Toon posts:

Leadtek GeForce 4 TI 4200 64mb Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb dus een Leadtek Geforce 4 Ti 4200 64mb, en deze kaart heeft het altijd goed gedaan maar de laatste tijd loopt ie onder het gamen best vaak vast ... de symptonen: Als ik aan het gamen ben blijft het beeld staan en hoor ik een hoog piepend geluid ... of de computer start automatisch zichzelf opniew op terwijl ik aan het gamen ben!! en dit is dus nogal irritant!!

als ik gewoon normaal in windows zit ofzo dan doet ie het btw prima .. is puur onder het gamen!

Ik heb de nieuwste drivers van nvidia.com (werd ik naar doorgewezen via leadtek.com) dus dat zou in principe goed moeten zitten ...

Heeft iemand soort gelijke problemen gehad en opgelost? of weet iemand maybe hoe ik dit op kan lossen?

thx

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Heb ik ook gehad, was een conflict met een Aureal kaartje...

Maar hier kunnen we niet veel mee, wat zijn je andere specs?

tvw

Verwijderd

Heb je eerst je oude drivers wel netjes verwijdert?

Verwijderd

Topicstarter
processor: AMD Athlon 1800 +
mobo: Epox EP-8k7-A+ Athlon/Duron Socket A UDMA
hd: IBM Deskstart 120GXP 60.0 gig
geheugen: 512 DIMM DDR PC266 van samsung

edit1: mmmm... kan me zo herinneren of ik de ouwe drivers verwijderd heb .. volgens mij niet |:(

edit2: ik las in een andere topic iets over warmte en opniew opstarten ... telkens als ik opniew opstart staat mn cpu temp ergens net onder 50 graden

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 20:26 ]

Verwijderd

Verwijder ze dan allemaal eens netjes via configuratie scherm software. Installeer dan 30.82, staat wel op www.guru3d.com

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je: Detonator 30.82 Win2000/XP WHQL » Windows 2000/XP « ??

• iets
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 20:32:
bedoel je: Detonator 30.82 Win2000/XP WHQL » Windows 2000/XP « ??
Jep en gooi en daarna meteen Detonator Destroyer overheen :). Als ik jou was zou ik trouwens de 40.72 drivers gebruiken voor je Leadtek GF4TI4200. Daar doet de mijne het in ieder geval het beste op (eigen ervaring).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
je bedoeld dan deze: Detonator 40.72 - Windows XP WHQL ??

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Andere suggestie: Power supply probleem? De crashes treden alleen op als de gfx-kaart zwaar belast wordt. Misschien gaat de PSU door de knieen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
nou aan de drivers zal het niet liggen .. heb zo opniew geinstalleerd en weer liep ie vast!!

elke keer als ik na een vastloper opniew opstart dan issie 49 graden Celcius ... mischien dat het um dan te warm wordt?

Verwijderd

Eigenschappen van deze computer > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen, daar uitvinken dat hij automatisch moet rebooten.

En schrijf de fout die je krijgt ff op en post die hier.

• iets
Trek alle ander hardware er eens uit (dus netwerkkaart en geluidskaart of andere niet essentiële troep :P ). Loopt je comp dan nog vast?

tvw

Verwijderd

Topicstarter
nou ik krijg geen fout, hij loopt gewoon vast en dan hoor ik een vaag hoog piepend geluid, of hij start zichzelf uit het niets gewoon opnieuw op .. (cpu temp is dan 49,50 of 51 graden celcius .. meestal 49)

zal zo proberen alle niet essentiele hardware eruit te trekken ...

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Heb je een beetje schone windows instal? Soms wil het wel eens gebeuren dat als je veel zooi op je pc hebt geinstalleerd spellen ook wel eens vastlopen. Misschien eens een verse windows install :?

Als dat niet het probleem is lijkt me het een hardware conflict.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Topicstarter
nadat mn computer terug is gekomen van reparatie stond er nog wel een afgebroken windows installatie op die ik verder kon afmaken ... ik zou m opzich van mn C: af kunnen gooien en dr opniew op kunnen zetten .. is het proberen waard

Verwijderd

Topicstarter
nou aan de windows installatie lag het niet .. ik heb geen idee wat het nu kan zijn :(

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog enig idee?

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Nou watvoor voeding heb je? En kan het niet zijn dat ie te warm is? Maak je kast eens open en zet er bijv. een kamerventilator op. Meer info geven graag.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 20:20:
processor: AMD Athlon 1800 +
edit2: ik las in een andere topic iets over warmte en opniew opstarten ... telkens als ik opniew opstart staat mn cpu temp ergens net onder 50 graden
Het kan zijn dat je pro0cessor gewoon te warm wordt, daardoor fouten maakt, en dat XP dan herstart, of een automatische shutdown door het moederbord. Check even in het bios of er een warmte-alarm aanstaat.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
automatische shutdown bij een bepaalde temperatuur is disabled! als de processor the warm wordt? dan ligt dat aan de kooler denk ik zo?
Pagina: 1