Importeren laptop, waar op letten!??

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:39
Goedendag allemaal,

In mijn zoektocht van de afgelopen maanden naar de in mijn ogen perfecte laptop, heb ik mijn oog al 3 maanden laten vallen op een laptop van Fujitsu, waar ik dan ook (zover ik op de plaatjes kan zien) verkocht van ben.

De eisen die ik had waren duidelijk

* Qua afmetingen niet te groot
* Qua gewicht +- 1,5KG
* Qua accu (met eventule extra accus) tot min 10 uur
* Qua warmte, een laptop die niet van je schoot af brandt

Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Fujitsu P2120
Een laptop waarop je GEEN supergave 3D spellen kan spelen (doe ik nooit)
Maar een laptop die je als gewone laptop kan gebruiken.

Heeft iemand nog tips informatie ervaring rondom de invoering van zoiets naar Nederland. Zijn er dingen die je vooraf moet weten/ regelen. Importeren van cdtjes doe ik wel es maar dit is een stuk duurder (ik heb internatinale garantie, dus dat is al geregeld)

Gabriel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zoeck eens in topics over het bestellen van producten in het buitenland. Daar staat HEEEEEL veel in.

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 12:21
Layout van toetsenbord kan nog wel eens verschillen per land.

This message was sent from a galaxy far, far away.

• Gabriel_Knight
layout toetsenbord, hmmmm daar heb ik wel wat aan, bedankt

Gabriel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En wat dacht je van de stroomkabel. Kan ook verschillen.

en voor de TS, lees de FAQ eens, dan zie je dat groeten onder posts niet gewenst is.

• Gabriel_Knight
Ik vind het nogal onbeschoft staan om niet mijn naam onder een antwoord te zetten, maar inderdaad het staat in de regels, dus zal ik dat (proberen) te vermijden.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Terw_Dan schreef op 20 maart 2003 @ 22:24:
En wat dacht je van de stroomkabel. Kan ook verschillen.

en voor de TS, lees de FAQ eens, dan zie je dat groeten onder posts niet gewenst is.
Sorry maar ik zie nergens groeten onder zijn post staan 8)7
En de stroomkabel kan niet anders zijn, hooguit de plug die eraan zit. Lijkt me sterk, maar als dat zo is, dan kun je een tooltje daarvoor kopen.

[This is what you get when you mess with us]

• Gabriel_Knight
Heb net even naar de stroomkabel en aansluitmogelijkheden gekeken, en daarvoor hoef ik alleen een simpele stroomkabel te kopen (adapter is 110 en 220, schakeld automatisch om)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ruzor schreef op 20 maart 2003 @ 22:33:
[...]

Stinkhippie in "Importeren laptop, waar op letten!??"
En de stroomkabel kan niet anders zijn, hooguit de plug die eraan zit. Lijkt me sterk, maar als dat zo is, dan kun je een tooltje daarvoor kopen.
En heb je welleens gehoord van 110 V :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ruzor schreef op 20 maart 2003 @ 22:33:
[...]

Hij bedoelt de adapter die je in het net plugt, die kan we eens verschillen bij sommige landen.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik denk dat het best meevalt met de verschillen.
Ik zie niet waar je hem vandaan wilt importeren, maar ik denk Amerika?
Waarschijnlijk is het dan alleen de voeding waar je op moet letten. ToBo layout is wel goed dacht ik.
Het geinstalleerde OS met eventuele software moet niet echt problemen geven denk ik, maar of licenties ook internationaal zijn weet ik niet.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Die 110 volt ligt niet aan de kabel zelf, maar ik denk aan de adapter (sorry, verkeerde benaming) of niet dan?

Verwijderd

Beekforel schreef op 20 maart 2003 @ 22:39:
Ik denk dat het best meevalt met de verschillen.
Ik zie niet waar je hem vandaan wilt importeren, maar ik denk Amerika?
Waarschijnlijk is het dan alleen de voeding waar je op moet letten. ToBo layout is wel goed dacht ik.
Het geinstalleerde OS met eventuele software moet niet echt problemen geven denk ik, maar of licenties ook internationaal zijn weet ik niet.
Alstie hier een desktop heeft kan hij toch gewoon ff format c doen en met de cd die hij voor die desktop gebruikt heeft die laptop installen?

• Gabriel_Knight
Ik importteer em uit amerika ja.
Mijn probleem is momenteel dat de fabrikant zo'n dealtje met microsoft heeft, dat ze op elke pc een oem versie van windows XP verplicht leveren. Tja en ik wil een nederlandse versie, dus van mij mag die troep eraf (scheelt weer 100 dollar) maar helaas dat werkt niet (misschien valt er wat te regelen)

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Hoe ben je precies van plan om deze laptop te importeren?

In Amerika kost de Toshiba Portege 2010 rond dee 2000 dollar, hier rond de 3000 euro. Absurd gewoon... (waar komt het eigenlijk door?)

Dus ben eigenlijk wel geinteresseerd hoe ik dat ding in de VS kan aanschaffen.

• Gabriel_Knight
Ga op Internet es een paar weken rondneuzen naar wat bedrijven in wat forums, en zo kom je er vanzelf achter wat voor bedrijven een goede naam hebben, en welke niet.

Daarna gewoon bestellen.
Ik bestel bij laptopinc.com waar veel internationale klanten goede verhalen over schrijven.
Je betaalt dan nog wel $120,- aan verzend en verzekeringskosten + bij de douane 19% btw, maar dan heb je em wel in 3-5 dagen in huis.

Garantie is soms wel problematisch, maar aangezien die laptop die ik wel hebben NOOIT naar europa zal komen volgens de fabrikant, MOET ik wel importeren, wat ik ook geen ramp vindt.

Verwijderd

Nu je toch nog niets gekocht hebt .........
http://www.gateway.com/home/prod/hm_ptb_450.shtml

:9 :9

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Zo'n Intel Centrino is echt vet relaxed gek!!! Een 1,5 GHz zou net zo snel zijn als de Intel pentium4-m op 2,2 GHz. Ik zit zelf op de nieuwe Sony VAIO Z1 te geilen.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/250x250/PCGZ1A.jpg

* Qua afmetingen niet te groot | Supercompact met strak design
* Qua gewicht +- 1,5KG | ongeveer 2 KG
* Qua accu (met eventule extra accus) tot min 10 uur | Tot 6 uur standaard/grote capaciteits battery wel tot 13 uur!!
* Qua warmte, een laptop die niet van je schoot af brandt | Geen idee

[ Voor 29% gewijzigd door Alpha-sphere op 21-03-2003 23:53 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:32
Yep al die centrino's zijn mooi. Ikzelf zit te azen op een Fujitsu S2010. Jammer dat die webshop van fujitsu alleen naar de VS verscheept :/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

heb al een beetje nagedacht hoe het met de garantie zit als je de laptop in de VS koopt?

Verwijderd

Heb zelf goedkoop een laptop uit de VS gehaald via ebay. Tweedehands Sony Vaio (p3 1.2, 40gb, 768mb, 15.1" sxga) voor totaal 1100 euro. Er zitten wat kleine krasjes op de bovenkant, maar dat stond al in de veiling genoemd.

Wat punten die je in de gaten moet houden:
- de 19% btw die de douane er overheen gooit
- het voltage van je adapter, maar dat was in orde zag ik
- de tv-out van je laptop i.v.m. ntsc/pal
- de garantie natuurlijk, die zal hier niet gelden

• liberque
  • Laatst online: 08-08 11:25

liberque

Vrijzinnig!

Je moet vragen of ze hem willen versturen als "cadeau" en dat goed willen aangeven. Heb je de minste kans dat de doane er nog een paar 100 euro bovenop gooit.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Pagina: 1