Domein naam verhuist

Pagina: 1
Acties:

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Ik heb een domein naam laten verhuizen naar een nwe provider. En volgens de gegevens van nic.nl is hij afgelopen vrijdag verhuist.

Maar als ik van thuis (oud A2000) krijg ik de oude site te zien (cache is leeg en proxy is uit).

Al doe ik een trace dan krijg ik thuis het oude IP te zien.
Maar vanaf een shell de nwe IP. of vanaf netcraft.

Is A2000 zo traag met updaten van hun db? of ligt het probleem bij mij thuis? En hoe lang duurt het updaten normaal?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

ligt aan A2000/chello.. Heb dr zelf al meerdere keren grote problemen mee gehad.. Wat je moet doen als je een domein verhuist op de oude site/domein een redirect zetten naar je nieuwe site/domein.. Vanzelf wordt het probleem opgelost, maar bij chello kan het soms wel een aantal dagen (tot een week) duren |:(

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Hmmm maar hoe kan je een redirect doen?

Domein naam verwijst dan nog steeds naar de oude..... :(

En op IP gaat ook niet.... het is een shared IP...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

heb je op de oude site webspace?? Zo ja, dan kun je daar gewoon een index.html neerzetten die gewoon de oude site laat zien..

En dan gewoon zelf af en toe proberen of de traceroute bij de nieuwe aankomt en dan gewoon de zooi deleten..

Verwijderd

Ligt aan je oude domein-hoster.

Het is namelijk zo dat er een time-to-life op een ip-adres => url staat. Is standaard 7 dagen. En die 7 dagen blijft hij dus in de cache van de dns-server staat. die hem er over 7 dagen weer uitgooit en de correcte locatie van je site ophaalt.

check maar in een dos-box: nslookup URL
dan krijg je de oude(verkeerde) gegevens terug. Dus leg niet altijd de schult bij de profider omdat jij niet weet hoe het werkt

Verwijderd

Zorg er ook voor dat je oude domeinboer secondary DNS draait voor even (voor paar dagen). Scheelt ook.
Pagina: 1