Er wordt veel te anaal gemod. Serieus, ik vraag me af of de modders gek zijn als er een sfeer heerst waarbij men vooral zit te azen alles naar beneden te modden. Er wordt vooral zeer snel gestrooid met overbodig, off-topic en troll. Vaak zie ik stukken staan waar de schrijver wel even mee bezig is geweest en die volgens mij door een of andere idioot in 3 seconden weg is gemod. Ook heb ik het idee dat er soms persoonlijke politiek wordt bedreven door de modders. Het resultaat is dat veel naar beneden wordt gemod waar je over van mening kunt verschillen, laat staan dat het troep is, en dat ljikt me dan juist aan de lezer om over te beslissen. Vergeleken met Slashdot is deze mentaliteit niet bepaald navenant te noemen. Je moet je wel de ratio lurkers/bijdragers realiseren en zuinig zijn op de laatsten, en van die laatsten lopen er volgens mij veel weg als een groot gedeelte van hun bijdrages weggegooide tijd blijkt te zijn. En waarom iets serieus intikken om het in 3 seconden weggemod te zien worden? Het is natuurlijk aan tweakers.net een bepaalde moddingmentaliteit te kiezen en te promoten, maar ik vind dat men niet goed bezig is als men bijvoorbeeld hier vooral bang lijken te zijn dat iemand, oh wat erg, eens een overgewaarde bijdrage zou hebben. Liever niet natuurlijk. Maar de mentaliteit zou ondersom moeten zijn. Een puntje teveel doet geen kwaad, en is zelfs leuk meegenomen voor de bijdrager (errug heh?), maar een punt te weinig is veel schadelijker. Eigenlijk vind ik het vooral zielig. Die modders dan