Dit is heel toevallig.
Ik draai met W2k icm Winroute Pro 4.2.5 icm met een Alcatel USB modem, de rode Rog.
Soms draait het weken goed, en in eens is de verbinding weg en kan ook geen nieuwe aanmaken.
Dan krijg ik de melding dat er geen kiestoon

is, fout 0680 d8 ik.
Deze enige oplossing is de modem disconnecten, paar minuutjes w8en en dan weer terug plaatsen.
De modem is dan weer actief, en kan dan weer verbinding maken.
Ik heb al de nieuwe modem drivers van Alcatel geinstalleerd, maar ook hierna treed het probleem op. Nu draaien de 201.2.0.0 drivers.
Onlangs heb ik Planet gebeld, en volgens hen zijn er meer mensen die dit soort problemen hebben. Dus dat de verbinding spontaan wordt verbroken, en dat men vaak eerst de modem moet "resetten" (verwijderen, en dan opnieuw inpluggen) voordat men weer verbinding kan krijgen.
Planet zou een call aanmaken voor de kpn, en deze zouden dan een nieuwe modem toesturen. Dit omdat er volgens Planet een lichting brakke modems zijn.
Afgelopen middag ben ik gebeld door de kpn, en deze zouden een monteur langs sturen.
De kosten van deze monteur zouden voor rekening zijn van de kpn, maar mocht blijken dat de fout bij mij ligt, dan mag ik voor de kosten opdraaien.
Op de vraag "wat als de monteur niets kan vinden", kreeg ik als antwoordt dan het dus mijn probleem was, en dat ik dus voor kosten kon opdraaien.
T'sja, ze hoefden voormij geen monteur uit een blik te trekken, want hij zal toch geen probleem vinden.
Mijn verbindingsproblemen zijn namelijk random, en niet te reproduceren.
Gezien ik een USB modem heb, zal er weinig aan te controleren zijn of deze "defect" zal zijn.
Okay, er zit ongeveer een meter of 10 tussen de splitter en outlet van de kpn.
Ik zal eerst de splitter beneden op de outlet aansluiten, en afw8en hoe dat vergaat.