Dell Dimension 8100: modem wordt 2x gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:35

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Vandaag ben ik bij iemand thuis geweest om z'n pc (Dell Dimension 8100) een opknapbeurt te geven. Format, clean install van Windows ME.

Alles doet het weer goed, behalve het modem. Windows ME ziet iedere keer dubbel... het modem (Connexant HCF V90) wordt telkens dubbel geïnstalleerd. Eén keer op COM3, en één keer op COM4 of COM5 (verschilde af en toe). Die op COM3 geeft reactie op een vraagquery, echter inbellen kapt na een tijdje af met 'geen antwoord van het modem ontvangen'. Op een vraagquery op Connexant #2 (die op COM4/5) krijg ik 'poort bezet'.

Ik heb van alles geprobeerd: weggooien, disabelen in apparaatbeheer, handmatig installeren... hij blijft 'm dubbel installeren.

Overigens, voordat ik de pc leeggooide heb ik een printscreen van apparaatbeheer gemaakt. Daar stond ie zowel onder Modems (Connexant HCF V90 PCI) als onder WINEMULBLABLA -of zoiets- (Connexant PCI Enumerator).

De Dell FAQ's etc. geven niks hierover aan. Een ander OS is geen optie, want daarvoor heeft 'ie geen licentie.

Wat is dit voor wazigs en hoe los ik het op?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
*kickje*
't lukt nog steeds niet :(

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is één van de twee niet de wave device van de modem?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

hoe je het oplost?
de dell restore disk draaien.

in tegenstelling tot die packerd bell troep.
is dat een vrij schoon os, zonder al die onzin.

of, neem eens een kijkje op de dell site.
heb je daar de nieuwste drivers al van af gehaald?

[ Voor 75% gewijzigd door job op 23-03-2003 18:55 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Skaah schreef op 23 maart 2003 @ 18:51:
Is één van de twee niet de wave device van de modem?
Nee, die vindt 'ie ook nog apart. Er staan dus in het configuratiescherm onder 'modems' twee modems geïnstalleerd. Wanneer ik ze allebei weggooi worden ze bij de volgende reboot weer gevonden en staan er weer 2.
damster schreef op 23 March 2003 @ 18:52:
hoe je het oplost?
de dell restore disk draaien.

in tegenstelling tot die packerd bell troep.
is dat een vrij schoon os, zonder al die onzin.

of, neem eens een kijkje op de dell site.
heb je daar de nieuwste drivers al van af gehaald?
In mijn startpost staat dus dat ik 'm net helemaal heb schoongemaakt. Dell heeft overigens geen restoredisk (misschien m.u.v. de laptops), maar gewoon een WinME OEM cd en losse drivercd's.
Nieuwste drivers heb ik nog niet geprobeerd (kon niet op Internet want het modem werkte niet ;)) maar hoe breng ik dat ding aan z'n verstand dat er maar 1 modem in zit? Hij vindt er gewoon automatisch 2... :(

Verwijderd

Hoeveel zitten erin.. :)

Even geen gein, bij bv ISDN modems kunnen een soort van virtuele modems aangemaakt zijn. Werken de modems beide? Gooi er anders de nietwerkende gewoon af bij config--> modems

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 19:27:
Hoeveel zitten erin.. :)

Even geen gein, bij bv ISDN modems kunnen een soort van virtuele modems aangemaakt zijn. Werken de modems beide? Gooi er anders de nietwerkende gewoon af bij config--> modems
ISDN kaart != modem...
't Is dus een (analoog) modem dat erin zit. Ze werken géén van beide (lees de startpost) en als ik ze eraf gooi komen ze net zo hard weer terug.

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Connexant modems zijn nogal moeilijk te instaleren vaak (zelfde probleem bij Compaq en Packerd Bell pc's) ik raad je dan ook aan om een simpel (sweex 15,- euro) Hardware modem te kopen in plaats van een Connexant softmodem.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Goed... ik heb inmiddels het Connexant modem omgewisseld voor mijn eigen modem (een hardware modem), en hij doet het.

Wat ik alleen ontzettend vreemd vond:
ik heb voordat ik het modem er fysiek uit ging halen 'm geüninstalleerd in Windows. Echter zelfs nadat de Connexant eruit was, het hardwaremodem geinstalleerd was bleef Windows het Connexant modem nog herkennen als 'nieuwe hardware gevonden'.

Hoe kan dit nou toch??? Is toch weird?

(opgelost trouwens door 'apparaat uitschakelen bij systeembeheer te kiezen)
Pagina: 1