Toon posts:

Asus P2B-F + Intel PIII450 oc-en?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan natuurlijk wel, maar ik hoorde van degene waarvan ik hem gekocht heb dat als ik bv. de interne bus op 112Mhz zet ipv 100, ik de proc. best kan doorfikken. Ik wil best oc-en, maar niet als ik een (behoorlijke) kans bestaat dat ik me processor sloop, want daar heb ik geen geld voor.

Kan ik niet beter de mp. verhogen (nadat ik de proc. heb geunlocked)? Das toch wel nagenoeg veilig als je 't in kleine stappen doet?

Verwijderd

Unlocken kan gewoonweg NIET, dat is 100% onmogelijk ;(
Maar met de FSb kun je zeer eenvoudig overklokken. 112 moet vrijwel altijd lukken.
De processor zal echt niet zomaar doorbranden, zeker niet zolang je het voltage niet verhoogt.
Mocht de 112 toch teveel zijn merk je dat doordat hij crasht, maar daar gaat ie niet kapot van.
Als dat zo is zet je hem gewoon terug op 100 en ga je betere koeling regelen om het nog een keer te proberen ;)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39
Ik heb ook een P2B-F + PIII 450, was 5sec werk en 54mhz winst (112mhz), stelt echt geen fluit voor en gaat volgens mij bijna altijd goed. Ding loopt superstabiel, zit gewoon een retail coolertje van Intel op.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm... ok dan ga ik hem op 112 Mhz intern proberen, maar tis toch niet zo dat alle Intel PIII 450 Mhz processoren gelocked zijn? hoe kom ik erachter dat ie gelocked is? Gewoon proberen jumpertjes te verzetten op me mobo en kijken offie 't pakt?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39
Allemaal gelockt, dus helaas pindakaas.

Flickr | Lego collectie

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Ik heb ook een P2B-F & PIII450@504.
Heb ook de standaard cooler er op zitten, en komt bij zware belasting op een temp van 44 graden.
Wanneer ik mijn extra coolers aanzet, kom ik op een temp van 36 graden.
Nu nog een manier omdat kreng verder te OC-en, maar dan moet ik met het voltage beginnen.
En dat betekend dus pinnen aftapen, en dat ging onlangs al fout :(.

Schrok me het appenzuur, na het verwijderen leek het net of die dood was.
Gelukkig deed hij het de volgendedag weer normaal.
Misschien ook wel jammer, had ik mijn garantie kunnen gebruiken.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus al die overgeklokte PIII450's die ik in de CPU database op http://www.overclockers.com zie staan zijn puur alleen overklokt door de Interne bussnelheid te verhogen naar bv. 133/160 Mhz.? :(

Nou dan ga ik maar eens me interne bus op 112Mhz zetten en kijken offie 't dan ook doet... tnx anyway!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Wedden dat dat cpu-tje dat ook aan kan, die van mij wel iig :)

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk :D Ik zit nu op 504Mhz :)

Maar nou wil ik me temperatuur nog weten. Ik kan in Sisoft's Sandra bij me Mainboard Information me Board Temperature aflezen, dies 25 graden, heb ik daar wat aan? 't leek me érg weinig, dus ik vroeg me af of 't dan mogelijk is om de interne bus nog meer te verhogen? (dan wordt 't geloof ik ook gevaarlijk voor je asp enz.? ofniet?) :?:?

Verwijderd

Topicstarter
jzs, kom eens op mensen:( kan die fsb nog hoger dan 112Mhz ofniet?:?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Bij mij niet, PC (W2k) start helemaal niet op.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan 't wel op 133Mhz proberen? Of sloop ik dan iets??

• Diamon

Diamon

The Weird One

Je kunt het proberen, maar hij zal niet opstarten, en alleen maar zenuwachtig piepen.

And The Only One

Verwijderd

>:) jongens jongens... echte tweakers.... het is niet altijd mogelijk ... maar ik heb het voormekaar gekregen een P3-450 met asus p2b op 600mhz :9 te krijgen door hem op 133mhz bus te gooien.(Stabiel werkend)

Ik moest echter wel opassen welk geheugen ik gebruikte want bij somige rammetjes deed hij dus niks en bleef hij piepen. dus 133mhz geheugen of gewoon goede kwaliteit 100mhz is vereist anders lukt het nooit!! ooh ja... en je vga kaart moet de ietsje hogere bussnelheid aankunnen.. .ik had een asus tnt2 3800 pure...

Greetz....

-------------------------
:+

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kameraad van mij heeft z'n PIII-450 op 120FSB lopen dus ~540Mhz.

hoger als 112 kan dus wel degelijk, moet je oo een beetje mazzel hebben met cpu en andere componenten natuurlijk..

BTW hij wil er van af dus als er nog mensen zijn die intresse hebben...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Een vriend van me heeft exact dezelfde combinatie (P2B-F + P3 450) en die heeft zijn FSB nu op 124 staan en het werkt perfect.

Hij word overigens wel wat warmer dan normaal, maar hij heeft er dan ook een Alpha cooler op zitten.

Verwijderd

Hoi, kan iemand mij dan vertellen hoe ik de fsb van een p2b hoger dan 112 krijg ? De tabellen in mijn MB manual gaan maar tot 112 en op de asus website kan ik ook al niets vinden :(

bij mij draait een p3-500 rock stable op 112 MHZ bus (dus op 560MHz) maar ik zou dus wel eens een stapje hoger willen proberen :)

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

beun (toepasselijke naam:)), probeer www.asus.com eens?:?

Motor-Forum.nl

Verwijderd

ja DUUUUUUUHHHH duderuud :( |:( :( |:( dat zegt ik net, doar hep ik al gekeken !!! Stuur anders ff het COMPLETE url op als jij het zoveel beter weet >:)

Nee ? kan je het niet vinden ? dat dacht ik al :r :r :r Iemand anders misschien ? iemand met een wat hoger IQ dan duderuud, dat moet toch niet moeilijk zijn *D

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Beunhaas: hier heb je je complete url

Zoek je P2B versie ff op, en kies de manual die erbij hoort.

En anders kan je hier ook kijken. Kie het juiste model bij de BX-sectie. Op de pagina die je dan krijgt zie je JUMPER links in de menubalk staan.

Duderuud had wel een beetje gelijk hoor. Dit staat gewoon op de Asus-site, en iets moeilijks hoef je er echt niet voor te doen:
www.asus.com -> products -> motherboards -> slot 1 -> Kies type. Volgende keer beter opletten, en dan pas gaan kankeren :(

Verwijderd

Topicstarter
ok... nou ga ik hem gewoon hoger proberen dan 112Mhz, maar ik d8 toch echt dat in de tabel hoger dan 112Mhz alleen 133Mhz stond (probeer ik ook wel), al zou ik liever eerder een tussenstap proberen...

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Volgens mijn handleiding heb je ook: 115/120/124 standen. Die 115 en 120 resulteren trouwens in behoorlijk hoge PCI-bus snelheden. Bij 124 kan je kiezen uit twee verschillende. Als 120 het niet doet zuo ik voor de zekerheid de 124 even poberen met de lage PCI-bus. You never know:9

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie 't in de handleiding die ik van Internet heb gehaald, ik ga het over 10 minuten proberen... :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

ik heb de handleiding van de AsusP2B-F van internet gehaald en daarin staat dat de interne bussnelheid met behulp van 4 (FS0t/mFS3) wordt ingesteld, maar op mijn moederbord zitten er maar 3 en in 't tabelletje kun je alleen 112Mhz en 133Mhz instellen.
In 133Mhz boot ie wel (op dus 600Mhz), maar is érg vaag, want hij telt 't geheugen start door, geeft zelfs 1e windows scherm en gaat laden, dan bij 't eerste DOS-scherm tussendoor springt ie naar dos, iemand een idee hoe de 133Mhz interne bus dat kan veroorzaken??

• Diamon

Diamon

The Weird One

Kunnen jullie dan effe zeggen wat voor overige harware hebben.
Merk hd/type, videokaart en wat voor videokaart.

Ik kom niet hoger dan 504 Mhz (112 FSB) :(

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom dus ook niet op 133Mhz, maar kan nix ertussen proberen... (zie hierboven!)

Ik heb Hercules ProphetII (oem), een pci netwerkkaartje (Realtek) en een pci Sounblaster 128

Verwijderd

Bij mij draait ie perfect op 600 MHz.
(4,5 x 133MHz)
Als ik jou was zou ik hem ook gewoon op 133 MHZ zetten, want wat moet je nou met 50 MHz meer??? 150 MHz is nog te doen!
ps heb wel 3 xtra fans aan de zijkant van mijn pc ( cpu is gem 27 graden)
nou dus gewoon doen
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Quote:

'Ik kom dus ook niet op 133Mhz, maar kan nix ertussen proberen... (zie hierboven!)'

Ligt dit alleen aan 't geheugen? Want de pci-bus is geloof ik zelfs lager op 133Mhz dan op 112Mhz... :?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Niemand die reageerd.
Ps. welke serie hebben jullie van de CPU

And The Only One

Verwijderd

Jahaaaaaa..... het ligt aan alles... zo te horen (hij start op enzo) kun je makkelijk die snelheid halen (met 133mhz bus). De dingen die je nu moet regelen zijn:<BR><BR>
- als het mobo dat kan of jij het kunt: voltage verhogen met 0,1 fo 0,2 volt;<BR><BR>
- Goede koeling regelen (dure koeler; maar als het gewoon de Intel koeler is dan laat die maar zitten, hij is best goed);
<BR>
- geheugen dat 133 mhz bus trekt (dure PC100 of redelijke (niet de goedkoopste!!!) PC133;
<BR>

Als het dan niet lukt kan je processor het niet; punt uit.
Pagina: 1