Toon posts:

adsl onder XP Down

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic titel al zegt:

De verbindig kan soms dagen online zijn, en een andere keer kan ik binnen een uur 3 keer XP opnieuw opstarten (opnieuw verbinding maken gaat ook wel zonder op te starten, maar dan kan er geen pagina meer gevonden worden.)

Config:

WINXPPRO SP1 - ADSL mxstream USB - 640mb intern - 4 poorts usb hub waarvan 3 bezet - ISP=planet

Wanneer iemand een oorzaak weet of meer info wil, laat even iets horen

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Download de XP drivers van www.mxstream.nl, en het probleem is voorbij (Had dit ook bij iemand: USB (Groen ding) icoontje in systray werd geel.) Nieuwe drivers geinstalleerd en alles loopt als een trein.

Direct: http://www.kpnadsl.nl/support/index_usb.html

(Had je zelf ook kunne uitzoeken :/)

[ Voor 22% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-03-2003 22:34 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 20 March 2003 @ 22:33:
Download de XP drivers van www.mxstream.nl, en het probleem is voorbij
(Had je zelf ook kunne uitzoeken :/)
En als ik de nieuwste XP drivers voor de Alcatel speedtouch USB modem al ongeveer 5 maanden geleden geinstaleerd heb, wat zou het dan kunnen zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 22:39:
[...]

En als ik de nieuwste XP drivers voor de Alcatel speedtouch USB modem al ongeveer 5 maanden geleden geinstaleerd heb, wat zou het dan kunnen zijn?
Lijkt me stug dat de nieuwste drivers 5 maanden oud zijn

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 22:39:
[...]

Dan had je dat ff in je post moeten zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry, ik had het erin moeten zetten, en misschien zijn ze maar 3.5 maand oud
maar ik heb in ieder geval de nieuwste drivers.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Neem anders deze eens door: http://web.planet.nl/abonnees/servicelijn/cards/2858.shtml

En probeer deze probleemoplosser eens: http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/probleemoplosser.exe

[ Voor 38% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-03-2003 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, alcatel en kpn site afgestruind, google, altavista, ilse als zoek pagina gebruikt. Misschien iemand nog een ander idee (wil graag deze modem houden)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Heb je nog een firewall geinstalleerd? :)

Ik had met zonealarm ook zo'n probleem nl...

Dan moest ik dus rebooten om weer verbinding te krijgen.

Nu Sygate en geen problemen :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 14:55

Ryceck

Constants and Variables

Misschien toch eens raadzaam om zo dan toch s ff je drivers te uninstallen en te herinstallen..... kijk s wattie dan doet :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

OK hier komt ie.

Uninstall je USB adsl modem. Uninstall alle relevante modem software.

Unplug je USB modem.

Reboot je computer, doe de KPN cd erin installeer de drivers voor je USB modem. Doe nu je USB modem erin. Xp zal met een fijn bericht komen dat er nieuwe hardware gevonden is (tralalala wisten we allang).

Verwijs nu naar de drivers van de MODEM fabrikant ik denk dat je zo'n Alcatel modem hebt.

Installeer daar je modem mee. Nu kun je beginnen met het invullen van je gegevens.

Mijn probleem bestond eruit zodra ik inbelde kwam ik in een BSOD driver not less or equal.

Ik heb het met boven vermelde workaround bij toeval opgelost.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Dit is heel toevallig.
Ik draai met W2k icm Winroute Pro 4.2.5 icm met een Alcatel USB modem, de rode Rog.
Soms draait het weken goed, en in eens is de verbinding weg en kan ook geen nieuwe aanmaken.
Dan krijg ik de melding dat er geen kiestoon 8)7 is, fout 0680 d8 ik.
Deze enige oplossing is de modem disconnecten, paar minuutjes w8en en dan weer terug plaatsen.
De modem is dan weer actief, en kan dan weer verbinding maken.
Ik heb al de nieuwe modem drivers van Alcatel geinstalleerd, maar ook hierna treed het probleem op. Nu draaien de 201.2.0.0 drivers.

Onlangs heb ik Planet gebeld, en volgens hen zijn er meer mensen die dit soort problemen hebben. Dus dat de verbinding spontaan wordt verbroken, en dat men vaak eerst de modem moet "resetten" (verwijderen, en dan opnieuw inpluggen) voordat men weer verbinding kan krijgen.
Planet zou een call aanmaken voor de kpn, en deze zouden dan een nieuwe modem toesturen. Dit omdat er volgens Planet een lichting brakke modems zijn.

Afgelopen middag ben ik gebeld door de kpn, en deze zouden een monteur langs sturen.
De kosten van deze monteur zouden voor rekening zijn van de kpn, maar mocht blijken dat de fout bij mij ligt, dan mag ik voor de kosten opdraaien.
Op de vraag "wat als de monteur niets kan vinden", kreeg ik als antwoordt dan het dus mijn probleem was, en dat ik dus voor kosten kon opdraaien.
T'sja, ze hoefden voormij geen monteur uit een blik te trekken, want hij zal toch geen probleem vinden.
Mijn verbindingsproblemen zijn namelijk random, en niet te reproduceren.
Gezien ik een USB modem heb, zal er weinig aan te controleren zijn of deze "defect" zal zijn.

Okay, er zit ongeveer een meter of 10 tussen de splitter en outlet van de kpn.
Ik zal eerst de splitter beneden op de outlet aansluiten, en afw8en hoe dat vergaat.

And The Only One

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
Je kunt ze beter om een nieuw modem vragen, Diamon. Mocht het modem werken bij hun dan zul je de kosten voor een nieuw moeten betalen, maar ik denk niet dat ze geen problemen zullen vinden. Jouw probleem (en dat van de TS) ligt aan het modem, niet zozeer de drivers. Dus of jouw modem is brak (verkeerde serie kan, mits de nieuwste firmware gebruikt wordt is dat de enige verklaring), of die van de KPN is niet goed (in de centrale).
De afstand moet niet veel uitmaken, imho. 10 meter moet echt geen probleem zijn. 50 of meer is natuurlijk wel iets anders omdat misschien de latency te hoog wordt dan, maar een kleine afstand van 10 meter (300m voor 10mbit kan makkelijk).
Pagina: 1