Drivers gezocht voor modem

Pagina: 1
Acties:

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 15:06
Ben al een paar dagen op zoek naar de drivers voor een Best 5600 modem. Kan ze niet vinden helaas :(

Zijn er eigenlijk standaard drivers voor 56k6 modems, die zouden moeten werken bij vele modems?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
welke chip zit er op het modem? volgens mij is die niet van Best... als je de chip en type weet, kom je wel verder denk ik... dus openschroeven die kast :)

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 15:06
Goede tip! Morgen even kijken, want die pc staat nu nog niet bij mij :)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

toastingnow schreef op 20 maart 2003 @ 21:58:
Ben al een paar dagen op zoek naar de drivers voor een Best 5600 modem. Kan ze niet vinden helaas :(

Zijn er eigenlijk standaard drivers voor 56k6 modems, die zouden moeten werken bij vele modems?
Er zijn standaard drivers voor modems, maar veel fabrikanten gebruiken één of andere zelfgemaakte standaard die weinig hardware kost (=geld) en lossen de rest met software op (de softwaremodems). In zo'n geval heb je dus wel drivers nodig en dan moet je dus even kijken welke chip erop zit!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

modem is altijd een ramp, probeer eens driverguide

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PipoDeClown schreef op 20 maart 2003 @ 22:05:
modem is altijd een ramp, probeer eens driverguide
Valt best mee.

Er zijn maar een paar fabrikanten van modem chips. Je moet gewoon de merk/modelnamen van de modems zelf negeren en kijken naar de controller chip erop.

Die kan in 3 categorieen vallen:
- 'hardware'. Hiervoor kun je dus wel standaarddrivers gebruiken (default 56k6 modem in Windows)
- HCF (Host Controller Function) - zgn controllerless softmodem. Heeft specifieke drivers nodig.
- HSP (Host Signal Processing) - ook al een softmodem. Heeft ook specifieke drivers nodig.

Wederom, die 'specifieke' drivers waar ik het over heb zijn specifiek voor de chip, niet de merk modem.

Zo heb je een stuk minder bomen in het bos :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1