actieve partitie wijzigen in batch

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01

TF

bla bla

Topicstarter
Komt weer een idee van me:

Ik wil graag een install maken op een WS met 2 partities:

1) Dos partitie, zeg ~ 10mb .... hierop komt een batch te draaien die een aantal standaard instellingen voor het " nieuwe " WS maakt

2) Windows 2000 FAT32 ... De gebruikersomgeving!

De bedoeling is dat ik een IMAGE (GHOST) terug zet op een lege pc. In dit image zitten dus de hierboven omschreven partities.

Partitie 1 moet in eerste instantie als * A (ctive) * gemarkeerd zijn. Dan word eenmalig een batch gerund. De laatste taak in deze batch is dat hij de Actieve partie wijzigd van 1) naar 2)

Ik ben zel al even aan het prutsen geweest, maar het lukte niet echt. Heeft 1 van jullie misschien nog een idee? Ik ben van mening dat het mogelijk moet zijn, hoewel ik het nog nooit gezien heb 8)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47
Je wilt dit dus vanuit [MS-]DOS doen begrijp ik?

Ai, dat zal lastig worden..

Maar waarom is dit sowieso nodig, als ik vragen mag? Kan Ghost ook niet de actieve partitie zetten?

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Wilke schreef op 20 March 2003 @ 23:47:
Je wilt dit dus vanuit [MS-]DOS doen begrijp ik?

Ai, dat zal lastig worden..

Maar waarom is dit sowieso nodig, als ik vragen mag? Kan Ghost ook niet de actieve partitie zetten?
ja vanuit MS-dos

Ik wil dit doen, omdat ik binnenkort een hoop (lees meer dan 100) nieuwe pc;s moet uitrollen. Elke pc moet een aangepast bios instelling krijgen. Deze instellingen kan ik alleen doorvoeren middels een bootdisk (dos). En om nou elke pc langs te lopen met een diskette.

[ Voor 3% gewijzigd door TF op 20-03-2003 23:51 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gdisk moet dat wel kunnen. Da's een FDISK vervanger die gewoon op de Ghost CD staat en volautomatisch vanuit een batch file kan draaien.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
/downtime/ schreef op 20 March 2003 @ 23:51:
Gdisk moet dat wel kunnen. Da's een FDISK vervanger die gewoon op de Ghost CD staat en volautomatisch vanuit een batch file kan draaien.
die staat dusop de Ghost CD. greate! morgen is het namelijk testdag en ik probeer zoveel mogelijk opties te verzamelen. Ik kan de instellingen voor het bios ook via de leverancier laten lopen (compaq) maar dat is prijzig.

is dit programma overigens FREEWARE?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

TF schreef op 20 March 2003 @ 23:53:
is dit programma overigens FREEWARE?
Ghost is niet gratis, zoals je zelf hoort te weten.. :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
moto-moi schreef op 20 March 2003 @ 23:56:
[...]

Ghost is niet gratis, zoals je zelf hoort te weten.. :/
nee dat snap ik! maar ik bedoelde het tooltje dat erbij hoort. Stel voor dat ik een niet originele cd heb van Ghost. Mag ik dat programma gdisk.exe dan wel gewoon gebruiken? Maar dat zoek ik wel even uit.

Ik denk dat dit een aardige oplossing kan zijn.

http://service1.symantec....666500653172?OpenDocument

Ik zal de knowledgebase van Symantec er nog eens op nasnuffelen. Bedankt voor de tip iig! je moet het maar net weten. _/-\o_

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47
Het lijkt me dat het er gewoon bij hoort en dat je het dus niet zo even los (legaal) mag gebruiken.

Ik kreeg ghost (legaal) bij m'n (Epox) moederbord, best netjes wel...

Maar goed, hiermee moet het wel lukken dus.

Verwijderd

[NOS] -> [SA]
Pagina: 1