[ADSL]Aansluiten ADSL met ISDN verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 21:10

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Luitjes
Ik heb de hele avond lopen zoeken, maar ik kom er niet uit.

Een kennis van mij wil ADSL, ze hebben nu ISDN, maar zoonlief doet de telefoonkosten aardig laten oplopen ;)

Nu is hij geinterreseerd in die actie van Wanadoo, gratis USB modem bij die Lite versie. Dus hij bellen.....

Hij is echter een n00b op het gebied van pc's dus vraagt hij liev aan die mevrouw van wanadoo of hij nog een extra kabel moet trekken van de plek waar de telefoon binnenkomt naar de pc.
Nee zegt telefoonmiep; je doet de ISDN kabel splitten en daar sluit je de modem op aan :? zodoende hoef je geen kabel te trekken. boven sluit je de modem op die kabel aan en die in de pc :?
Nou heb ik toch echt het idee dat je wel degelijk een kabel moet trekken, of je moet willen dat je boven geen telefoon meer hebt omdat er een ander signaal overheen gaat richting modem 8)7

(van onze ISDN/telefoon infrastructuur ( B) ) zijn we gewoon afgebleven en hebben een kabeltje gesnukt van meterkast naar modem boven)

oftewel, ik snap het niet helemaal meer......
Iemand hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
jouw hulp op al deze vragen is: de search

maar je moet inderdaad nog wel een kabel trekken naar boven als je boven ook je foon wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Die heeft ik dus al gebruikt, maar daar komt niks nuttigs uit.. :)
Maar mijn idee van kabel trekken is dus niet verkeerd?
Die kennis snept er inmiddels helemaal niks meer van en vroeg dus aan mij hoe dat nou zat, en volgens mij kan dat dus niet zonder idd boven alle telefoons te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 07:50
De kabel van een ISDN-lijn is 6 of 8-aderig. De kabel tussen de meterkast-aansluiting en het modem is 2-aderig. Voor normaal telefoonverkeer gebruik je ook slechts 2 aders dus is de ISDN-kabel die er al ligt voldoende om beide signalen te verzenden.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Dus "onderaan" splitten, 1 naar NT1 en de andere naar ADSL splitter, en boven diezelfde kleurtjes uit de kabel peuteren, connector eraan, in modem en gaan met die banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Reley schreef op 21 March 2003 @ 00:14:
Dus "onderaan" splitten, 1 naar NT1 en de andere naar ADSL splitter, en boven diezelfde kleurtjes uit de kabel peuteren, connector eraan, in modem en gaan met die banaan?
Juist.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
ik dank u... (ow solly, dat mag niet volgens de FAQ :+)

Lieve Mod, u mag hem dicht gooien, ik weet genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:16

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Schemaatje:
code:
1
2
3
4
KPN ISRA -> NT1 -> splitter -> foon circuit
                        |
                        V
                  adsl circuit

Uit ervaring weet ik dat het weinig uitmaakt hoe lang de kabel van NT1 naar splitter is (bij mij is ie iets van 20 meter 8)), maar na de splitter krijg je wel degelijk 2 circuits.
Stel je huis heeft een foon op BG, 1e etage en zolder, allemaal direct op de ISDN lijn. Dan kan je de splitter op de BG plaatsen (bv meterkast) maar dan moet er een extra lijn voor adsl naar de zolder. Wat ook kan (dat heb ik hier dus) is vanaf NT1 een hele lange kabel naar zolder, daar de splitter zodat vanaf de splitter naar het modem en de bijbehorende pc's een zo kort mogelijk stukje is. Maar dan moet je alsnog een kabel terug doen voor het foon circuit.
Je moet dus sowieso een extra kabel gaan leggen, want de splitter moet voor enig telefoontoestel op de lijn zitten. Het hangt van de huidige inrichting af of je dan beneden of boven moet gaan splitten.
[edit] naja, typisch geval van te lang nadenken over een post :)

[ Voor 5% gewijzigd door Delphi32 op 21-03-2003 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ISRA-Splitter-NT1-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
Nu lees ik hier twee verhalen: 1 zegt dat de splitter NA de NT1 komt, 1 zegt VOOR. Het lijkt mij het meest logisch dat het er voor komt.

En ik hoorde laatst ook dat als je ISDN neemt dat je quatrovox dan niet meer werkt. Is dat waar???

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:16

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Oeps, foutje in mn schema. ijzerhersteller, dank voor de correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:43
Reley schreef op 21 March 2003 @ 00:16:
ik dank u... (ow solly, dat mag niet volgens de FAQ :+)

weet je dan ook dan je geeeeen usb modem moet nemen? zijn een bron van ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
DrJamez schreef op 21 maart 2003 @ 09:04:
Nu lees ik hier twee verhalen: 1 zegt dat de splitter NA de NT1 komt, 1 zegt VOOR. Het lijkt mij het meest logisch dat het er voor komt.

En ik hoorde laatst ook dat als je ISDN neemt dat je quatrovox dan niet meer werkt. Is dat waar???
De splitter komt echt voor alle andere apparaten, dit wordt op iedere site gezegd en op een andere manier werkt het gewoon niet of niet goed. De mensen die anders dan dit zeggen hebben de informatie niet correct gelezen.

Ik heb gewoon een quattrovox en die werkt perfect naast adsl, maar er zijn een aantal NT versie's die niet meer werken met adsl. Deze kan je gratis omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
sharkzor schreef op 21 March 2003 @ 09:17:
[...]

weet je dan ook dan je geeeeen usb modem moet nemen? zijn een bron van ellende...
En hoe komt het dat het een bron van ellende is?
Ik heb er zelf ook geen ;) ik heb gewoon een ethernet.
Maar als ik het nu dus goed begrijp, is het gewoon het beste om een extra kabel vanaf de splitter te leggen naar modem (psies zoals het bij mij thuis ligt)
ik vond dat verhaal van die wanadoo miep ook al zo vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Reley schreef op 21 maart 2003 @ 11:07:
[...]

En hoe komt het dat het een bron van ellende is?
Ik heb er zelf ook geen ;) ik heb gewoon een ethernet.
Maar als ik het nu dus goed begrijp, is het gewoon het beste om een extra kabel vanaf de splitter te leggen naar modem (psies zoals het bij mij thuis ligt)
ik vond dat verhaal van die wanadoo miep ook al zo vaag...
Als er een ISDN-kabel ligt, dan kan je gewoon 2 aders van deze kabel gebruiken vanaf de Splitter naar het Modem. Je houdt dan nog een aantal aders over waarvan je er dan 2 kunt gebruiken voor het telefoontoestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Reley schreef op 21 maart 2003 @ 00:16:
On request :)
En idd, was te vinden in de search :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.