upgrade, of een geheel nieuwe installatie? En als het een upgrade is, waar staat hij dan?
Bas, zou je hierop misschien ook ff antwoord kunnen geven? Ik heb bij MS gezocht en niet gevonden...

Verwijderd

het is dus een upgrade: je hebt wel de volledige versie van MCE 1.0 nodig om te kunnen upgraden, waar ie staat? ik heb hem een tijdje geleden van irc gehaald maar weet niet of hier daar nog staat ?

overigens kan je hier ook pics plaatsen?

Verwijderd

Pics doe je zo: "[img]http://url.van.image[/lmg]" zie ook de faq

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 23:16 ]

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:45 ]

Verwijderd

Weet iemand hier wanneer de programmagids nu eindelijk eens compleet wordt?
Met mceguider kan je toch ook al de gehele programmagids downloaden waarom met mce nog niet? Ik vind het zelf een slechte zaak dat de gids nog steeds niet compleet is, op mtv en tmf zijn soms programma's die ik zou willen opnemen maar dat kan weer niet!?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:18:
Met mceguider kan je toch ook al de gehele programmagids downloaden waarom met mce nog niet? Ik vind het zelf een slechte zaak dat de gids nog steeds niet compleet is, op mtv en tmf zijn soms programma's die ik zou willen opnemen maar dat kan weer niet!?
Welke versie van MCE gebruik je? Dan pas ik dat nog even aan in de titel :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:18:
Met mceguider kan je toch ook al de gehele programmagids downloaden waarom met mce nog niet?
De officiële gids geeft alleen gegevens weer waarvan de copyrights geregeld zijn, mceguider zit een beetje in een grijs gebied.
Ik vind het zelf een slechte zaak dat de gids nog steeds niet compleet is, op mtv en tmf zijn soms programma's die ik zou willen opnemen maar dat kan weer niet!?
Je kunt toch net zoals vroeger met je video een handmatige opname doen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

StevenK schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:44:
[...]

De officiële gids geeft alleen gegevens weer waarvan de copyrights geregeld zijn, mceguider zit een beetje in een grijs gebied.

[...]

Je kunt toch net zoals vroeger met je video een handmatige opname doen ?
yep dat zou kunnen maar is wel erg omslachtig vind ik.

Verwijderd

[quote]Muyz schreef op vrijdag 21 maart 2003 @ 09:23:
[...]

Dat klopt. Je hebt met MCE wel de mogelijkheid om externe applicaties (zoals een TV gids) te starten. Helaas knalt MCE zichzelf dan af. Dit maakt het heen en weer zappen tussen de MCE applicatie en een TV gids traag en het ziet er niet zo fraai uit.
[quote]

Ben het er niet helemaal mee eens. De MCE Guider werkt super, geeft geen problemen en best of ll, is gratis, meer info: http://www.msmediacenter.nl/index.asp?id=4 onder utility's

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Idd, die MCE Guider is helemaal niet zo slecht, en de andere downloads die op die website staan zijn ook best leuk...

Nu staat er wel MCE 2004 maar ik veronderstel dat hij ook gewoon op MCE 2005 werkt http://www.msmediacenter.nl/index.asp?id=4

Misschien een dom vraagje, maar waar hebben jullie MCE 2005 vandaan want in Europa is hij niet te krijgen....

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 22:14
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:13:
[...]

Dat klopt. Je hebt met MCE wel de mogelijkheid om externe applicaties (zoals een TV gids) te starten. Helaas knalt MCE zichzelf dan af. Dit maakt het heen en weer zappen tussen de MCE applicatie en een TV gids traag en het ziet er niet zo fraai uit.
Ben het er niet helemaal mee eens. De MCE Guider werkt super, geeft geen problemen en best of ll, is gratis, meer info: http://www.msmediacenter.nl/index.asp?id=4 onder utility's
Dat was 10 maanden geleden ;) Toen was hij nog niet officieel uit in NL, dus waarschijnlijk kloppen beide verhalen van jullie.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Daenney_s schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:16:
Misschien een dom vraagje, maar waar hebben jullie MCE 2005 vandaan want in Europa is hij niet te krijgen....
Illegaal. MCE 2005 is ook niet los te koop, maar wordt alleen geleverd bij een nieuwe PC..... Deze thread riekt dus naar de illegaliteit :)

Quote van Microsoft:

"Windows XP Media Center Edition 2005 is a new Windows XP operating system available only on Media Center personal computers. Because of its special hardware feature requirements, Media Center PCs running Windows XP Media Center Edition 2005 are available only from Microsoft PC manufacturer partners."

Dus de topicstarter en anderen zijn gewoon vet illegaal bezig :) Verder is het alleen nog maar beschikbaar voor de Noord Amerikaanse markt (Canada en de VS) dus televisiegidsen voor andere landen downloaden zal er nog niet inzitten.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

maartena schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:57:
Illegaal. MCE 2005 is ook niet los te koop, maar wordt alleen geleverd bij een nieuwe PC..... Deze thread riekt dus naar de illegaliteit :)
Informatique bied dit product gewoon aan onder deze voorwaarden: http://shop.informatique....tie/MCE/mce2.htm&naam=mce - dus alleen bij een nieuwe PC is gewoon niet waar :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:49
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:13:
[...]

Ben het er niet helemaal mee eens. De MCE Guider werkt super, geeft geen problemen en best of ll, is gratis, meer info: http://www.spam.nl/index.asp?id=4 onder utility's
Wordt je nu niet ontzettend moe van het spammen ?

Als je trouwens een beetje rond had gelezen alvorens te spammen, had je gezien dat er al meer over MCE guider geschreven; zowel positieve als negatieve dingen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
maartena schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:57:

Dus de topicstarter en anderen zijn gewoon vet illegaal bezig :) Verder is het alleen nog maar beschikbaar voor de Noord Amerikaanse markt (Canada en de VS) dus televisiegidsen voor andere landen downloaden zal er nog niet inzitten.
Je kunt wel zien dat jij er verstand van hebt ... Niet dus.

Het is legaal omdat je systeembouwer bent, al is het dan eventueel alleen maar voor je eigen systeem. En als je eerst wat had rondgekeken dan had je ook gezien dat de nederlandse gids info ook reeds beschikbaar zijn.

-

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb ook MCE Guider geinstalleerd, maar het werkt echt crap. De zenders staan helemaal door elkaar en 90% ervan is *alleen* maar sneeuw en geen geluid. Ik denk dat voor mijn situatie de frequenties gewoon verkeerd staan. Toch knap, om de frequenties verkeerd te krijgen voor *alle* kanalen.

Anyway, een kutprog dus. Want ik woon in Soest, dus ik kies gewoon braaf Casema/Soest in de wizard. Verder hoef ik ook niet op te geven of het om digitale of analoge TV gaat (ik heb analoog).

Helaas kan ik nergens een e-mail adres vinden, terwijl ik toch dit probleem graag aan de maker wil kunnen melden 8)7

日本!🎌

Pagina: 1