Toon posts:

BIN Branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een behoorlijk groot probleem met het branden van BIN / CUE & ISO files. Wanneer ik er een brand op een lege cd (tdk, nashua) wil dat wel lukken. Mijn probleem zit dan echter in het afspelen. Ik krijg elke keer bij de installatie na ongeveer 2 minuten te hebben geinstalleerd een read error. En dat is nu al 20 keer gebeurd (niet overdreven). Ik heb dus al 20 cd's moeten weggooien waarvan de brandsoftware zegt 'CD succesfully created'.

Ik heb al geprobeerd te branden met Nero 5.5.9.17 fireburner en winoncd. Ook heb ik de image geladen met daemon en geprobeerd te branden maar ook zonder resultaat. Het vreemdste is nog wel dat muziek, films en direct kopieren wel lukt. Ook het branden van ccd met clone cd gaat prima.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft!!

Alvast bedankt

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:50
Misschien op een langzamere snelheid branden :?.

[ Voor 12% gewijzigd door iets op 20-03-2003 21:55 ]

tvw

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:28
heb je die cd's, voordat je ze weggooide, wel getest op een andere computer?
want mischien zijn ze wel goed gebrand, maar heeft je cd-speler kuren?
zou namelijk zonde zijn van de cd's ;)

[edit]
owh jah, ook niet onbelangrijk:
wat voor brander heb je :?

[ Voor 19% gewijzigd door Crash op 20-03-2003 21:56 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:30
Nero werkt fijn voor audio-cd's en samengestelde datacd's. Voor imagefiles gebruik ik het allang niet meer ivm vele problemen (w.o. ook read-errors)

Try Alcohol120%.

Dat is het beste programma voor image-files wat ik tot nu toe tegen ben gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door yohan op 20-03-2003 21:57 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle replies. Ik heb een 20 speed brander van AOpen met just link. Ik heb de cd's idd ook getest op andere pc's. Ik zal eerst eens proberen op een lagere snelheid te branden met alcohol120% maar betwijfel of dit zal helpen :S

Verwijderd

Topicstarter
Met alcohol op 4 speed branden is idd gelukt, tnx hiervoor. Ben nu benieuwd of ik met alcohol ook op hogere snelheid kan branden..

• yohan
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 22:26:
Met alcohol op 4 speed branden is idd gelukt, tnx hiervoor. Ben nu benieuwd of ik met alcohol ook op hogere snelheid kan branden..
:D

Super hé? Op hogere snelheden gaat meestal ook wel goed, wel belangrijk dat je de compu dan ff met rust laat :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Voordat je BIN gaat branden, moet je natuurlijk eerst wel BIN Laden!

Sorry, na het lezen van de topictitel kon ik het gewoon niet laten... :+

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-03 10:42
Ik gebruik Blindwrite om mijn BIN's te branden
ben er zeer tevreden mee
heb ook geen echt grote problemen mee gehad

http://www.blindwrite.com/

Zet wel de writing mode op SAO Cooked
hiermee heb je een groter kans dat het wel werkt
http://help.vso-software..../blindwrite_writemode.htm

succes!

• yohan
sagara schreef op 20 maart 2003 @ 22:39:
Zet wel de writing mode op SAO Cooked
hiermee heb je een groter kans dat het wel werkt
http://help.vso-software..../blindwrite_writemode.htm
Alcohol120% zet al die opties automatisch goed. Experts als jij KUNNEN de opties aanpassen maar voor een leek als mij die het liefst op 'BURN' klikt en zich er verder niet in verdiept is Alcohol120% heavenly _/-\0_

Verwijderd

ik gebruik undisker om bin's en dergelijke op mijn hd uit te pakken, en dus vandaar te installeren. werkt super makkelijk en goed.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 21:24
ik gebruik CDRwin, super goed :)
Pagina: 1