Toon posts:

Netwerk met Draytec werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's die ik wil aansluiten op de router.
Het aansluiten van PC 1 gaat goed, die geef ik het ip 192.168.1.11 en het standaard gateway 192.168.1.1. Nu kan ik hierop internetten

Echter, wanneer ik PC 2 aanluit met het ip 192.168.1.12 en het standaard gateway 192.168.1.1 dan werken beide PC's niet meer!
Ook krijg ik een foutmelding op PC 1: "IP-adesconflict"

Ik vul voor beide PC's een ander MAC adres in, wat ik verkrijg via "ipconfig /all"
Ik gebruik de Draytec Web Configurator

Het de router ook al gereset.

Edit: Ik heb Chello

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 22:57 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij hoef je nix te doen met je mac-adressen. Ik zou zorgen dat de router de ip-adressen uitdeelt (dhcp), waarschijnlijk is dan het hele probleem opgelost.

Succes, en mocht je nog vragen hebben laat het dan weten :)

Verwijderd

zet beide pc's eens op DHCP.
dus het automatisch verkrijgen van de IP adressen.
Dat zou wel moeten helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 22:24 . Reden: voegt weinig waarde toe aan bovenstaan bericht ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
en effe voor de zekerheid, je hebt toch niet 1 pc in de uplink poort geplugd he?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 22:24:
zet beide pc's eens op DHCP.
dus het automatisch verkrijgen van de IP adressen.
Dat zou wel moeten helpen.
Ik heb DHPC aan staan.

Wat ik denk is dat ik 1 MAC adres moet hebben voor beide PC's, kan dat het niet zijn?

• schwarzenegger
nee elke netwerkkaart heeft zijn (haar) eigen mac-adres. Je moet gewoon de router voor dhcp laten spelen, dan heb je geen probleem.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je moet dat MAC adres gewoon helemaal laten vallen; vergeten. Je hoeft daar niets mee te doen. Zet op de Draytek de DHCP server aan en stel de clients in op DHCP dan zou alles al moeten werken

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 20 March 2003 @ 22:54:
Je moet dat MAC adres gewoon helemaal laten vallen; vergeten. Je hoeft daar niets mee te doen. Zet op de Draytek de DHCP server aan en stel de clients in op DHCP dan zou alles al moeten werken
Dat gaat niet. Als ik geen MAC adres invul krijg ik zelfs op PC 1 geen internet.

• schwarzenegger
dan staan je instellingen niet goed als het niet werkt zonder dhcp
even de router resetten en je pc instellen dat hij de standaardgateway zoekt en dat hij een ip-adres krijgt toegewezen.

misschien heb je hier iets aan: http://www.xs4all.nl/help...sl/vigor/2200e/index.html

[ Voor 23% gewijzigd door schwarzenegger op 20-03-2003 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:

De eerste PC krijgt netjes een IP toegewezen van de DHPC client.
Maar de tweede PC NIET! Bij het command "ipconfig /renew" krijg ik het antwoord: de DHPC client kan geen ip krijgen omdat deze al in gebruik is" (ongeveer)

Wat ook heel raar is: wanneer ik alles goed heb ingesteld op PC 1 en dan PC 2 ga instellen werkt het niet (dat wisten we) Maar als ik dan weer naar PC 1 ga werkt die opeens ook niet meer. Als ik nu kijk bij het MAC adres op PC 1, zie ik dat van PC 2 staan :?

• schwarzenegger
posts eens wat meer informatie:
-besturingssystemen?
-welke router en welke firmware?
-heb je de router ook de juiste naam gegeven die je van chello gekregen hebt? (of heb je het juiste mac-adres afgegeven?
-post van beide pc's de netwerkinstellingen.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Zet beide PC's uit
Zet PC2 aan
Krijgt ie een IP adres ?
Zo ja, zet PC1 aan (wat gebeurdt er nu)
Zo nee, geef een ipconfig /release en vervolgens een ipconfig /renew

Controleer ook op PC2 of er niks is ingevuld bij alternatieve configuratie (In het IP venster)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op 20 March 2003 @ 23:37:
Zo nee, geef een ipconfig /release en vervolgens een ipconfig /renew
Ik wou dit net raporteren :) Maar dit is toch wel raar ?!?

Ik had PC 1 gewoon ingesteld via de Web router configuration, toen ben ik naar PC 2 gegaan heb ALLEEN ipconfig /release + ipconfig /renew gedaan en toen werkte het ?!?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

De wondere wereld van computers. Niets is wat het lijkt en alles lijkt op niets.

Problem Solved >:)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Pagina: 1