UPNP bij Draytek 2200e..

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-07 22:21
word deze al ondersteunt bij de 2200e

ik heb nu 2.3.1 draaien maar kan niets in de txt file vinden over UPNP support..

indien deze wel upnp ondersteunt moet ik automatisch portverwijzingen maken bij mijn nat table ofniet...

zoniet..
welke poorten voor netmeeting - msn 5 instellen voor voice - video - files

het rare is bij msn 5 video iemand mij een request deed voor video het wel werkte..maar als ik een request naar die zelfde persoon deed ging dat niet.

wie o wie kan me hierbij helpen..

Van het kastje naar de muur lopen...

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
over de poorten die je moet instellen / forwarden: Het Grote Poortmappingsverhaal

en ik meen dat draytek nog geen UPNP ondersteunt

Verwijderd

DancePlaza schreef op 20 March 2003 @ 23:52:
<knip>
het rare is bij msn 5 video iemand mij een request deed voor video het wel werkte..maar als ik een request naar die zelfde persoon deed ging dat niet.

<knip>
Dat het naar jou toe wel werkte, maar andersom niet, komt waarschijnlijk door de manier waarop ook file transfers worden afgehandeld. De verzender stuurt zijn eigen IP naar de ontvanger toe en die ontvanger verbindt dan naar dat IP.

Als de ander stuurt:
Hij stuurt zijn publieke IP, want hij gebruikt geen router.
Jij connect naar zijn publieke IP, want dat kan gewoon door je router heen.

Als jij stuurt:
Jij stuurt je private IP, want je computer kent geen ander adres.
Hij probeert te connecten naar dat private IP, maar dat gaat natuurlijk mis.

Dat is de reden dat files sturen vaak niet lukt van achter een router, maar ontvangen meestal beter gaat :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit alles is te vinden in de search. Overigens, verdere vragen over dit onderwerp horen in NT, niet in I&T.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.