asus cuv4x gaat altijd naar de bios

Pagina: 1
Acties:

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb nog een wat ouder asus moederbordje liggen (3 jaar oud) en daar wou ik nu een linux server van maken. Nu is het probleem zo dat elke keer als ik opnieuw opstart ik eerst in het bios scherm kom. als ik dan save en exit doe dan start ie de volgende keer goed op. Druk ik op ctrl alt del om op nieuw op te straten heb ik het zelfde weer.

wat kan dit zijn??

[ Voor 4% gewijzigd door mr_taipan op 20-03-2003 23:08 ]

Verwijderd

Ik heb het heel af en toe. Maar dan staat er weel een melding bij dat mijn PIII@800 liever op 400 wil lopen. Blijkbaar is er af en toe een instabiel punt tijdens het opstarten, want bij een herstart gaat ie zonder wijziging gewoon door.
Je zou ook kunnen kijken of de CPU wel goed vast zit of dat er een gammele geheugenstrip in zit. Een bios updat zou ik pas doen als het vaag blijft.

Verwijderd

incorrecte bios setting :?

mijn oude comprak (:r rotding) 486 deed het ook als er iets niet klopte :o

Verwijderd

kan ook, maar ik neem aan dat ie het voorheen altijd goed gedaan heeft met die instellingen... Verder een prima mobo.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik heb de -d versie, maar als ik tijdens het booten helemaal in het begin de pc uitzet of nogmaals boot, dan komt ie ook in het bios. Maar dan geeft ie ook een melding zoiets als: During the last system startup blaat blaat blaat. Dan moet ik opnieuw mijn proc selecteren en dan doet ie het weer. Bij gewoon booten met ctrl+alt+del heb ik daar geen last van.

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
het moederbord is niet meer super. deps poorten doen niks en geheugenbaknje 1 is ook verrot. Waar kan ik voor weinig nog een pentium3 moederbordje krijgen? Moet een pentium 3 733 coppermine op passen.

Verwijderd

mr_taipan schreef op 20 maart 2003 @ 23:08:
Ik heb nog een wat ouder asus moederbordje liggen (3 jaar oud) en daar wou ik nu een linux server van maken. Nu is het probleem zo dat elke keer als ik opnieuw opstart ik eerst in het bios scherm kom. als ik dan save en exit doe dan start ie de volgende keer goed op. Druk ik op ctrl alt del om op nieuw op te straten heb ik het zelfde weer.

wat kan dit zijn??
Verkeerde BIOS-instelling, of een foutieve CPU-instelling.
Check je BIOS eens goed op eventuele foute instellingen (mbt geheugen timings, CPU, etc.)

Verwijderd

Een andere heel simpele mogelijkheid is dat je batterij die je bios instellingen vasthoud gewoon leeg is, dan komt hij volgens mij ook steeds in je bios terrecht.
Correct me when I am wrong.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 11:32:
Een andere heel simpele mogelijkheid is dat je batterij die je bios instellingen vasthoud gewoon leeg is, dan komt hij volgens mij ook steeds in je bios terrecht.
Correct me when I am wrong.
Dat zou ook nog kunnen, maar dan moet je systeemtijd ook steeds foutief zijn. En batterij leeg na drie jaar? Dat is wel wat vlot.
Pagina: 1