Toon posts:

ADSL - Abonnementen - te weinig info

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet uit welke ADSL-variant ik moet pakken. Mijn moeder en de rest van de familie moeten eerst een goed overzicht zien. Ik heb al geprobeert, maar http://mkon niet alle informatie vinden.
De lege vakken moet ik duz nog invullen. Ik heb er screenshots van gemaakt en hoop dat het er een beetje duidelijk uitziet.
Als je zegt van ooo daar weet ik het antwoord op kun je het dan noteren als:
A4=adsl-modem gratis (gwn maar een voorbeeld)

hier komt hij:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cenoatsra/4L.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/4P.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cenoatsra/18L.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/18P.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/20L.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/20P.JPG

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij kunnen helpen, want de providers zelf sturen maar weinig terug. Ook is de maart-actie bijna afgelopen want het is alweer bijna mei. Dus er zit wel haast achter.

Ik wil G*D van mijn telefoonlijntje afzijn :r
Alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 09:51 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45

Smarron

The bend

Ik mis TweakDSL en Cistron al.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 15:05
Kijk eens op www.adslmetacrawler.com

Daar staat alle info die je nu in je excel-sheet hebt

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Alle lege velden in je tabel wat betreft 'Solcon' zijn terug te vinden op www.solcon.nl

Overigens zou ik een provider zonder datalimiet zeker aanraden. €4,20 voor elke gig boven de maandelijkse 5 (waar ik het komende jaar aan vast zit) is zeker geen pretje :(

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 21:44:

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij kunnen helpen, want de providers zelf sturen maar weinig terug. Ook is de maart-actie bijna afgelopen want het is alweer bijna mei. Dus er zit wel haast achter.

Ik wil G*D van mijn telefoonlijntje afzijn :r
Alvast bedankt
volgens mij is het bijna april hor? maar ja :+

Ps. Ik heb hele goede ervaringen met xs4all. Alleen ik heb het niet op lite abbo's en aangezien er niet bij staat wat je er mee gaat doen :S

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:28
*kuch* mooie titel... *kuch*

abbonomenten... = abonnementen

...

Verwijderd

Topicstarter
Ja Jordy die heb ik ook van www.adslmetacrawler.com af, maar ze zeggen zelf dat ze er niet alle abbo's er neerzetten omdat het dan te onoverzichtelijk wordt. Dit is echter alles wat mogelijk is bij ons via KPN en wat andere mooie acties. HetNet enzo staan gwn niet op hun site en dat willen ze ook niet. Heb hun gemailt namelijk.

En Smarron TweakDSL en Cistron kenne we hier niet krijgen als het goed is.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Mja, titelfix :D

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 21:52:
Ja Jordy die heb ik ook van www.adslmetacrawler.com af, maar ze zeggen zelf dat ze er niet alle abbo's er neerzetten omdat het dan te onoverzichtelijk wordt. Dit is echter alles wat mogelijk is bij ons via KPN en wat andere mooie acties. HetNet enzo staan gwn niet op hun site en dat willen ze ook niet. Heb hun gemailt namelijk.

En Smarron TweakDSL en Cistron kenne we hier niet krijgen als het goed is.
Als je Demon Adsl via BBned kan krijgen dan kan je alle providers krijgen die gebruik maken van BBned.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 22:02 . Reden: Nick verwijderd...... ]

Verwijderd

Topicstarter
Ooo dan zal ik dat ook maar ins op gaan zoeken van BBNed. En jongens sorry van mijn slechte taalgebruik en verstand (zie abbonomenten en mei) :o

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
ik denk dat het ook verstandig is om hier eens te kijken: http://www.providerenquete.nl/
dan kun je lezen hoe gebruikers de snelheid ervaren en de klantenservice en dergelijke

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Eigenlijk zou ik dit topic moeten sluiten. Alle info is wel te vinden op het web, als je maar goed zoekt.
Ik laat hem open, en wel omdat wel te zien is dat je zelf goed research gedaan hebt. En dan kan een topic als dit wel in princiepe :)

1 dingetje waar ik me wel aan stoor: De grootte van je pics. Zou je deze kleiner willen maken, en dan met een linkje naar het origineel? Doe je zo:

code:
1
[url=http://urlnaarpic][img]http://urlnaarpic[/img][/url]

• Da_Jackal
Dat is nieuw voor me, dat adslmetacrawler niet alle providers neerzet. Maar ik denk dat je de beste abo's al in je lijstje hebt staan.

Misschien nog 1 tip: Ik zag op de abnamro site dat je korting krijgt op een adsl abo bij Planet Internet. Ik weet niet of je een rekening hebt bij abn-amro, maar ik vermeld 't toch maar ff. Zie http://www.abnamro.nl/nl/extra/campagne3/introductie

• Smarron
  • Laatst online: 22:45

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 21:58:
Ooo dan zal ik dat ook maar ins op gaan zoeken van BBNed. En jongens sorry van mijn slechte taalgebruik en verstand (zie abbonomenten en mei) :o
En dus ook Cistron en TweakDSL :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even de plaatjes aanpassen en verder gaan zoeken.
Nog iets: Ik wil niet zo gebonden zijn aan een datalimiet.
Ken ik dan het beste Fair Use Policy pakken of dan toch maar 2 GB.
Ik vind FUP maar een vaag begrip.

Verwijderd

Topicstarter
Cistron en TweakDSL vindt ons moeder te duur. Ze wil niet rond de 50 € zitten duz die vallen al af.

edit:
Oeps sorry voor de dubbele post
Cutebritney schreef op 20 maart 2003 @ 22:10:
Eigenlijk zou ik dit topic moeten sluiten. Alle info is wel te vinden op het web, als je maar goed zoekt.
Ik laat hem open, en wel omdat wel te zien is dat je zelf goed research gedaan hebt. En dan kan een topic als dit wel in princiepe :)

1 dingetje waar ik me wel aan stoor: De grootte van je pics. Zou je deze kleiner willen maken, en dan met een linkje naar het origineel? Doe je zo:

code:
1
[url=http://urlnaarpic][img]http://urlnaarpic[/img][/url]
Dit lijkt mij echter geen goed idee. Ik heb het geprobeert, maar het lastige is als je op de link klikt dat hij maar 1 deel van het totale plaatje opent. Het schema bestaat namelijk uit 6 plaatjes. Dan is de eerste post wel een beetje lastig maar ik denk het meest overzichtelijk.

Ik ga even kijken of ik al bericht heb gekregen van de providers :)
DSL is beschikbaar in uw regio

U kunt desgewenst op dezelfde lijn (analoog of ISDN 2) ook de spraakdiensten van KPN Telecom behouden. Oftewel, linesharing is mogelijk in uw regio.

Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gereed is voor DSL.

Bent u geinteresseerd in de zakelijke DSL oplossingen van bbned ? Neem dan contact met ons op.

Bent u particulier en geinteresseerd in DSL oplossingen speciaal voor consumenten ? Neem dan contact op met een service provider die aangesloten is op het DSL netwerk van bbned aangezien bbned niet direct levert aan consumenten maar via providers.

Aan de gegevens in deze postcode tool kunnen geen rechten worden ontleend
Betekent dit dat alleen voor bedrijven bij ons beschikbaaar is en niet voor particulieren.

Heb al een paar dingen opgezocht

D2=ADSL Surfen
E2=ADSL Lite 256/64
H2=Connect 256/64
I2=ADSL Light 256/64
J2=ADSL Lite 256/64

Weinig nut maja, ben ff buiten roken en ga zo wer verder met replyen :P

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 10:09 ]

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik vond um zo leeg :D
Fiberworld mag niet ontbreken

Fiberworld

Lite 256/64 32,95 euro p/m
Basic 768/128 49,75 euro p/m
Extra 1536/256 79,95 euro p/m

Maart aanbieding:
Gratis modem en geen aansluitkosten

Datalimiet:
Fair use policy

Servers toegestaan:
Ja

POP Adressen:
5

Aantal MB mailbox:
20

MB homepage:
20

Contractduur:
1 jaar

Opzegtermijn:
1 maand

Aantal ip adressen:
1 statisch

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_DD op 21-03-2003 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat betekent trouwens DNS mogelijkheid en heb je daar wat aan?
En ken ik nu het beste FUP pakken of toch maar 2 GB?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 19:57
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 21:52:
Ja Jordy die heb ik ook van www.adslmetacrawler.com af, maar ze zeggen zelf dat ze er niet alle abbo's er neerzetten omdat het dan te onoverzichtelijk wordt.
Wat dacht je van: "omdat niet alle ISPs bereid zijn de idioot hoge tarieven te betalen die vermelding op ADSLmetacrawler kost"?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 19:57
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 10:22:
Je verwacht toch niet dat wij dat voor je kunnen beantwoorden? Hoe moeten wij weten wat het gebruikspatroon van jou en je familie is?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 10:22:
Wat betekent trouwens DNS mogelijkheid en heb je daar wat aan?
Kijk eerst eens wat het betekent (Search/Google) :P Tip: Domain Name
Met fair use kun je een stuk verder komen dan die 2GB, je moet het alleen niet op spitsuur doen :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt voor de informatie ik ga nu pauze 'vieren' en dan zoek ik nu nog wel verder.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zouden jullie mij trouwens aanraden, wat voor een abbonoment uit de bovengenoemde.
Ik wil ook af en toe een filmpje ofzo downloaden en dan heb je maar weinig aan 1 of 2 GB voor de rest van de maand.
Kan ik dan beter FUP pakken en dan alleen maar s'avonds downloaden.
Graag jullie advies en ervaringen over dat datalimiet, wat ik dan het beste kan pakken.
Ik bedoel hiermee waar ik de meeste vrijheid heb.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 19:50:
Wat zouden jullie mij trouwens aanraden, wat voor een abbonoment uit de bovengenoemde.
Ik wil ook af en toe een filmpje ofzo downloaden en dan heb je maar weinig aan 1 of 2 GB voor de rest van de maand.
Kan ik dan beter FUP pakken en dan alleen maar s'avonds downloaden.
Graag jullie advies en ervaringen over dat datalimiet, wat ik dan het beste kan pakken.
Ik bedoel hiermee waar ik de meeste vrijheid heb.
Als je af en toe een film wilt downloaden heb je, lijkt me, niet genoeg aan 2GB per maand, aangezien je daar met normaal surfen ook vrij snel aan komt.

Overigens:
> Kan ik dan beter FUP pakken en dan alleen maar s'avonds downloaden.
Juist NIET 's avonds downloaden werd er bedoeld. ;)
's avonds is de netwerkbelasting al vrij zwaar enzo.. ;)

Wat voor jouw van belang is: Wat houd de FUP van de verschillende providers in de praktijk nou in? Ik gok zelf dat dat meestal wel boven de 2GB zit, alhoewel ik er geen enkele ervaring mee heb of dingen over heb gelezen.
Wil je niet voor een verrasing staan, dan kun je het best een profider nemen met een duidelijke datalimiet, maar wat een laag bedrag vraagt per extra GB. 5 euro per GB is namelijk vind ik wel erg veel. :o

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn duz een paar kanshebbers als ik naar FUP kijk.
HCCNET
TISCALLI
ZON
FIBERWORLD
FREELER

Welke zouden jullie pakken?
Kunnen jullie snel antwoord geven, want moeders wil het morgen al bestalllen en de maand zit er bijna op!!!!
En als die actie voorbij is wil ze het nietmeer bestellen.
DUs alstublieft jullie hulp.
Ik wil af en toe een film downloaden en een albumpje.
Een eigen site zou ook wel meegenomen zijn.

Dit komt misschien allemaal zijkerig over maar ik wil gwn niet de kat in de zak kopen. Daarom valt FREELER eigenlijk ook af, omdat je daar 2 jaar aan vast zit, maar als daar goede ervaringen over zijn dan natuurlijk weer niet.

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij zouden willen helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 20:03:
Er zijn duz een paar kanshebbers als ik naar FUP kijk.
HCCNET
TISCALLI
ZON
FIBERWORLD
FREELER

Welke zouden jullie pakken?
Kunnen jullie snel antwoord geven, want moeders wil het morgen al bestalllen en de maand zit er bijna op!!!!
En als die actie voorbij is wil ze het nietmeer bestellen.
DUs alstublieft jullie hulp.
Ik wil af en toe een film downloaden en een albumpje.
Een eigen site zou ook wel meegenomen zijn.

Dit komt misschien allemaal zijkerig over maar ik wil gwn niet de kat in de zak kopen. Daarom valt FREELER eigenlijk ook af, omdat je daar 2 jaar aan vast zit, maar als daar goede ervaringen over zijn dan natuurlijk weer niet.

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij zouden willen helpen.
komt inderdaad nu wel HEEL zeikerig over ja

• Da_Jackal
Ik zou HCCnet pakken. Een paar vrienden hebben dat en zijn er heel tevreden over. Ze downloaden films, mp3s, iso's met 't goedkoopste abbo en hebben nog nooit iets gehoord. The choice is yours.

Verwijderd

offtopic:
Als je *.gif als afbeeldingsformaat kiest voor je overzicht, komt het er ongetwijfeld minder distorted uit te zien

• Prulleman
  • Laatst online: 22:54
Er zijn echt geen providers die in de spitsuren gaan kijken wie de verbinding vol belast, dat is nl. normaal. Ze kijken misschien wel eens een keer naar het totale dataverkeer van een week/maand, maar dus echt niet van een uurtje in de spits.

Strava

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Één probleempje van HCC-net is dat je lid moet zijn van de HCC, wat je weer zo'n 40 euro per jaar (?) extra kost.
Mijn ouders hebben Zon ADSL lite, en die bevalt ook prima. Ik denk zowieso dat er niet zoveel verschil zit in de providers met FUP. Als je Zon Family kan gebruiken (maakt gebruik van Versatel ipv KPN) zou ik die doen, dan heb je 512/256 voor €34 ipv 256/64 voor €32,95

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ga beslist voor een FUP-provider want 1-5GB is echt niets als je echt het internet 'ondekt'.

Zonnet heeft een aardige aanbieding als je het mij vraagt :
- gratis aanlsuitkosten en USB abbonement
- Basic-ADSL snelheden voor de prijs van een ADSL-Lite Abbonement (728/128)
(als je aan films downloaden denkt dan is dat _zeker_ belangrijk)

Dus geen extre kosten in het begin en voor 30-35 euro per maand ben je klaar.

Als je af en toe een film wil downloaden dan zal je wel een goede nieuwsserver moeten hebben. Of Zon die heeft weet ik niet.
Voor 10$ per maand kan je wel een abbo nemen op een externe nieuwsserver zoals Astraweb (www.astraweb.com) maar je moet wel een creditcard hebben om te betalen.

XS4ALL heeft een van de betere nieuwsservers (Chello is te beroerd voor woorden de laatste tijd).
Maar die heeft geen FUP bij het Lite abbonement. Dan krijg je gelijk het Basic - ADSL abbonement met FUP (wel met ethernet modem voor eenmalig 69 euro) maar wel a 50 euro per maand.
Ik weet niet of geld geen probleem is maar voor 20 euro extra per maand heb je echt heel wat meer. In nieuwsservers staan genoeg dingen.
Voor 20 euro zou ik de nieuwsserver niet meer willen missen. 8)

Je moet kijken wat je voor je geld terugkrijgt en niet wat het je kost.

[ Voor 4% gewijzigd door -=bas=- op 25-03-2003 00:33 ]

Senile! Senile Oekaki

• RgR
  • Laatst online: 00:33

RgR

Overweeg om in die tabel ook een rij met opzegtermijnen erbij te zetten. Van planet internet is die bijvoorbeeld 1 jaar! Echt, dit geldt niet alleen het eerste jaar. Als je van plan bent om de komende x jaar op hetzelfde adres te blijven wonen is er niks aan de hand, maar als je bijvoorbeeld gaat verhuizen (en je dat niet een jaar van tevoren voorzien had) heb je een groot probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank dat ik gwn voor tiscalli ga dan. Dan heb ik nog korting op het ethernet-modem
Niemand die Ticalli slecht vind?

Verwijderd

Topicstarter
Zij jullie het eens met mijn keuze?

Dat jij haast hebt, is geen reden om je topic binnen 24 uur te kicken.

[ Voor 59% gewijzigd door intoxicated op 25-03-2003 19:29 ]

• Prulleman
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 19:25:
Zij jullie het eens met mijn keuze?
Ikke niet :P

Je zult toch echt zelf moeten beslissen...

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou jij dan voor gaan Prulleman?
Van 'ikke niet' wordt ik niet veel rijker,
als je snapt wat ik bedoel :p

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 13:10
rutgerlouwerse schreef op 25 March 2003 @ 00:45:
Overweeg om in die tabel ook een rij met opzegtermijnen erbij te zetten. Van planet internet is die bijvoorbeeld 1 jaar! Echt, dit geldt niet alleen het eerste jaar. Als je van plan bent om de komende x jaar op hetzelfde adres te blijven wonen is er niks aan de hand, maar als je bijvoorbeeld gaat verhuizen (en je dat niet een jaar van tevoren voorzien had) heb je een groot probleem...
Dat is niet helemaal waar. Het is namelijk mogelijk om bij planet de aanvraag zo te doen dat na je eerste contractjaar je contract telkens met 1 maand verlengd wordt. Waardoor je opzegging ongeveer een maand duurt.

[mierenneukmodus]
De opzegtermijn van planet is 1 maand, maar als je de aanvraag zo hebt gedaan dat je contract telkens met dezelfde termijn (1 jaar dus) wordt verlengd moet je toch echt eerst wachten totdat je contracttermijn is afgelopen. Dus als jij 1 juni hebt aangevraagd en een jaar later (ergens in mei) besluit je dat je ervan af wilt, dan duurt het helaas wel dus nog een jaar.
[/mierenneukmodus]

Advies aan de TS, een internet provider die zal je kiezen naar de eisen die je zelf stelt. Het heeft dus eigenlijk totaal geen nut om te vragen wat iemand anders zou kiezen. Wat misschien beter had geweest is eerst kijken over welke providers de meeste positieve reacties zijn (via GoT en providerenquete e.d) En dan je keuze maken. Ik zou als eerste namelijk zeggen neem cistron, maar dat is te duur voor jou, dus dat valt af. Dan zon family, als dat niet te krijgen is bij jou valt dat ook af. Op deze manier kunnen we dus wel een leuke lijst met providers opstellen, maar ik denk niet dat we je er erg mee helpen.

Maar kijk even rond naar de reacties die over jouw provider (die je dus net gekozen hebt) te vinden zijn op internet

http://search.gathering.t...ata%5BxFILTERS%5D=XF4---A
http://www.providerenquete.nl/enqresq.htm

[ Voor 12% gewijzigd door MagicTempest op 25-03-2003 23:03 ]

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zie geen slechte ervaringen, duz ik pak gwn Tiscalli :p
Tis iig beter als dat k*tmodempje wat ik nu heb :)
Ook bedankt voor jullie geduld en hulp
Pagina: 1