Toon posts:

Black outs, freezes bij GeForce 4 64mb MX 440

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij speelt het volgende probleem:

Bij alles krijg ik een complete black out van het scherm, daarna een freeze en rare effecten in browsers en windows. Waarna het weer normaal is, maar het is erg irritant.

Dit is softwarematig, hoop ik, gezien wanneer ik deze freeze heb bijvoorbeeld icoontjes van mijn bureablad ineens zichtbaar zijn in mijn overliggende IE browser.

Ik heb:

W2K. SP 3
alle updates die daarbij horen.
Geforce 4 64mb MX440 met tv out.
Driver: 4.1.0.9
Intel Pentium 4
645E Max series mobo. (sis 645DX chipset).
512 mb
40 gig schijf.
real tech nic
2 extra usb kaartjes.
Voeding is 230volt.

Ik heb de video kaart op 60Hz staat, en op 70Hz geprobeerd hij staat tevens op 1024x768.

Drivers zijn eerst deinstalled voordat ik nieuwe installde.

Sis site met bios drivers is niet online:
zie :

http://download.sis.com/

Kan de drivers van mijn bios niet updaten hierdoor... :(

Op de nvidia site staat geen info over dergelijke freezes... :(
Ik ben nu anderhalf uur verder maar niets heeft geholpen.

HELP!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 22:02 . Reden: ik moest help zetten :P ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 22:01:
[....]
Voeding is 230volt.

[....]
Dat is ie in Nederland altijd, wat is het wattage?

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

persoonlijk zou ik eerst een memtestje draaien, denk persoonlijk aan brak geheugen

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een goede mem test tool ergens?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 22:14 . Reden: eex ]

Verwijderd

Topicstarter
300 watt

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Gebruik de edit knop eens voor de gein, die kun je toch wel vinden na 500+posts :?

edit:
Een betere bijdrage heb ik niet, je edit niet alleen niet> de zoekfunctie is ook onbekend terrein voor je

[ Voor 47% gewijzigd door JdM op 20-03-2003 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Radian schreef op 20 maart 2003 @ 22:15:
Gebruik de edit knop eens voor de gein, die kun je toch wel vinden na 500+posts :?
Dank u voor de geweldige bijdrage, je was een geweldige steun. :(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 22:26 . Reden: Als je dan ook eens een ontopic zou gaan, dan zou je een link geven die ik godverdomme 30 minuten heb zitten zoeken. Heb je geen link, hou dan aub je kop dicht. Je bijdrage is niet eens noembaar, en helpt totaal niet een probleem op te lossen. ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen brak geheugen en de voeding is 300 watt, iemand anders nog andere suggesties? Hardware accel. veranderen wijzigd niets.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 22:36 ]

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.google.com/sea...=UTF-8&oe=UTF-8&q=memtest

die had je toch kunnen vinden...

en ìk vind dat 300watt wat weinig is voor wat je heb staan. 't Kan best zijn dat het "altijd zo" gewerkt heeft, maar 't houd niet over.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan er ook voor zorgen dat mijn background ineens in mijn browser zit? O_o?

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja.

Als jij een spanningsdip op je voeding krijgt dan kan letterlijk alles gebeuren, van bsod's tot beeldschermen die bevriezen tot icoontjes die van mijn part door je optische muis naar buiten schijnen. En hou je ge O_o maar voor je.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx. o.o;

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan hierbij nog maar eens: Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop eens ipv steeds meerder replies na elkaar te plaatsen (en zo ook je topic omhoog te schoppen). En iets minder fel reageren op anderen kan ook geen kwaad :)

Even over je probleem dan; weet je nog wanneer de problemen begonnen zijn (dus bij een installatie van bepaald service pack, of een driver, of een spel etc etc)?

[ Voor 20% gewijzigd door Pollewob op 20-03-2003 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had berichten gewijzigd, kwam er iets te laat achter alleen maar dit probeerde ik op tijd te herstellen. Dat een geheel topic per direct aan het opnieuw posten gewijd moet worden komt in mijn optiek erg kinderachtig over, voornamelijk omdat ik alles heb proberen uitsluiten zodat ik eigenlijk 1 post nodig had...

Terug naar het probleem.

Eerst kaal w2k geinstalleerd. computert 2 weken laten staan, toen adsl gekregen en vandaag dus verder gaan installeren. Echter was het probleem er ineens, iets wat er 2 weken geleden niet was. nog voordat is SP 3 geinstalleerd had. Alles volgens het boekje gedaan, echter mijn bios niet geupdate.

Nog over de voeding : Ik heb een muis met lichies, en een keyboard met lichtjes en die worden niet zwakker dan normaal als mijn scherm zwart word, kortom je merkt niet dat het voeding veel word gebruikt.... Of dat er onvoldoende voeding zou zijn.

Mijn memtest is ok, mijn muis e.d. lichten worden niet zwakker, ik heb geen nieuwe software geinstalleerd, ik heb Hz veranderd en ik heb verschillende resoluties gebruikt. tevens hardware acceleratie uitgezet en aangezet...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 23:03:
Ik had berichten gewijzigd, kwam er iets te laat achter alleen maar dit probeerde ik op tijd te herstellen. Dat een geheel topic per direct aan het opnieuw posten gewijd moet worden komt in mijn optiek erg kinderachtig over, voornamelijk omdat ik alles heb proberen uitsluiten zodat ik eigenlijk 1 post nodig had...

Terug naar het probleem.

Eerst kaal w2k geinstalleerd. computert 2 weken laten staan, toen adsl gekregen en vandaag dus verder gaan installeren. Echter was het probleem er ineens, iets wat er 2 weken geleden niet was. nog voordat is SP 3 geinstalleerd had. Alles volgens het boekje gedaan, echter mijn bios niet geupdate.

Nog over de voeding : Ik heb een muis met lichies, en een keyboard met lichtjes en die worden niet zwakker dan normaal als mijn scherm zwart word, kortom je merkt niet dat het voeding veel word gebruikt.... Of dat er onvoldoende voeding zou zijn.

Mijn memtest is ok, mijn muis e.d. lichten worden niet zwakker, ik heb geen nieuwe software geinstalleerd, ik heb Hz veranderd en ik heb verschillende resoluties gebruikt. tevens hardware acceleratie uitgezet en aangezet...
Dit heeft niets met een oplossing te maken, maar ga er niet zondermeer van uit dat je voeding voldoende sap kan leveren omdat je lampjes niet feller of minder fel gaan schijnen. Bedenk daarbij ook even dat er heel wat apparatuur in je machientje zit dat wel eventjes wat gevoeliger is voor spannings/stroomdalingen...

Lees de voltages (+12, +5 en +3,3) eens uit uit de BIOS of met een of ander tooltje (zoals Motherboard Monitor oid.).

Verwijderd

Topicstarter
+3.3 = 3.30 en 3.30
+5.00 = 5.11 en 5.16
+12 = 11.80 en 11.49

En wanneer het scherm zwart word wijzigd er niets, geen enkele waarde ging omhoog of omlaag.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 23:28 . Reden: Na een tijdje kijken blijft +5.00 op kleine hogere waardes. En de rest blijft eronder ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Ik draai nu een game, en geen last meer. Volt is echter nog steeds het zelfde. Ga ik terug naar MS dan hebbik het weer. En ik hoef maar Alt Tab te doen naar de game en het probleem is afgelopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 00:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de volgende vraag, stel je voor dat ik mijn dvd speler en nog wat irrelevante onderdelen zou uitschakelen. Zou ik hierdoor een resultaat moeten merken in powerlevel's en zou zo duidelijk moeten worden dat het een power probleem is?

Of blijft het probleem toch nog aanwezig, zelfs al schakel ik apparaten uit?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 11:54 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
FirmPete schreef op 20 maart 2003 @ 22:42:
Ja.

Als jij een spanningsdip op je voeding krijgt dan kan letterlijk alles gebeuren, van bsod's tot beeldschermen die bevriezen tot icoontjes die van mijn part door je optische muis naar buiten schijnen. En hou je ge O_o maar voor je.
:+ Roflol :)

Verwijderd

Stel je eens voor dat je het gewoon eens zelf probeert ?
En volgens mij stond hierboven een verhaaltje over een edit-knop, lees die ook nog even door. :{

Eerst even zelf proberen, dat is wat hier van je verwacht wordt... :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.